Meillä on perheessä ollut akvaario useamman vuoden ajan, nyt sain sitten ensimmäisen ihan oman akvaarioni

On tuota tietotaitoa jonkun verran, mutta ei kuitenkaan riittävästi. Nyt on ollut vähän kaikenlaisia aloitusongelmia, enkä ole kunnollista akvaarioliikettä löytänyt, johon uskaltaisi oikeasti luottaa ja jonka myyjiltä voisi turvallisin mielin kysellä neuvoja. Kolmen vuoden ajalta minulla on ainoastaan huonoja kokemuksia, myyjät ovat suositelleet täysin vääränlaisia kaloja, ihan vääränlaista tekniikkaa.. aivan röyhkeästi ovat sumuttaneet väärillä tiedoillaan, sitten on aiheutunut kaikenlaisia ongelmia vääränlaisen kalaston, kasviston yms. takia. Minun on vähän vaikea mitään ostaa, kasveja, sopivanlaista lamppua tai mitään. Paikan päällä sitä pitäisi jonkun olla neuvomassa. No, pitää tässä etsiskellä ja kierrellä liikkeitä ja tentata myyjien tietoja
Kovasti kyllä innostuttaa tämä akvaariohomma, ensi viikolla tukusta saapuu ensimmäiset kalatkin. Mutta mahtaakohan suoraan tukusta tulevat kalat olla terveitä.. Kasvisto-ongelma tulee sitten seuraavaksi, tahtoisin oikein paljon kasveja, mutten tiedä mitä kasveja ostaisin, mitkä olisivat aloittelijoille sopivia, enkä tiedä miten ne sitten sijoittaisin akvaarioon

Uusi lamppu ja suodatinkin pitäisi hankkia.. Paljon olisi ostettavaa ja päätöksentekoa, mitäköhän tästä tulee kun en itse nuiden päälle kauheasti ymmärrä. No, eipähän ole kyllästyttävä harrastus, minä kun pidän haasteellisista jutuista