(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Sekasukakokoelma on tuolla ämpärissä, saatte tehdä niistä lauantaina tasajaon. :mrgreen: Yks sekasuka tosin on jo bongattu tuolta uudesta altaasta...

Minä annan ne teille lisimään ja otan niitä sitten taas meille asustamaan kun saan sen neljännen altaan kotiin. (Ei, älkää kertoko miehelle, että olen ostanut sellaisen.)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Nyt kun näyttää että löysin jo ulkosuodattimen tätä kautta niin kokeillaas nyt näitä sitten..
Oisko kellään lauantaille myydä loisteputkiin kiinnitettäviä heijastimia tai niinkin yksinkertaista asiaa kuin pohjaimuria?
Mulla joutu sellainen hukkaan, en tiedä olenko nakannut roskiin vai koira vienyt pihalle piiloon. Sitä ei kuitenkaan löydy mistään ja olen nyt
pari kertaa sellasta jo hakenut eläinkaupasta mutta aina on ollut loppu imurit.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Mulla on muistaakseni jossain lootanpohjalla semmoinen melko pienen akvaarion lappo ja letku. Voin ottaa näytille niin katellaan.
Muuta omaisuutta voisin kaupitella esim. SePa-shopin plekoputkia 4kpl - vähän käytettyjä, salamanteriplekon kokoa 2kpl ja asteen isompaa 2 kpl / pienellä persnetolla vitosen kappale kun santut lähtivät jatkamaan matkaa uusiin koteihin. Lisäksi pari kookoksenkuoriluolaa hakee uutta kotia euron kappale.

Kasveja otan matkaan jos joku tarttee jotain.

Hakusalla edelleen kuparimonnisia ja papukaijanlehteä.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

^ Ihan kuin tilauksesta :o Mulle ehdottomasti kaikki liikenevät plekoputket! Ja ne kookoksetkin voit tuoda samalla, mulla oli se süsswassertang-visio...
Be merrier with a terrier!
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Voi vattu Kaiku, ehdit ennen minua :twisted: Noo....
Minä kaivelen suskoo varastoa, jonkun sortin heijastin pitäisi olla olemassa.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Plääh. Mulle olis saanu kaivaa varastosta pari salamanteriplekoa. :mrgreen:

Minä käyn luultavasti Turun reissulla ostamassa tuonne altaaseen lisää imunuoliaisia, jos en sitten keksi ostaa sinne sitä ennen jotain muuta pientä kivaa.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

No niin täältä ensimmäinen lähtee valumaan kohti Kannusta ja Kaustista - muu talo jää nukkumaan. Suskoolle en löytänyt sitä lappoa - tiedän että se on jossain, mutta löytyy varmaan vasta tuomiopäivänä...
Kaikulle sen sijaan tulee plekoputkia ja kookoksia ja emännälle pullaa pakasteesta.
t. nimim. "mars matkaan veli hopea"
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Olipa mukava puuhatapaaminen. Alkaako allas olla jo selkeä?

Tässä jatkan vielä omien altaiden kimpussa, kaksi isointa jo valmiina. 540-litrainen koki taas kerran muodonmuutoksen ja nuo kaksi pienempää ovat kokemassa saman asian. Huomenna sitten vain laiskotellaan.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Moi... Nolona tänne raahaudun... Olipa hyvä että paxy soitti, muuten seisoisin huomenna ninnin oventakana pimpottelemassa [:I] Noo... Menihän se päivä tuolla raveissakin...

Suskoo, minulta löytyy sellainen heijastin loisteputkeen, olisiko joku vajaa metrin mittainen, sitä voi leikata. Se on vain sellainen lärpäke mikä pujotetaan lampun ja rungon väliin.

Saa nähdä millaisia muutoksia tänne tulee, vähän säikäytti tuo Marille sattunut haaveri räkin kanssa, enkä todellakaan halua että tuo meitin räkki keikahtaa jonkun päälle... hrrr...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Arvaa ninni kuinka paljon nyt himottaa hankkia pikkukala-allas.

Kenen sisustukset laitetaan seuraavaksi uuteen uskoon. Ninnin allas näytti ainakin lähteissä tosi kivalta.
Pistähän ninni sitä kuvaa tulemaan miltä se oikeesti näyttää pölyn laskeuduttua.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Täältäkin taas kiitokset koko ryhmä-rämälle, oli kiva nähdä! :) Tuulahelenalle vielä erikseen kiitokset matkaseurasta + plekojen asumuksista. Ninnillä oli kivoja altaita, laitahan kuva näytille kunhan pöly laskeutuu... Ja nyt mun on ihan pakko jostain saada niitä pikkumonnisia.

Tänä aamuna ilokseni huomasin, että se "orastava" rihmaleväinvaasio ei enää juurikaan orasta, vaan on päässyt ihan kunnolla vauhtiin [}:)] Täytyy lähteä koiran kanssa lenkille ja kehittää siinä samalla joku taistelusuunnitelma...
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

kiitoksia seurasta ja pullasta, oli kiva tavata. Meikä tässä repii hiuksia tuon uuden altaan suodatuksen kanssa. Jollekin on tainnut tulla jossain vaiheessa jonkin sortin laskentavirhearvio koska nyt näyttääkin siltä että mattosuodattimesta tulisi melkein koko takaseinän pituinen 8O Ja minä kun ajattelin pienet sievät somat nurkkasysteemit laittaa.. Taitaa tässä käydä niin että pitää hommata toinen ulkosuodatin ja väsätä nurkkiin matosta vain semmoiset roskaakeräävät mekaaniset matot joiden sisään saa tekniikkaa piiloon ja hoitakoot pöntöt biologisen suodatuksen.. Tässähän se menee pähkäillessä.. Voidaan tavata meilläkin sitten kun saan altaan pystyyn, mutta älkää huoliko, ei tarvitse sisustella erityisemmin nimittäin taidan laittaa tuonne altaaseen pääasiassa kantoja ja vain vähän kasveja ( niin varmaan joo :roll: )

Ja meitsi on menossa 6.-8.2. Helsinkiin ja aikomuksena käydä Kurjessa ja Akvaariolinnassa eli jos joku jotain haluaa niin voin toimittaa..
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Kiitokset myös täältä koko porukalle. Tämä olikin hauska tapaaminen kun sai vähän touhutakkin pelkän istumisen sijaan. Näitä tapaamisia lisää jos vaan joltain löytyy altaita mitä sisustaa.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Kiitokset orjatyövoimalle! :mrgreen:

Allas oli jo illalla selkiytynyt. Yritin etsiskellä sitä mini-blondia, mutta se on joko töyhtökäppänän masussa tai jossain kannon kolossa piilossa. Kuvankin saatte, jahka löydän muistikortinlukijan tai kameran piuhat jostain, molemmat on jossain "tallessa".

Mullakin on hirmu kuume saada noita pikkumonnisia lisää. Ne vaan on niin säälittävän ihania. Samoin imunuoliaisia pitää saada kunnon pläjäys tuonne altaaseen. Pikkusintit on aika veijareita. Tuolle kolmannelle altaalle pitää vielä keksiä sijoituspaikka, mutta onhan mulla vielä kaks makuuhuonetta ilman akvaariota. :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja f_isu »

ninniw81 kirjoitti:Tuolle kolmannelle altaalle pitää vielä keksiä sijoituspaikka, mutta onhan mulla vielä kaks makuuhuonetta ilman akvaariota. :roll:
Mutta eikö tuo ole ihan hyvä paikka, missä se nyt on?
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

f_isu kirjoitti: Mutta eikö tuo ole ihan hyvä paikka, missä se nyt on?
Joo, muuten, mutta kun siihen varmaan tarvii sähköäkin, että saa suodattimen pyörimään ja valot päälle. :roll: Enkä viitsi asentaa kompastusjatkojohtoa eteisen poikki tai vaihtoehtoisesti vetää piuhaa viittä metriä pitkin keittiön lattiaa. Myöskään siinä vastakkaisella seinällä ei ole pistorasiaa, siinäkin olisi muuten hyvä paikka.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja f_isu »

ninniw81 kirjoitti:
f_isu kirjoitti: Mutta eikö tuo ole ihan hyvä paikka, missä se nyt on?
Joo, muuten, mutta kun siihen varmaan tarvii sähköäkin, että saa suodattimen pyörimään ja valot päälle. :roll: Enkä viitsi asentaa kompastusjatkojohtoa eteisen poikki tai vaihtoehtoisesti vetää piuhaa viittä metriä pitkin keittiön lattiaa. Myöskään siinä vastakkaisella seinällä ei ole pistorasiaa, siinäkin olisi muuten hyvä paikka.
Myönnetään, tuo kyllä rajoittaa ikävästi. Laita siihen kylkeen tällainen :mrgreen:.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Jaa täällähän on taas perinteinen muistelokierros menossa. Kiitos minunkin puolestani mukavasta päivästä. Omat akvaariot sai olla illan rauhassa - oli vissiin tullut kaiveltua päiväkiintiö täyteen. Tänään oon sitten vaihdellut vesiä ja värkännyt niitten kanssa. Ne imunuoliaiset jäi kyllä kaivertamaan pahasti - saiskohan tehtyä Vaasaan jotain asiaa?...otappa Allablaze nyt kumminkin ja käy mittaamassa se kuusikulma-laatikkosi - eihän tuota tiedä, jos vaikka jotain pientä raskis vielä laittaa. Onhan se taas tilipäiväkin kohta.

Huomaatteko mikä haittapuoli tässä meidän talosta taloon kiertämisessä on - kohta kaikilla on samat kasvit ja samat kalat ja aina kun joku saa jotain uutta niin muidenkin pitää saada "kun ne on niin iiihania".
Toivottavasti Ninni voi taas paremmin ja tsemppiä viimeisen (tällä erää) laatikon laittoon - kun siellä sitä tilaa tosiaan oli.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Minäpä mittaan tässä joku ilta sen :D
Isännällä alkaa tänään yövuoro, se on perinteistä akvaarioharrastuksen aikaa, poika nukkumaan ja saa ihan kaikessa rauhassa tonkia ja läträtä eikä ole aina joku napisemassa ettei muka pääse vessaan tai saunaan ja tarviitko vielä tätä letkua ja onko nää kannot tässä vielä kauan ja et kai vaan oo taas ostanut uusia kaloja jne jne...

Kivaa, ehtiikin juuri tili tulla tuossa ennen kuin paxy lähtee Helsinkiin... Sopivasti vielä joulupyhien ylityöt tulee maksuun :mrgreen:
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

No nyt yksi allas saneerattu! Kolme olisi jäljellä ja kaksi yötä enää [;)]
Kaikulle keräilin tulisukasia, ei niitä montaa ole, mutta jokunen. Ja nämä ovat siis mustien tulisukkien punaisia jälkeläisiä, että jos haluat värijalostusguruksi, niin odottele noiden punaisten punaisia poikasia. Ninjasukatkin löytyivät kaikki(tosin yhtä saatoin hieman vaurioittaa, ellen jopa tappaa...), ja se yksi mysteerimies, mikä lie onkaan. Ei ole kasvanut yhtään sen koommin kun tuli, on väriltään, no, väritön, ja selässä kulkee kirkkaanpunainen raita koko ravun mitalta...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
tetra-76
Member
Member
Viestit: 278
Liittynyt: 00:16, 05.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pyhäjoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

Moikka vaan kaikille. Taas jäi multa tuleminen kokoukseen. Tulisittako te joku kerta tänne meille pyhäjoelle, niin minäkin sitten ehkä saattaisin päästä mukaan palaveriin..
Ylimääräisiä kaloja joutaisi vaikki heti uusiin koteihin, jos joku huolii. Oliko se Tuula joka kyseli niitä kuparimonnisia. Multa löytyy 2kpl. niitä sulle jos vielä kaipailet. Lisäksi avainkirjoahven pariskunta, n. 10 pikkutetraa,n. 11 keltabarbia, 4 leväbarbia, platyja ja mollin poikasia on kans siunaantunut niin, että ainakin kaikki nämä olisivat uusia koteja vailla. Samoin joku kaipasi isoja miekkakasveja.. Niitäkin multa löytyis useampi ylimääräinen. Samoin olisi tuossa isoja punaisia tiikerilumpeita kaupalla.
Lisäksi tuo mun eheimin ulkosuodatin kaipaisi jo kovastikkin puhdistusta, enkä tiedä ollenkaan miten se tapahtuu.. Siispä siinähän teille olisikin jo paljon aiheita tulla tänne pyhäjoelle. Samalla voisitte katsastaa mun altaat ja antaa sisustusvinkkejä..Jos joku on kiinnostunut ajelemaan muuten vaan pyikkiin neuvoon suodattimen puhistusta ja kaloja tai kasveja hakemaan, niin saapi tulla oikeen mielellään..

Itselläni on hakusessa piikkisilmät, kardinaalitetrat ja blakc venetsuelat. Tarjotkaa jos jollain on ylimääräisenä :D
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Joo minulle kuparimonniset varattu!
Mulle kyllä sopii paremmin kuin hyvin kokoontua Pyhäjoella, pääsis Anna* ja Shadowmankin käymään. Mitä mieltä "kaukaisempi" väki?
Minähän se joudan tästä kyllä ajelemaan muutenkin siellä päin, mutta ulkosuodattimien kans ollaan varmaan yhtä tyhmiä. Meillä harrastetaan aina isännän kans yhdessä silloin kun on suodattimen putsauspäivä. Äijä irrottelee letkut ja laittaa takaisin ja käynnistää ja minä vaan huuhtelen pöntön siinä välissä...Pitää varmaan ottaa se mukaan jonain päivänä, ellei saada äksönmiittiä Pyhäjoelle kasaan. Minkä mallinen vekotin sulla on?
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mullahan ei ole mitään kristallinkirkasta kuvaa Pyhäjoen sijainnista, mutta lupaan silti tulla paikalle, jos vaan suinkin päivä sopii. :) Voidaan varmasti jotain kimppakyytiä järjestellä jos / kun muitakin lähtijöitä on tältä suunnalta. Mulla on Eheimin ulkopönttö ollut pian 10 vuotta ja jollain lailla olen sitä onnistunut putsailemaan välillä. Takuita en kuitenkaan anna; nimim. meilläkin harrastetaan yhdessä miehen kanssa... [;)]

Allablaze: yritin laittaa YV:tä, katso tuliko perille, kun oli jotain sähellystä...

Ja Paxyyn saatan olla yhteydessä siihen Helsingin keikkaan liittyen.
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

f_isu kirjoitti:
Myönnetään, tuo kyllä rajoittaa ikävästi. Laita siihen kylkeen tällainen .
:mrgreen: ehhehe!!! :mrgreen:
tetra-76 kirjoitti:
Moikka vaan kaikille. Taas jäi multa tuleminen kokoukseen. Tulisittako te joku kerta tänne meille pyhäjoelle, niin minäkin sitten ehkä saattaisin päästä mukaan palaveriin..
Ylimääräisiä kaloja joutaisi vaikki heti uusiin koteihin, jos joku huolii. Oliko se Tuula joka kyseli niitä kuparimonnisia. Multa löytyy 2kpl. niitä sulle jos vielä kaipailet. Lisäksi avainkirjoahven pariskunta, n. 10 pikkutetraa,n. 11 keltabarbia, 4 leväbarbia, platyja ja mollin poikasia on kans siunaantunut niin, että ainakin kaikki nämä olisivat uusia koteja vailla. Samoin joku kaipasi isoja miekkakasveja.. Niitäkin multa löytyis useampi ylimääräinen. Samoin olisi tuossa isoja punaisia tiikerilumpeita kaupalla.
Lisäksi tuo mun eheimin ulkosuodatin kaipaisi jo kovastikkin puhdistusta, enkä tiedä ollenkaan miten se tapahtuu.. Siispä siinähän teille olisikin jo paljon aiheita tulla tänne pyhäjoelle. Samalla voisitte katsastaa mun altaat ja antaa sisustusvinkkejä..Jos joku on kiinnostunut ajelemaan muuten vaan pyikkiin neuvoon suodattimen puhistusta ja kaloja tai kasveja hakemaan, niin saapi tulla oikeen mielellään..

Itselläni on hakusessa piikkisilmät, kardinaalitetrat ja blakc venetsuelat. Tarjotkaa jos jollain on ylimääräisenä
Mulle kelpais avainpariskunta sekä miekoille ja lumpeille olis kyllä oikeestikin tarvetta..

Eikun vaan päivämäärää sitten suunnittelemaan, eiköhän sitä aikamoinen kööri saavu paikalle taas :)
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Siis keula kohti pyhäjokea :mrgreen: . Minä voisin kyllä tuon ulkosuotimen putsata ja varata muutaman ison miekan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”