projekti 125 litraa

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Kevis kirjoitti:Topaasi?! Mitä ihastuttavin vahinko! Tosi söpis! Mitäköhän alle kuukauden päästä löytyykään...? [;)]
Ja tetrojahan sää siis tarvitkin... Ni ei ne voi olla vahinko.
Juu, topaasi. Ei kannata olla hyvää pataa kauppiaan kanssa, ku saattaa käydä hups. Sain tuon siis osamaksulla... Kun se, jolle tuo oli tilattu, ei sitä sitten hakenutkaan/halunnutkaan. Sitä ihastelin moneen kertaan ja hintaa harmittelin. Noh. Kuinkas sitten kävikään... Ohoppis.
Niin. Ei noi tetrat nyt sillä tavalla ollut mikään suurempi hups, kun olen alunperinkin ajatellut, että väh se 30 kalan parvi niitä. Täytyy nyt katsoa, että mille tuo alkaa näyttää, että kasvatanko parvea vielä.
Ja mä en edes halua tietää, millaisen kuorman kanssa taas olen tulossa kk päästä pois sieltä Helsingistä :roll:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Topaasi on ehkä kauneimman värinen pleko ikinä! No, jaetulla ykkössijalla kauniin appelsiinin kanssa! :mrgreen: Tuollainen hups ei ole huono ollenkaan... Paljonko kaverilla on mittaa?
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:Topaasi on ehkä kauneimman värinen pleko ikinä! No, jaetulla ykkössijalla kauniin appelsiinin kanssa! :mrgreen: Tuollainen hups ei ole huono ollenkaan... Paljonko kaverilla on mittaa?
Mitähän heittäisin sen kooksi. Jotain ehkä 5 ja 10 sentin välistä. Ei mikään kääpiö enää kuitenkaan. Vähän pienempi kuin se mun appelsiini. Tosin en ole vierekkäin niitä nähnyt, mutta kuitenkin :D
jennali
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jennali »

Oi, onpas nätti vahinko! :mrgreen: ..Ja noi lehtismuksut... Oi että ne ois niin ihania!! 8O :D
Kevis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kevis »

mirauria kirjoitti:Haha :D Joo. Niitä on ihan järkyttävä määrä. Oon yrittäny välillä laskea ja luovuttanu siinä 30 kohdalla aina. Eli en edes tiedä, montako niitä oikeesti on :mrgreen: Et sattuis haluamaan lehtikaloja?? :twisted: 8-)
Ovat kyllä niin söpiksiä... muttaku I'm a barbi girl [;)] Eli en tiiä miten lehtikset jaksais mun tulijuovarakkaita, mutta veikkaus olis että erittäin nihkeesti.
Ps. nyt määkin haluan topaasin. 8O Yritän olla katsomatta sopiiko se mun vesiarvoihin... aagh... Kiitti vaan! :mrgreen:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:Oi, onpas nätti vahinko! :mrgreen: ..Ja noi lehtismuksut... Oi että ne ois niin ihania!! 8O :D
Onhan ne. Kyllä sä nyt tarviit isomman altaan :mrgreen: Topaasi sai nimekseen nyt Vahinko :mrgreen: Vahinko on hiukan ujo. Aamulla näin sen, kun valot eivät olleet vielä syttyneet. Nyt päivällä sitä ei ole näkynyt. Tosin ymmärrän ujostelun, kun vasta eilen tuonne muutti.
Kevis kirjoitti:Ovat kyllä niin söpiksiä... muttaku I'm a barbi girl [;)] Eli en tiiä miten lehtikset jaksais mun tulijuovarakkaita, mutta veikkaus olis että erittäin nihkeesti.
Ps. nyt määkin haluan topaasin. 8O Yritän olla katsomatta sopiiko se mun vesiarvoihin... aagh... Kiitti vaan! :mrgreen:
Niih. Se voi kyllä olla, että ne barbit on liian vilkkaita lehtisten makuun. Keltabarbien kanssa menee vielä ok, mutta ne tulijuovat taitaa olla vielä pahempia tohottajia?
Vahinko the topaasi houkuttelee ja kuiskuttelee sun korvaan :twisted:

Sitten loppuun vielä hiukan surullisia uutisia. Mun punainen taistelukala oli kuukahtanut tänään, kun tulin koulusta. Katsoin jo eilen, että oli ihan himpun vaisun oloinen. Tänä aamuna ei syönyt ollenkaan ja värit olivat haalistuneet. Ajattelin, että täytyy koulun jälkeen vaihtaa vettä varmuudeksi hiukan, vaikka vasta lauantaina vaihdoin. Noh. Koulusta kun tulin, niin se olikin sitten heittänyt henkensä :cry: R.I.P. punainen taisto. Olihan sillä jo toki ikääkin, mutta vähän aikaa sitten oli vielä ihan pirtsakka. Noh. Sen kotiin muutti nyt sitten se Imatralta tullut taisto.
40 litraisen uusi taisto
40 litraisen uusi taisto
WP_20150324_011m.jpg (99.54 KiB) Katsottu 2948 kertaa
Edit// Niin juu. Ja täytyy vähän katsella tuota tetraparven kokoakin. Kun ei tuossa hirveästi ole eroa, että onko niitä 20 vai 30 :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member

Olipas harmillinen uutinen, tuo punaisen taiston pois meno! :(

Minä pelkään koko ajan, että milloin tuo minun taisto kupsahtaa vanhuuteen, mutta jos terveenä pysyy, niin pitäisihän olla vielä ihan hyvin aikaa jäljellä! :) ..Silti minä joka aamu ja kun olen poissa kotoa, tarkistan taiston voinnin aina ekana :roll: ( johtuu varmaan siitä, kun se sairasteli silloin joku aika sitten sitä mysteeripattia ja melkein heti sen jälkeen eväruttoa.. :| )

Mutta on tuo uusi asukas kyllä niin komea, että se varmasti lohduttaa! :)

Niin ja mä tosiaan niin tarviisin ja haluisin sen isomman altaan!! :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:Olipas harmillinen uutinen, tuo punaisen taiston pois meno! :(

Minä pelkään koko ajan, että milloin tuo minun taisto kupsahtaa vanhuuteen, mutta jos terveenä pysyy, niin pitäisihän olla vielä ihan hyvin aikaa jäljellä! :) ..Silti minä joka aamu ja kun olen poissa kotoa, tarkistan taiston voinnin aina ekana :roll: ( johtuu varmaan siitä, kun se sairasteli silloin joku aika sitten sitä mysteeripattia ja melkein heti sen jälkeen eväruttoa.. :| )

Mutta on tuo uusi asukas kyllä niin komea, että se varmasti lohduttaa! :)

Niin ja mä tosiaan niin tarviisin ja haluisin sen isomman altaan!! :D
Niin. Kyllä vähän surettaa, vaikka se oli "vain" kala ja mulla noita taistoja on paljon. Mutta kun se oli niin kauniin punainen ja kerkesi tuota allasta jo aika kauan asuttaa. Noh. Toisaalta. Sai tuo sitten paremman kodin, mutta harmi silti. Jossain kohtaa varmaan etsittävä punainen taisto taas. Kun vaan löytäis yhtä puhtaan värisen.

Kyllä tarvitset! Ihan selvästi! :twisted:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

WP_20150324_012m.jpg
WP_20150324_012m.jpg (90.68 KiB) Katsottu 2890 kertaa
Löytyihän se kun aikanin tutkin ja tarkkailin :) Pahoittelut surkeasta kuvanlaadusta. Ja näköjään "kivasti" pölyinen on altaan lasikin. :roll:
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Voipi viedä toista kuukauttakin kun pleko kotiutuu, mutta sen jälkeen ei ole nuo minunkaan topaasit enää piiloon menneet. Safiirit ovat selkeästi arempia, mutta kyllä niidenkin arkuuden aina ruoka voittaa!

Hah hah, mistä tuli mieleen: tänään kävi taas kala-auto oven takana... Oli sama myyjä kuin syksymmällä ja kysyikin ensimmäiseksi, että jokos sun kalat alkaa olla nälkäisiä? Olihan se taas scampipussukka ostettava! :mrgreen: Loistavaa palvelua kotiovelle! Hauskaa, että tyyppi muisti noi kalat. Olikohan ollut liian mieleenpainuva reissu edellisellä kerralla? 8O Ainakin sen ilme oli silloin näkemisen arvoinen. :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:Voipi viedä toista kuukauttakin kun pleko kotiutuu, mutta sen jälkeen ei ole nuo minunkaan topaasit enää piiloon menneet. Safiirit ovat selkeästi arempia, mutta kyllä niidenkin arkuuden aina ruoka voittaa!

Hah hah, mistä tuli mieleen: tänään kävi taas kala-auto oven takana... Oli sama myyjä kuin syksymmällä ja kysyikin ensimmäiseksi, että jokos sun kalat alkaa olla nälkäisiä? Olihan se taas scampipussukka ostettava! :mrgreen: Loistavaa palvelua kotiovelle! Hauskaa, että tyyppi muisti noi kalat. Olikohan ollut liian mieleenpainuva reissu edellisellä kerralla? 8O Ainakin sen ilme oli silloin näkemisen arvoinen. :mrgreen:
Juu, en mä tuon kanssa kiirehdi. Vasta viime aikoina nuo helmeritkin on ruvenneet enempi olemaan esillä. Aiemmin tulivat vaan syömään, mutta nyt hengailevat jo muutenkin esillä. Joten en vielä panikoi Vahingon ujouden kanssa :mrgreen:
Sen pitäis tulla tänne kylään niin ei ainakaan unohtais :mrgreen: Mitenköhän lehtikaloille maistuis joku tommonen. Voisin kuvitella, että hyvin?
Kevis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Ah, Vahinko on niin söpö!
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kevis kirjoitti:Ah, Vahinko on niin söpö!
Se on kerrassaan aivan hurmaava Vahinko. Ja Vahinko on myös hieman hassu. Se ei meinaa ihan koko ajan muistaa, että se on oikeastaan vähän ujo pleko. Se saattaa unohtua etulasille norkoilemaan ja tuijottelee toisinaan takaisin, kun menee sitä katsomaan. Kamerasta se ei vielä kyllä oikein välitä. Mokoma laite on pikkuisen pelottava, oli se sitten känny tai ihan oikea kamera. Vahinko saattaa myös suuttua ja kääntää pyrstön katsojaa kohti, jos joku harmittaa.
WP_20150325_022m.jpg
WP_20150325_022m.jpg (67.01 KiB) Katsottu 2729 kertaa
heijastukset on pop
heijastukset on pop
WP_20150325_029m.jpg (88 KiB) Katsottu 2729 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member

Oi miten hauska otus tuo vahinko!! :mrgreen:
Eiköhän vahinko rohkaistu, kunhan tutustuu uuteen kotiinsa! :) Onhan se nyt kumminkin aikas jännittävää tuo uuteen kotiin muuttaminenkin! :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:Oi miten hauska otus tuo vahinko!! :mrgreen:
Eiköhän vahinko rohkaistu, kunhan tutustuu uuteen kotiinsa! :) Onhan se nyt kumminkin aikas jännittävää tuo uuteen kotiin muuttaminenkin! :D
Juu, yksi Vahinko on kotiutettu onnistuneesti. Se ei sitten millään muista olla ujo pleko :D
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:
jennali kirjoitti:Oi miten hauska otus tuo vahinko!! :mrgreen:
Juu, yksi Vahinko on kotiutettu onnistuneesti. Se ei sitten millään muista olla ujo pleko :D
Hienoa!! :mrgreen:

Mäkin haluisin isomman altaan, johon saisin jonkun plekon tai vaikka partiksen.. Ne on niin suloisia!! :mrgreen: Meidän tuon seuralan mukana silloin tuli se isopurjepleko, jolle pitikin kiireesti etsiä uusi koti, että pääsisi isompaan altaaseen.. Mutta se oli aivan hurmaava otus ja olisin sen kyllä varmasti pitänyt, jos allas olisi ollut sille oikean kokoinen! :(
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Plekot ja partikset on kyllä ihania. Tarviit sen ison altaan, ni saat lehtiksiä ja plekosia :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Plekot ja partikset on kyllä ihania. Tarviit sen ison altaan, ni saat lehtiksiä ja plekosia :mrgreen:
Niin kyllä tosiaan tarviisinkin! :roll: Jospa sitä jossain vaiheessa...! [;)] :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Vahinko
Vahinko
WP_20150328_020m.jpg (94.42 KiB) Katsottu 2552 kertaa
täti
täti
WP_20150328_023m.jpg (72.26 KiB) Katsottu 2552 kertaa
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Vihreä on lemppari värini kautta aikojen, joten tuo pleco vei sydämmeni :D
Tarvitsee ilmeisesti kohtuullisen kokoisen altaan, minkälaisissa summissa noiden hinta pyörii?
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

kalaton1 kirjoitti:Vihreä on lemppari värini kautta aikojen, joten tuo pleco vei sydämmeni :D
Tarvitsee ilmeisesti kohtuullisen kokoisen altaan, minkälaisissa summissa noiden hinta pyörii?
Empähän tullut edes tarkastaneeksi altaan kokovaatimuksia, kun tuo oma on 720 litrainen ja siihen ei ainakaan kasva liian isoksi :D Akvakeskuksen sivut sanoi sille minimialtaaksi (googletin just) 350 litraa. Itse maksoin (tai siis maksan, kun nyt olen vasta 20e pulittanut kauppiaalle :roll: ) siitä täällä 90e. Etelässä varmaan halvempia tai jos saa harrastajalta suoraan.
Mutta on toi kyllä hirveän symppis. Ja mun mielestä kotiutui nopeasti. Onhan se vielä vähän ujo/arka, mutta kuitenkaan ei lymyile lähellekään koko aikaa piilossa. Jää myös etulasille ihmettelemään tai hengailee jonkun kannon päällä esillä :)
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Eli saattaisi mahdollisesti mennä tulevaan isompaan altaaseeni, täytyy tutkia hoitovaatimuksia :D
Onhan tuo hinta aika suolainen yhdestä fisusta, mutta on se kyllä upean näköinen.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

kalaton1 kirjoitti:Eli saattaisi mahdollisesti mennä tulevaan isompaan altaaseeni, täytyy tutkia hoitovaatimuksia :D
Onhan tuo hinta aika suolainen yhdestä fisusta, mutta on se kyllä upean näköinen.
Joo. Eihän nuo plekot ilmaisia ole. Mutta jos esimerkiksi just saa vaikka harrastajalta suoraan, niin hinta on yleensä vain murto-osan tuosta liikkeen hinnasta :)
aku80
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja aku80 »

Muistathan tarjota vahingolle kesäkurpitsaa ja lämmintä,hapekasta,virtaavaa vettä.muuten voipi käydä huonosti.vaikkei toi topaasi olekkaan ihan niitä kaikista vaativampia pkekoja.

Siinä olis meidän Taski lempisapuskan kimpus.
Liitteet
2015-02-22 11.13.54.jpg
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Toki. :) Altaan lämmöt on 28 ja sillä on siellä muitakin plekoja kaverina. Kurkku/kesäkurpitsa jne säännöllisesti ruokavaliossa ^^ Suodattimet puhkuu mahdollisimman alas. Sen verran toki pintaankin, että happi pääsee liukenemaan. :)
Olisko sulla jotain muita hyviä vinkkejä noiden kanssa? Ovat mulle suht uusi tuttavuus, kun ekat plekot muuttivat altaaseen marraskuun alkupuolella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”