maisu kirjoitti:Eiköhän tuo kumoudu kuitenkin sillä, että tuomariston jäsenet muutenkin jo tietävät minkä näköisiä altaita monilla meistä on. Olisi vain entistäkin epäreilumpaa jos osalle altaista olisi omistaja tiedossa ennestään ja osalle ei.
Emmänyttiiä tosta... Itse olen nähnyt viimeisen puolen vuoden aikana livenä ainoastaan Marin altaat, ja niitä taas on niin monta, että tuskin tunnistaisin yhtä niistä muiden kilpailualtaiden joukosta.
Minusta olisi helpompi arvostella tietämättä kenen pönttöä tuomaroi. Jos allaskuvien vieressä lukee väistämättä omistajan nimi, sitä on hyvin vaikea olla ohittamatta kommentoidessa. Sen sijaan sellaisessa tilanteessa, jossa luulee tunnistavansa altaan, muttei ole varma, kuvittelisin olevan helpompi vetää päähänsä ne objektiiviset lasit.
Sama pätee toisinpäin - negatiivinen tai yleensäkin omien näkemysten vastainen palaute on helpommin nieltävissä, jos tietää sen osuneen puhtaasti altaaseen eikä nimeen siinä vieressä.
TiHe kirjoitti:Voihan pyhät pyssyt ja puukuulat, minkähälainen kritikki kohtaa kilpailun voittaja-altaita kun nyt on jo ns "rakentavaa kritikkiä" kilpailun säännöistä parannusehdoituksineen ja kaikki tottakai vetää sääntömuutosehdotuksillaan "kotiinpäin."
No totta v*tussa. Ei maailma niin toimi, että istutaan paikallaan ja odotetaan, että muut huomioivat kaikki minua koskevat asiat. Jos haluaa johonkin vaikuttaa, pitää avata se leipäläpi! Ei omien etujensa ajaminen ole ymmärtääkseni rangaistavaa.
Kilpailua varmaankin hyödyttää se, että siihen osallistuu mahdollisimman moni, eikö? Siten luulisi, että osallistujien mielipiteillä kilpailusta olisi jotain merkitystä. Ei tässä olla vääntämässä sääntöjä uusiksi, vaan esittämässä nimenomaan sitä rakentavaa kritiikkiä.
TiHe kirjoitti:Kyllähän se on niin että kilpailun järjestäjä tekee säännöt eikä kilpailuun osallistujat muokkaa niitä mieleisekseen.
Ei kukaan ole edelleenkään vaatinut eikä saanut aikaan muutoksia sääntöihin. Säännöistä ja toimintatavoista on edelleenkin vain keskusteltu.
Kati, pihalla näistä kommenteista