Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Asutko Joulutonttu Liedossa?
Missä päin, itse olen täällä Kisakalliosta.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Joo asun kyllä.They2 kirjoitti:Asutko Joulutonttu Liedossa?Missä päin, itse olen täällä Kisakalliosta.
-
suski-87
- Junior Member

Itsekin ilmeisesti ehdin paikalle, pitää vain luennon ja kokouksen välissä käydä varmaan viemässä yksi sammakko linja-autoasemalle. Itselläni on pitkät vaaleat hiukset ja joko pitkä karvareunuksinen vaaleanruskea takki, tai tummanruskea karvahuppari, riippuu kumpi tarttuu lähtiessä matkaan
Viimeistään siinä kohtaa varmaan tunnistaa jos alkaa jotain kasvipusseja laukusta kaivaa 
-
Angel86
- Senior Member

Meikä on se joka pyöräilee säässä ku säässä
Eli vaatetus sen mukainen. Tosin, jos järkyttävä myräkkä huomenna on niin tuun suosiolla bussilla.
-
They2
- Advanced Member

Jes, kaikki kuusi on näköjään tulossa, kivaa nähdä kasvot AWn takaa.
Höh, eikös Ilmarinen ole joen toisella puolella, Maarian suuntaan? Ajattelin että jossain täällä keskustan lähellä asuisit.
Höh, eikös Ilmarinen ole joen toisella puolella, Maarian suuntaan? Ajattelin että jossain täällä keskustan lähellä asuisit.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

That's right!They2 kirjoitti:Höh, eikös Ilmarinen ole joen toisella puolella, Maarian suuntaan? Ajattelin että jossain täällä keskustan lähellä asuisit.
-
Milsku
- Senior Member

Jeeee! Iskä tuli tänään ja laitto ne custom made poikkituet mun altaaseen. Sain sen viimein täyteen vettä ja kun huomenna vielä vähän katon kasvien paikkoja karsin jne. niin se on valmis! Mitä mä sit alan suunnitteleen? 
Nano Riutta <3
-
They2
- Advanced Member

Nyt olen sitten liittynyt TAYhyn.
Toi luento oli mielenkiintoinen, harmi vaan kun en tajunnut kirjata tietoja ylös kuten Mauiwee siinä vieressä kynä sauhuten. Tossa nähtiin taas mun ihana persoona, Mauiweelle vain puhuin pari kertaa, koska ei ollut eka kerta kun hänet tapasin. Ehkä ensi kerralla uskaltaisi muillekin mennä juttelemaan.
Kiitos kaikille jotka mulle petoja ja kasveja lahjoitti
Milsku ja suski-87.
Oli kiva tavata kaikkia, vaikka en nyt mitään puhunutkaan.
Kiitos kaikille jotka mulle petoja ja kasveja lahjoitti
Oli kiva tavata kaikkia, vaikka en nyt mitään puhunutkaan.
-
Angel86
- Senior Member

Eka tapaaminen on aina vähän tuollainen. Onhan se niin eri tilanne nähdä livenä ku jutella täällä webissä. Kaikkia siinä kohtaan vähän jännittää.
Oli kyllä mielenkiintoinen luento! Nyt vaan kahvikuppi kudetus käyntiin
TAY:n pikkujouluista en kyllä yhtään tiedä pääsenkö tulemaan. Huonolla tuurilla töitä silloin. Kai tonne nyt sit pitäis liittyä. Saako sitten jotain alennusta akvaarioliikkeistä?
Kiitos milsku pedoista!
Oli kyllä mielenkiintoinen luento! Nyt vaan kahvikuppi kudetus käyntiin
Kiitos milsku pedoista!
-
They2
- Advanced Member

Joo, suurimmasta osasta Turun akvaliikkeistä esim uusi akvaario ja puutori, saa 10 prossaa alennusta akvatuotteista ja kaloista, jos muistan oikein. Eli pitkällä tähtäimellä aika paljon.
Hitsit se yksi mätikuva oli huvittava, ne mustat tappisilmät.
Hitsit se yksi mätikuva oli huvittava, ne mustat tappisilmät.
-
Angel86
- Senior Member

Täytyypi vilautella sit korttia jahka olen jäsenmaksun maksanut ja kortin saanut.
Oli kyl loistava kuva. Hymyt vaan puuttuivat
Nyt mun tarttis jostain saada kudetusakvaario halvalla
No onneks puuhaa riittää nykyisissäkin akvoissa. Varsinkin isommassa, jonne pitäisi vielä hankkia ainakin 15 punapäätetraa lisää, helmimonnisia ja lehtikaloja.
Yhdellä helmirihmakoiraalla huomasin lommon päässä. Liekkö kinastellu jonkun toisen koiraan kanssa.
Oli kyl loistava kuva. Hymyt vaan puuttuivat
Yhdellä helmirihmakoiraalla huomasin lommon päässä. Liekkö kinastellu jonkun toisen koiraan kanssa.
-
suski-87
- Junior Member

Miulta voisi mahdollisesti saada kudetusallasta lainaan tekniikoineen. Tuollainen 20-litrainen tullut varalta hankittua, mutta ainakaan tällähetkellä intoa suunnitelmalliseen kudetukseen ei ole. Miulle kun tällä hetkellä tuo ihan suunnatonta nautintoa pelkästään se, että allas on saanut olla jo yli vuoden pystyssä paikallaan ja mie en joudu haavimaan kaloja. Aiemmin allasta joutunut muuttamaan niin monesti niin lyhyen ajan sisään, ja kaloja sit haavimaan, niin mie en halua nyt edes kutuparia lähteä pyydystämään. Ehkä jos tuo allas saa tuossa vielä toisen vuoden olla, sitä voi olla isompi innostus lähteä syventämään harrastusta kudetuskokeiluin. Siihen asti saavat lisääntyä halutessaan seuralassa. Muutenkin eläinharrastuksessa menossa tällainen rauhallisen fiilistelyn vaihe ilman mitään suuria kunnianhimoisia projekteja 
-
Mauiwee
- Senior Member

Oli kyllä äärimmäisen mielenkiintonen luento. Ja kaikki on kirjoitettu muistiin. Harmi vaan etten ottanu läppäriä mukaan ni oisin ehtiny kirjottaa tuplamäärän tekstiä ja sit oisin voinu muistiinpanot jollekki lähettääkki.
Pitää viikonlopun aikana liittyä jäseneksi ja sitten laskea yhdistyssivupersoona vapaaksi ja alkaa hommailla lisää jäseniä erilaisilla tempauksilla ja kehittelemään kaikkea jännää toimintaa.. Tai sit vaan vähän rauhotun
Pitää viikonlopun aikana liittyä jäseneksi ja sitten laskea yhdistyssivupersoona vapaaksi ja alkaa hommailla lisää jäseniä erilaisilla tempauksilla ja kehittelemään kaikkea jännää toimintaa.. Tai sit vaan vähän rauhotun
-
suski-87
- Junior Member

Itselle luennossa oli mukana aika paljon luetun/kuullun kautta tuttua asiaa, mutta oli kyllä ihan mukava huomata että 14 vuoden aikana jotain on jäänyt päähänkin, vaikka itsensä monessa suhteessa vielä kohtuu aloittelijaksi laskee. Esimerkiksi viljely on aina ollut sellainen osa-alue josta on mielellään toisten kokemuksia lukenut ja kuunnellut, mutta jota ei ole kuitenkaan tullut lähdettyä itse koittamaan. Kuvat olivat oikein mukava lisä esityksessä, erityisesti ne joissa näkyi eri verkkovirityksiä
Kaikkien eläinten kohdalla sitä on aina kovin kiinnostunut näkemään muiden virityksiä niin pienten yksityiskohtien kuin koko sisustuksienkin suhteen, kun niistä on aina paras apu jos itse lähtee jotain toteuttamaan.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Kyllähän se luento oli mielenkiintoinen. Itselläni ei vain ole tällä hetkellä mahdollisuutta alkaa kaloja viljelemään, ja tuolla se alkoi oikein harmittaa.
Oli hauska nähdä minkä näköisiä ihmisiä nickien takaa oikein paljastui! Hauska kun niin moni tosiaan tuli paikalle.
Oli hauska nähdä minkä näköisiä ihmisiä nickien takaa oikein paljastui! Hauska kun niin moni tosiaan tuli paikalle.
-
Angel86
- Senior Member

TAY:n jäseneksi liitytty! Nyt kaikki muutkin turkulaiset mukaan. Saadaan porukalla akvaarioseura taas kukoistamaan.
-
They2
- Advanced Member

Pitäisi saada kaikki turkulaiset ja lähialueiden akvaristit mukaan TAYn toimintaan. Miten yllytettäisiin?
-
Mauiwee
- Senior Member

Liityin aamulla jäseneksi. oon tässä kehitelly kaikkea mahdollista ideaa tonne tay:n toimintaan..
Pitää ensin jutella tän vuoden hallituksen kanssa ennen ku alan toteuttaa itseäni etten vahingossa hypi kenenkään varpaille.
Pitää ensin jutella tän vuoden hallituksen kanssa ennen ku alan toteuttaa itseäni etten vahingossa hypi kenenkään varpaille.
-
They2
- Advanced Member

Ainakin tänne AWhen pitäisi saada jotain. Lähialueella ja Turussa on niin monia käyttäjiä, suht aktiivisia vielä,mitkä eivät ole TAYssa mukana. Harmittaa, kun muissa seuroissa toiminta on isompaa. Haluaisi itsekin kuulla Mauiween ehdotukset ja hallituksen mielipiteet. 
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Täällä myös yksi äsken jäseneksi liittynyt! 
-
Tankero
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Täällä yx turkulainen myös
Aloitettiin 126l, joka jäi heti liian pieneksi ja siirrettiin tyttären huoneeseen ja nyt 330l tilalla
Se kyllä nyt tuntuu vähän liian pitkältä... no sopivakin löytynee jossain kohtaa. 
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Noniin, nyt on malawiallas virallisesti minulle luvattu! Tiistaina menen allasta tilaamaan, ja nyt alkoi aivan järjetön pohdinta, miten alan siirtelemään rapulaa. Pelkään, että siirtäessä sisustus menee uusiksi, mutta toivon että saan sen isäni kanssa kunnialla siirrettyä. 
Ihana pohtia ja miettä uutta allasta!
Ihana pohtia ja miettä uutta allasta!
-
They2
- Advanced Member

Hieman oon teille kateellinen.

-
Joulutonttu
- Advanced Member

They2 kirjoitti:Hieman oon teille kateellinen.![]()
Noo, tuohon auttavat 7 vuotta kestänyt akvaarioharrastus ja taitavat suostuttelutaidot.
Itseasiassa itsekin olen hämmästynyt, että vanhempani moiseen suostuivat. Aluksi 'sinnittelin' yhdellä altaalla, 5 vuoden kuluttua tuli toinen, ja nyt puolen vuoden sisään on tullut kaksi uutta.
-
They2
- Advanced Member

Pitäisi tehdä sillainen tutustumiskierros Turkulaisten AWläisten altaisiin.