Ja me suomalaiset tuppisuukansana voisimme joskus opetella sanomaan selkeästi "Anteeksi, saisinko tietä" tms., niin ei tarvitsisi jälkeenpäin manailla niitä röyhkeästi tien tukkeena olleita (joilla pitäisi ilmeisesti olla vielä silmätkin selässään nähdäkseen onko joku mahdollisesti pyrkimässä ohi).Kolli kirjoitti:Ja nekin henkilöt, jotka työntävävät lastenvaunuja rinnakkain ahtaalla käytävällä, voisivat joskus ajatella muitakin kuin omaa itseään.
Akvaarionäyttelyn kokemuksia
Valvoja: Moderaattorit
"Oh my God, they drank Kilkenny! You bastards!"
No, nyt pitää erottaa kaksi asiaa toisistaan: se mitä mieltä joku on näyttelystä ja se, mitä mieltä ollaan tehdystä työstä.Mika kirjoitti:Onneksi menit paikan päälle katsomaan. Kun luette tätä viestiketjua tarkkaan huomaatte kyllä että on ihmisiä jotka osaavat vain valittaa osallistumatta itse tekemiseen ja suurin osa onneksi on tyytyväinen kun jotain edes tehdään.Itse paikan päällä häviävän vähän tehneenä moneen muuhun verrattuna annan koko hommalle 10+. Onkohan ne plekoni jo ostettu?Tämän topicin johdosta odotukset oli aika matalalla, mutta yllätyimme positiivisesti.
Työ varmasti oli vaativaa ja aikaa vievää. Hienosti se oli suoritettu - en minä ainakaan olisi omaa allasta viitsinyt alkaa purkamaan ja kuljettamaan viikoksi jonnekin muualle. Ja taas sama rumba. Ihan liian paljon työtä.
Varmasti vähemmän harrastaneet ja vähempi akvaariokohteissa käynneet kokevat tuon mahtavaksi, mutta itse olisin toivonut enemmän panostusta niiden altaiden näyttävyyteen. Tosin kävin ekana(?, lauantaina) päivänä siellä, että paljonhan on voinut sen jälkeen muuttuakin.
[/quote]aequidens kirjoitti: (jk. Lastenvaununapisijat voisivat hommata ipanoilleen joskus hoitopaikan lähtiessään ulos...)
Joo ja ennen kaikkea lastenvaunuttomat napisijat voisivat joskus ajatella muitakin kuin omaa prsettään,[/quote]
Ja nekin henkilöt, jotka työntävävät lastenvaunuja rinnakkain ahtaalla käytävällä, voisivat joskus ajatella muitakin kuin omaa itseään.
Mutta näyttelyssä viihdyin kyllä
Tämä tekstien lainausyritykseni ei varmaan onnistu
----------------------
JJVi muuten;mun prseeni sai hyviä kuvia ja videoita näyttelystä.(Ei taida tulla sinulla käytyä...)
Ovat teetettävänä,jos osaan siirtää joskus ne jollekin sivulle,niin ilmoitan siitä sitten täällä jossain...(tumpelo koneen käyttäjä kun olen
Ne taustat ei ollut käytössä,vaan näytillä pöydällä tekotarpeidensa ja valmistusohjeiden kanssa.
Mutta olihan niistä Akvaariomaailmassakin jotain.Varmasti näyttäisivät tosi hienoilta akvaariossa,jos vain oma aika/taidot/viitseliäisyys tuollaiseen riittäisivät.Siinä taustassa,minkä kuva oli AM:ssa ja jossa oli niitä risuja,oli tehty hienosti sellanen onkalo sen taustan taakse,johon saa tekniikan piiloon.(Ainakin ison sisäsuodattimen ja lämppärin sinne olis saanu.)(Olen joskus itsekin muuttanut tänne alas sieltä ylhäältä,mistä on liian pitkä matka lähteä mihinkään...
Oliks siin kassalla jarvij ? Näyttely oli kyllä ihan kivan näköinen, akvaariot olisivat voineet olla hiukan malammallakin, ymmärrän kyllä ettei niitä jalustoja mistävain kekkasta...
Ihan kiva näyttely, arvosana 9+
Ihan kiva näyttely, arvosana 9+
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Välillä olin, välillä kiertelin.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Viesti:
Mm. Mikkelistä ja Lappeenrannasta on tulijoita, joten ei tuo matka Turusta mitenkään poikkeavan pitkä liene.
Minulle tämä on jo kuudes akvaarionäyttely, jossa olen ollut mukana. Noista viisi on ollut HASin ja yksi Ciklidistien järjestämä. Suurin ja monipuolisin tähän asti kuitenkin.
Ainakin näyttelyn nähtyäsi tiedät millainen se on.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minulle tämä on jo kuudes akvaarionäyttely, jossa olen ollut mukana. Noista viisi on ollut HASin ja yksi Ciklidistien järjestämä. Suurin ja monipuolisin tähän asti kuitenkin.
Ainakin näyttelyn nähtyäsi tiedät millainen se on.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
- Itse asiassa, jos aikataulut sallii, ajattelin käydä perjantaina katsomassa. Seuraavaan vastaavaan näyttelyyn saattaapi vierähtää aikaa...aequidens kirjoitti:.Ei taida tulla sinulla käytyä...
Ne taustat ei ollut käytössä,vaan näytillä pöydällä tekotarpeidensa ja valmistusohjeiden kanssa.)
(Olen joskus itsekin muuttanut tänne alas sieltä ylhäältä,mistä on liian pitkä matka lähteä mihinkään...)
- Harmi että taustat ovat eivät ole käytössä, muistaakseni alkuperäinen ajatus oli että ne olisi laitettu tositoimiin johonkin näyttelyaltaisiin.
- Pitkä matka on suhteellista, perhokalastajan näkökulmasta alhaalta on huomattavan paljon pitempi matka ylös kuin puolivälistä
/jari
Niin, niitä luvattuja kuvia löytyy täältä, 79 kappaletta, olkaa hyvät.
Nämä ovat oikeastaan kaikki kuvat mitkä edes jotenkuten onnistuivat, eivät siis sinänsä mitenkään erityisesti edusta omia mieltymyksiäni. Paljon jäi hienoja altaita ja kaloja poiskin noista kuvista, mutta eiköhän noista nyt jonkinmoisen käsityksen saa siitä mitä oli tarjolla
Nämä ovat oikeastaan kaikki kuvat mitkä edes jotenkuten onnistuivat, eivät siis sinänsä mitenkään erityisesti edusta omia mieltymyksiäni. Paljon jäi hienoja altaita ja kaloja poiskin noista kuvista, mutta eiköhän noista nyt jonkinmoisen käsityksen saa siitä mitä oli tarjolla
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Hyviä kuvia JustinSanella. Olen viikon mittaan katsonut kaikki tarjotut kuvat ja ollut suunnattoman kiinnostunut aina tarkasta kuvaamisajankohdasta, kun en itse ole mitenkään ehtinyt maanantain jälkeen Kaapelille tarkistamaan omia altaitani - sen on voinut mainiosti tehdä runsaan kuvamateriaalinkin välityksellä, kiitos siitä kuvia lähettäneille.
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viesti:
Täytyypä itsekin kirjoitella kommenttia. Käväisin näyttelyssä tiistaina ja tykkäsin kovasti. Poikaystäväkin oli innoissaan, etenkin Siniriutan meriallasta jäi katselemaan (innostuisi vaan
). Siniriutan aaltoallas oli tosi vekkuli, mutta ei sitä varmaan kauaa pystyisi katsomaan ilman että alkaa itseäkin keinuttaa.
Ainoa mikä harmitti, oli että näyttelyssä kuulutettiin sen sulkeutuvan klo 18. Ehdin sinne vasta puoli kuudelta ja olin siinä uskossa, että on auki klo 20 saakka. Mutta ihan hyvinhän siinä puolessakin tunnissa ehti kaloja ihmetellä.
Erityisesti tykkäsin siitä, miten paljon oli panostettu näyttelyn ulkoasuun. Altaita peittävät pahvit sekä muut somisteet olivat todella kivat. Altaiden kasveista olisin kaivannut enemmän tietoa, mutta onneksi porukka on ottanut kuvia niin voi muistella, minkäs näköinen kasvi olikaan hieno.
Kiitoksen järjestäjille. Ensi vuonna uudestaan?
Ainoa mikä harmitti, oli että näyttelyssä kuulutettiin sen sulkeutuvan klo 18. Ehdin sinne vasta puoli kuudelta ja olin siinä uskossa, että on auki klo 20 saakka. Mutta ihan hyvinhän siinä puolessakin tunnissa ehti kaloja ihmetellä.
Erityisesti tykkäsin siitä, miten paljon oli panostettu näyttelyn ulkoasuun. Altaita peittävät pahvit sekä muut somisteet olivat todella kivat. Altaiden kasveista olisin kaivannut enemmän tietoa, mutta onneksi porukka on ottanut kuvia niin voi muistella, minkäs näköinen kasvi olikaan hieno.
Kiitoksen järjestäjille. Ensi vuonna uudestaan?
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Klo 16 asti.maximoves kirjoitti:Kuinka pitkään se on sunnuntaina auki? Olis tarkoitus käydä katsastamassa silloin...
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
Ville K.
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
- Viesti:
Akvaarionäyttely on auki vielä huomenna sunnuntaina. Tarkempia tietoja löytyy täältä:
http://www.aquahoito.info/suomi/akvliit ... yttely.htm
Ajattelin vielä huomauttaa, että näyttelyssä on vielä paljon mm. myytäviä kaloja, akvaarioita ja kasvejakin löytynee - kävin paikaan päällä toteamassa tilanteen tänään.
Nyt siis kaikki pikaisesti poimimaan parhaat päältä, jotta näyttelyn kalat, jotka ovat vailla uutta kotia, löytävät uuden sijoituspaikan. Hinnat eivät päätä huimaa. Kalat, kasvit ja akvaariot maksetaan etukäteen ja ne saa noutaa näyttelyn päätyttyä sunnuntaina.
http://www.aquahoito.info/suomi/akvliit ... yttely.htm
Ajattelin vielä huomauttaa, että näyttelyssä on vielä paljon mm. myytäviä kaloja, akvaarioita ja kasvejakin löytynee - kävin paikaan päällä toteamassa tilanteen tänään.
Nyt siis kaikki pikaisesti poimimaan parhaat päältä, jotta näyttelyn kalat, jotka ovat vailla uutta kotia, löytävät uuden sijoituspaikan. Hinnat eivät päätä huimaa. Kalat, kasvit ja akvaariot maksetaan etukäteen ja ne saa noutaa näyttelyn päätyttyä sunnuntaina.
Oiskos mahdollista liittää tänne jokin lista näistä myynnissä olevista tavaroista ? Vai onko tuo ihan tuhoontuomittu idea??Ajattelin vielä huomauttaa, että näyttelyssä on vielä paljon mm. myytäviä kaloja, akvaarioita ja kasvejakin löytynee - kävin paikaan päällä toteamassa tilanteen tänään.
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
-
Ville K.
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
- Viesti:
Ei se ole ollenkaan tuhoon tuomittu idea, mutta veikkaanpa, että tässä vaiheessa ei ole resursseja lähteä tekemään myytävistä kaloista, kasveista ja altaista yhtenäistä listausta.mirlin kirjoitti:Oiskos mahdollista liittää tänne jokin lista näistä myynnissä olevista tavaroista ? Vai onko tuo ihan tuhoontuomittu idea??