Voin mä sulle niitä tuoda.. 1. hyvä et kalat syö ettei lisäänny liikaa 2. tulee fisuille monipuolisempaa ravintoa 3. hölmöt menee suodattimeen mut ei sil mitään voi.
Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
Mauiwee
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
On mulla niitä ainaki 80 ylimäärästä vielä
Voin mä sulle niitä tuoda.. 1. hyvä et kalat syö ettei lisäänny liikaa 2. tulee fisuille monipuolisempaa ravintoa 3. hölmöt menee suodattimeen mut ei sil mitään voi.
-
Angel86
- Senior Member

Joo, no katotaan jos et niitä saa kaupattua :)Sitä paitsi sä oot jo voiton puolella.
They2 kirjoitti:Celea, miksi myit akvaariosi?
Myin isomman akvan ensinnäkin sen takia et se oli 100-litrainen, mikä on ihan liian pieniAngel86 kirjoitti:Onks sul Celea vaan rapula? Ei akvaarioista kannata koskaan luopua
Ja juu, nyt mulla on vaan tommonen 30-litrainen tulisukala (+ 10-litrainen smartti jossa kierteisiä). Ja sinne on alkanu muodostumaan tupsulevää ja laseihin jotain muutakin, ärsyttävää >_<
-
Angel86
- Senior Member

No nyt vaan isompaa metsästämään!Celea kirjoitti:They2 kirjoitti:Celea, miksi myit akvaariosi?Myin isomman akvan ensinnäkin sen takia et se oli 100-litrainen, mikä on ihan liian pieniAngel86 kirjoitti:Onks sul Celea vaan rapula? Ei akvaarioista kannata koskaan luopua. Mulla olis haaveissa mm. 300-400 -litrainen afrikkapytty, vähintään tuplasti isompi tulipuikkola ja jonkunkokoinen allas Sewellia lineolatoille. Siihen sataseen mulla ei loppujen lopuks ollu mitään unelmakalastoa mikä sopis siihen. Ja toisekseen se oli kalusteakvaario, mitä vihasin koska perushoito oli niin hankalaa. Aina joutu nostamaan koko valaisinkannen pois ja sit ei nähny mitään ja sai aina puljata johtojen ja letkujen kanssa et sen sai takas.
Ja juu, nyt mulla on vaan tommonen 30-litrainen tulisukala (+ 10-litrainen smartti jossa kierteisiä). Ja sinne on alkanu muodostumaan tupsulevää ja laseihin jotain muutakin, ärsyttävää >_<
Juu se on ollu mielessä mut valitettavasti vaan olen kiinnostunu noista maanpäällisistäkin elukoista. Eli tällä hetkellä täällä majailee rapujen lisäksi maakotiloita, lihansyöjäkasveja ja kaks käärmettä. Enkä sit tiedä pitäiskö mielummin ottaa tohon ainoaan hyvään tyhjään tilaan lisko vai akvaarioAngel86 kirjoitti:No nyt vaan isompaa metsästämään!Celea kirjoitti:They2 kirjoitti:Celea, miksi myit akvaariosi?Myin isomman akvan ensinnäkin sen takia et se oli 100-litrainen, mikä on ihan liian pieniAngel86 kirjoitti:Onks sul Celea vaan rapula? Ei akvaarioista kannata koskaan luopua. Mulla olis haaveissa mm. 300-400 -litrainen afrikkapytty, vähintään tuplasti isompi tulipuikkola ja jonkunkokoinen allas Sewellia lineolatoille. Siihen sataseen mulla ei loppujen lopuks ollu mitään unelmakalastoa mikä sopis siihen. Ja toisekseen se oli kalusteakvaario, mitä vihasin koska perushoito oli niin hankalaa. Aina joutu nostamaan koko valaisinkannen pois ja sit ei nähny mitään ja sai aina puljata johtojen ja letkujen kanssa et sen sai takas.
Ja juu, nyt mulla on vaan tommonen 30-litrainen tulisukala (+ 10-litrainen smartti jossa kierteisiä). Ja sinne on alkanu muodostumaan tupsulevää ja laseihin jotain muutakin, ärsyttävää >_<Yllättävän halvallakin voi saada hyvä kuntoisen ja ison akvaarion.
-
Angel86
- Senior Member

Celea sulla onki sit pohdiskeltavaa 
Jos, jollakin on lahjottaa muutama petokotilo ni se ois kiva. Tarttis tohon 540-litraseen
Aattelin et 18.11 TAY:n kokoukseen vois ne sit tuoda jollei sit jotain tapaamista ole ennen sitä 
Jos, jollakin on lahjottaa muutama petokotilo ni se ois kiva. Tarttis tohon 540-litraseen
-
Mauiwee
- Senior Member

Multa saat heti kun kasvavat vielä vähän. Eilen oli suurimmalla kokoa jo 4mm 
Joltain muulta voi varmaan saada petoja kyllä nopeammin.
-
Angel86
- Senior Member

4 mmMauiwee kirjoitti:Multa saat heti kun kasvavat vielä vähän. Eilen oli suurimmalla kokoa jo 4mm
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Nyt tuli mieleen, että onko kenelläkään mitään E-Amerikkalaisia kasveja? Jos jollakin on esim. karttulehteä, konnanputkea, karkeaviuhkalehteä, helppohoitoista punertavaa ärviää tai vesiasteria niin voisin vaihtaa kasveja punaisen tiikerilumpeen taimeen tai (rusko?)melalehtehden taimeen.(lumpeen taimet aika pieniä mutta lehtiä löytyy paljon, melalehtikään ei ole hirveän iso, mutta pukkaa ainakin omassa akvassani nopeasti uusia lehtiä). Jos ei halua multa kasveja niin lahjoittaakin saa.
Myöskin Angelin tapaan tulevassa TAYn kuukausikokouksessa voitaisiin vaihtaa kasveja, jos siis menossa sinne.
Jos ei nyt täysin kauppaamiseksi mene; altaan kypsyttäminen tuntuu ikuisuudelta, nitriitti ja raatti ovat vieläkin punaiset, riitti ehkä hieman laskenut, mutta ei huomattavasti. Ja testit on pian lopussa.
Edit. Pakko kommentoida. Onko kukaan huomannut Mauiween liittymisajassa mitään erikoista?
Jos ei nyt täysin kauppaamiseksi mene; altaan kypsyttäminen tuntuu ikuisuudelta, nitriitti ja raatti ovat vieläkin punaiset, riitti ehkä hieman laskenut, mutta ei huomattavasti. Ja testit on pian lopussa.
Edit. Pakko kommentoida. Onko kukaan huomannut Mauiween liittymisajassa mitään erikoista?
-
Mauiwee
- Senior Member

Konnanputkea voin sulle pikkusen tuoda sinne kokoukseen. Voin ottaa vaihdossa punaista tiikerilummetta (vaikka sitä just ostinki)They2 kirjoitti:Nyt tuli mieleen, että onko kenelläkään mitään E-Amerikkalaisia kasveja?
Ohhoh! En ole itekään aikasemmin huomannuThey2 kirjoitti:Edit. Pakko kommentoida. Onko kukaan huomannut Mauiween liittymisajassa mitään erikoista?![]()
Nyt on salamanteri kotiutettu meidän altaaseen. Kyllä on nätti! Ihan pakko laittaa kuva. Angel86 laittaa tietty kans
- Liitteet
-
- salamanteri.jpg (76.34 KiB) Katsottu 642 kertaa
-
Angel86
- Senior Member

Mahtava ja upea salamanteri Mauiwee!! 
Mun kolme menivät heti piiloihin, joten kunnon kuvan ottaminen ei onnistu nyt. Väijyilen niitä ja laitan myöhemmin kuvan
Tässä kuitenki kuva kotiutuksesta. Ihania <3
Mun kolme menivät heti piiloihin, joten kunnon kuvan ottaminen ei onnistu nyt. Väijyilen niitä ja laitan myöhemmin kuvan
Tässä kuitenki kuva kotiutuksesta. Ihania <3
- Liitteet
-
- salamanterit.jpg (46.45 KiB) Katsottu 711 kertaa
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Upeita salamantereita Mauiwee ja Angel86!
Pahensitte mun salamanterikuumetta. 
-
They2
- Advanced Member

On noi vaan niin hienoja.
Olispa itselläni rahaa ja paikka niin tollaisen hankin.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Käväisin tänään katsomassa että osaan tulla TAY:n kokoukseen oikeaan paikkaan.
Autokin on silloin vapaana, eli pääsen tulemaan varmasti. Näemmekö rakennuksen aulassa tms. ennen kokouksen alkua?
(tuntomerkkejä itsestään voi antaa vähän lähempänä ajankohtana
)
-
They2
- Advanced Member

Joo, tavataan aulassa, porukalla sitten sinne kokoukseen. Milloin se oli, unohtui päivä.
-
Joulutonttu
- Advanced Member

EIkös se ollut 18.11? Puolentoista viikon päästä torstaina. 
-
They2
- Advanced Member

Ei ollutkaan ensiviikolla? Huh, onneksi. Olis muuten ehkä viimetipassa jäänyt väliin. No, tuolloin pääsen satavarmasti. 
-
Angel86
- Senior Member

Juu, aulassa sopii hyvin, jos vaan löydän sinne 
-
They2
- Advanced Member

Pitääkö se jäsenmaksu suorittaa siellä heti?
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Käsittääkseni ei, kun sen voi kerran tilillekin maksaa.They2 kirjoitti:Pitääkö se jäsenmaksu suorittaa siellä heti?
-
They2
- Advanced Member

Ok. Helpompaa olisi kyllä siellä maksaa. 
-
Milsku
- Senior Member

Tänään sain hakea uudesta akvasta valon tuohon juweliin, ja voi jumpe et on allas eri näkönen!
Saavuin kotiin ja täällä odotti postin lappu et 3D tausta saapunut postiin. Huomenna sitten asennan iskän kans sen paikalleen, ja kun vesi siitä vielä selkiytyy pääsen ehkä jopa allasta kuvaamaan, jos löydän ne patterit jostain.
Mun timanttitetratkin alkoi viimein hohtamaan niinku niiden kuuluu, kun saavat valoa enemmän =)
Oon ihan täpinöissä ja voi luoja et se näyttää jo kuivanakin se tausta hienolta.
Saavuin kotiin ja täällä odotti postin lappu et 3D tausta saapunut postiin. Huomenna sitten asennan iskän kans sen paikalleen, ja kun vesi siitä vielä selkiytyy pääsen ehkä jopa allasta kuvaamaan, jos löydän ne patterit jostain.
Mun timanttitetratkin alkoi viimein hohtamaan niinku niiden kuuluu, kun saavat valoa enemmän =)
Oon ihan täpinöissä ja voi luoja et se näyttää jo kuivanakin se tausta hienolta.
Nano Riutta <3
-
They2
- Advanced Member

Haluaa kans 3d taustan. Kateellinen.
Ne vaan on niin kalliita ja vie liikaa tilaa tosta altaasta.
Ei ne kaikki ole kalliita tai tilaa vieviä. Itselläni on tällainen:They2 kirjoitti:Haluaa kans 3d taustan. Kateellinen.Ne vaan on niin kalliita ja vie liikaa tilaa tosta altaasta.
http://www.viherkala.fi/catalog/product ... ts_id=1450
Toki toi pitää silikoonata lasiin kiinni joten akvan joutuu tyhjentämään, mutta omasta mielestäni näyttää hyvältä ja tässä kuva omasta altaastani.
- Liitteet
-
- Kuva355.jpg (70.71 KiB) Katsottu 641 kertaa
-
Mauiwee
- Senior Member

Nyt on eroteltu punaiset kirsikat muista rapusista. Punaisia tosta mun valtavasta rescuejoukosta löytyi noin 20. Ei sitten muuta kuin jalostamaan niistä ihan kirkkaan punasia.