Vaikka tähän keskusteluun olenkin jo osaa ottanut useamman kerran, kerta kiellon päälle.
Akvaario Rio: Ihan ok paikka tekniikan, testien, ruokien ym. ostoon. Itsekin pyrin ostamaan kalat jostain muualta... Ehdottoman halpa (metrin mittainen yksiputkinen valaisin maksoi muistaakseni 50 €

) ja monesti, kun enemmän kerralla ostaa, tulee vielä mojovat alennukset.
Reporanka: Kuten olen jo edellä maininnut, olemme sieltä ostettuamme saaneet joka kerta lääkitä. Piste I:n päälle oli se, kun ostimme sieltä helmiäistonkijanaaraan, joka oli vajaan 48 tunnin kuluttua niin sairas, ettei tosikaan (reikätauti, paha bakteeritulehdus). Kun tästä ilmoitimme liikkeeseen, asenne oli vähän tyyliin "voi-voi".

Edes lääkkeitä ei tarjottu "samaan hintaan", vaan todettiin, että jos kala kuolee, tuokaa se sitten takaisin!
Pointtini siis oli se, että epäilen vahvasti ko. kalan olleen jo sairas meille tulessa. Mitkään muut kalat - isot tai pienet - eivät ole meillä noin pahasti sairastuneet ikinä! Toivoin siis liikkeen tulevan vähän asiassa vastaan. No, se siitä. Minä en enää kyseisessä liikkeessä asioi.
Faunatar: Ehdottomasti paras palvelu ja asiantuntemus mielestäni. Ongelmiin saa apua ja sitä mitä eivät tiedä, selvittävät asiantuntijoiltaan. Tämä on meidän liikkeemme. Siistit altaat ja muutkin tilat sekä erilliset kasvialtaat. Hintatasoltaan ehkä paikkakunnan kalleimpia, mutta kyllä siitä palvelusta mielellään maksaa.
Rahulan Rehu: Ei siinäkään valittamista. Joku sanoi, ettei toisella myyjistä ole minkäänlaista akvaariotietämystä. Totta tämä, mutta tämä kyseinen henkilö on kyllä luvannut opetella. Hän kertoi, että hänet palkattiinkin sinne hevostietämyksensä perusteella. Täällä ainakin kalat ovat halpoja.
Karvakorvat: Kerran olen käynyt ja jäi vähän epämääräinen olo... Mielettömän ahdas ja jotenkin muutenkin minulle jäi siitä paikasta vähän outo fiilis. Olen pidättäytynyt.
Kenenkään ei tule vetää herneitä palkoineen sieraimeen kirjoituksestani! Tämä ovat henkilökohtaisia mielipiteitäni ja minulle se on se ja sama, missä liikkeessä kukin asioi.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta täällähän kyseltiinkin mielipiteitä JKL:n liikkeistä.
Snake: Minulla heräsi kysymys, että mitä henkilökunnan lemmikit tekevät liikkeen tiloissa?

Eikös niiden paikka olisi ihan omassa kotona? Tätä samaa olen joskus miettinyt Faunattarenkin kohdalla, kun kauppiaan koirat ovat takahuoneessa. Mutta veikkaan, että jälkimmäisessä on kyse siitä, että muuten koirat joutuisivat olemaan turhan kauan keskenään.