Niin tässähän on taustalla sellainen tapahtumasarja, että me ollaan tuon Tetra76:n kans käyty pienimuotoista kala/kasvi-vaihtaria ja viimes kun heillä kävin loromassa monnista altaasta, jätin kelloni sinne pöydän nurkalle. Se on nyt siis panttivankina siellä
No ei vaiskaan, käyn katsomassa lauantaina siellä Haaparannassa, onko ne siniset merkittävästi muikeampia kuin tavalliset ja jos päädyn sinisiin, toimitan Vikin leskipojan sitten Tetralle, hänellä oli siellä jo yksi yksinäinen, kumpi lienee? Mites hintapolitiikka, vaihdetaanko kaupassa rahaa? Tetrakin voisit oikeastaan lähteä mukaan miitinkiin 14.12, kun meille osaat kumminkin tulla, niin tästä pääset sitten minun kyytissä Veteliin. Ostan Hapitsusta myös parikymmentä kardinaalitetraa niin saan eloa altaaseen. Pengerrykseen en askartelutaidottomana löydä mieleistäni mallia, joten koitan jotenkin muuten rajata kasvustoa pois etulasin lähistöltä. Keskiviikkona alkaa hiekan pesu. Vege roudasi sitä punaista Lännen hiekkaa minulle lauantaina Jeppiksen Hartmannista - iso kiitos vielä kerran ja perjantaina pääsen vaihtamaan nuo limaiset lentohiekat ja miljoonat kierteiset puhtaaseen ihanaan punaiseen laatutavaraan ilman ensimmäistäkään kierteistä. Hoidan jatkossa itse hiekkani tökkimällä.
Tänä aamuna meinasin myöhästyä töistä, kun piti alkaa isoon altaaseen vaihtamaan vettä - kaksi suurinta leväbarbia pötkötti hiekalla hengetönnä ja kolmas perintöprinssi makoili koomassa mutta vielä elossa, muutkin levikset liikkuivat kalpean keltaisina ja surkeina. Pelastin heikoimman ämpäriin ja vedin raadot ulos ja kuinka ollakaan se yksi virkosi ämpärissä ja pääsi vedenvaihdon jälkeen takaisin altaaseen. Saa nähdä miltä siellä näyttää iltapäivällä kun palaan. Ainoa uusi asia mitä oli tapahtunut oli, että perjantaina lisäsin rautapitoista Nutron Ferro - kasviravinnetta altaaseen. Myös sisäsuodatin oli pysähtynyt, että otappa siitä nyt selko, mitä tapahtui. Nämähän on kyllä kovasti hapen ja virtauksen perään, joten ehkä se oli tuo suodatin sitten viimeinen niitti. Tuskin ne vanhuuteenkaan porukalla kuolee. Muilla kaloilla ei ollut mitään hätää.