Mielipiteitä Jyväskylän eläinkaupoista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Offtopicci: Netti on hirmu kiva paikka, siellä voi levittää ruusunlehtiä tai sontaa ihan miten lystää ja vielä "in kokniitto" :mrgreen: . Kuitenkin olisi hauskaa jos rakkaat asiakkaat ottaisivat ne harmaatkin aivosolut peliin ja ymmärtäisivät sen että

a) myyjät ovat usein ihmisiä ja itsekkin harrastavat yksityiselämässään mm. akvaarioita

b) myyjät (ja omistajat) usein hengailevat täällä kirjoitellen ja lueskellen kommentteja

Asiattomalta sonnanheittäjältä kyllä usein katkaistaan lapionvarsi hyvin tehokkaasti, mutta silti vielä joku viitsii kirjoitella hölynpölyä ja muka-faktaa liikkeen henkilökunnasta ja tavoista toimia. Jos minuun viitattaisiin vaikka samalla tavalla kuin snake:en tässä keskustelussa niin voi sitä varapäreiden palamisen määrä. Sellainen tilitys sillä kertaa, palataanpa aiheeseen. Ugh. ;)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Vaikka tähän keskusteluun olenkin jo osaa ottanut useamman kerran, kerta kiellon päälle. [;)]

Akvaario Rio: Ihan ok paikka tekniikan, testien, ruokien ym. ostoon. Itsekin pyrin ostamaan kalat jostain muualta... Ehdottoman halpa (metrin mittainen yksiputkinen valaisin maksoi muistaakseni 50 € :D) ja monesti, kun enemmän kerralla ostaa, tulee vielä mojovat alennukset.

Reporanka: Kuten olen jo edellä maininnut, olemme sieltä ostettuamme saaneet joka kerta lääkitä. Piste I:n päälle oli se, kun ostimme sieltä helmiäistonkijanaaraan, joka oli vajaan 48 tunnin kuluttua niin sairas, ettei tosikaan (reikätauti, paha bakteeritulehdus). Kun tästä ilmoitimme liikkeeseen, asenne oli vähän tyyliin "voi-voi". 8O Edes lääkkeitä ei tarjottu "samaan hintaan", vaan todettiin, että jos kala kuolee, tuokaa se sitten takaisin! 8O 8O

Pointtini siis oli se, että epäilen vahvasti ko. kalan olleen jo sairas meille tulessa. Mitkään muut kalat - isot tai pienet - eivät ole meillä noin pahasti sairastuneet ikinä! Toivoin siis liikkeen tulevan vähän asiassa vastaan. No, se siitä. Minä en enää kyseisessä liikkeessä asioi.

Faunatar: Ehdottomasti paras palvelu ja asiantuntemus mielestäni. Ongelmiin saa apua ja sitä mitä eivät tiedä, selvittävät asiantuntijoiltaan. Tämä on meidän liikkeemme. Siistit altaat ja muutkin tilat sekä erilliset kasvialtaat. Hintatasoltaan ehkä paikkakunnan kalleimpia, mutta kyllä siitä palvelusta mielellään maksaa.

Rahulan Rehu: Ei siinäkään valittamista. Joku sanoi, ettei toisella myyjistä ole minkäänlaista akvaariotietämystä. Totta tämä, mutta tämä kyseinen henkilö on kyllä luvannut opetella. Hän kertoi, että hänet palkattiinkin sinne hevostietämyksensä perusteella. Täällä ainakin kalat ovat halpoja.

Karvakorvat: Kerran olen käynyt ja jäi vähän epämääräinen olo... Mielettömän ahdas ja jotenkin muutenkin minulle jäi siitä paikasta vähän outo fiilis. Olen pidättäytynyt.

Kenenkään ei tule vetää herneitä palkoineen sieraimeen kirjoituksestani! Tämä ovat henkilökohtaisia mielipiteitäni ja minulle se on se ja sama, missä liikkeessä kukin asioi. [;)] Mutta täällähän kyseltiinkin mielipiteitä JKL:n liikkeistä. 8-)

Snake: Minulla heräsi kysymys, että mitä henkilökunnan lemmikit tekevät liikkeen tiloissa? 8O Eikös niiden paikka olisi ihan omassa kotona? Tätä samaa olen joskus miettinyt Faunattarenkin kohdalla, kun kauppiaan koirat ovat takahuoneessa. Mutta veikkaan, että jälkimmäisessä on kyse siitä, että muuten koirat joutuisivat olemaan turhan kauan keskenään.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

En kyllä itseasiassa viitannut yhtään kehenkään. Luin tätä keskustelua pikapikaa läpi ja sain vaikutelman hedelmättömästä tinkaamisesta.

Ajattelinpahan mainita, jos vaikka sen myötä asia korjaantuisi.

Voisin kuvitella, jos itse olisin myyjä ja lukisin itseeni kohdistuvaa kritiikkiä, olisin asiasta kiitollinen, tosin alkuun hieman tyrmistynyt, luonteeni tuntien.
Kritiikin myötähän ihminen voi korjata käyttytymistään. Oli kuka tahansa, myyjä eli ei.
Kyllä asiakkaatkin osaavat olla karseita, mutta tuolloin, valitettavasti, asiakaspalvelijan on osattava pitää itsensä kurissa.
Ihmisiähän myyjät ovat, tottakai, mutta asiakkaan silmissä ennen kaikkea myyjiä.

Mutta anyway, olkaamme herneitävetämättömiä ja käykäämme rakentavaa keskustelua. Eikös tämä ole sen paikka..

Summa summarum; Jyväskylässä on ihan hyvä tarjonta ja paikoittain
hyvä palvelukin.
snake
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja snake »

Tallulah: tuo nyt ei varmaan kellekkään kuulu mitä ne siellä tekee mutta kerrottakoon että aiempi asuintila on remontissa. Itsellänikin joskus koirat joutuvat olemaan mukana ja voinen vannoa että koirat kärsivät siitä paljon enemmän kuin hamsterit - niiden kotihan matkaa mukana
I am a man who walks alone, and when i'm walking the dark road...
piriki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piriki »

vuorimies kirjoitti:Voisin kuvitella, jos itse olisin myyjä ja lukisin itseeni kohdistuvaa kritiikkiä, olisin asiasta kiitollinen, tosin alkuun hieman tyrmistynyt, luonteeni tuntien.
Kritiikin myötähän ihminen voi korjata käyttytymistään. Oli kuka tahansa, myyjä eli ei.
Kyllä asiakkaatkin osaavat olla karseita, mutta tuolloin, valitettavasti, asiakaspalvelijan on osattava pitää itsensä kurissa.
Ihmisiähän myyjät ovat, tottakai, mutta asiakkaan silmissä ennen kaikkea myyjiä.
Olen itse myyjä, vaikka eri alalla, mutta asiakaspalvelussa silti. Mieluummin myyjänä otan kuitenkin kritiikin vastaan ihan nenätysten, silloin on huomattavasti suuremmat mahdollisuudet päästä ongelmanratkaisussa rakentavaan vuoropuheluun, vaikka se välillä kärsivällisyyttä kysyykin. Netissä levitän mielelläni niitä positiivisia kokemuksia. [;)]
tappajatäti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tappajatäti »

Mielenkiinnolla seuraillut tätä keskustelua. Ei kokemusta Jyväskylästä, mutta asiakaspalvelusta on, tiskin molemmin puolin. Asiakaspalvelussa noin yleensä on kaksi eri tasoa: tietotaso ja palvelutaso ja hyvin usein myös kaksi aktiivista tai passiivista osapuolta.

Hyvin paljon tietävä ihminen on yleensä aloittelijalle tyly, koska ei jaksa jauhaa tuubaa. Nämä wisserit eivät ole absoluuttisessti ajateltuna hyviä asiakaspalvelijoita, koska he lähtevät asiasta sisältä, eivätkä asiakkaasta. Heiltä voi toki saada hyvää palvelua, kun muistaa a) vaivihkaisen imartelun b) nöyrän asenteen. Heiltä voi saada huomattavan määrän tietoa, ja sen vuoksi voisi itsekin nähdä vähän vaivaa. Hymyilkää, kehukaa vaikka liikettä, ja kysykää niin että näytätte arvostavan kyseisen henkilön vastausta!

On tietysti asiakaspalvelijoita, jotka palvelevat asiakasta niin hyvin, että asiakas ei vielä kotonakaan tajua tulleensa jymäytetyksi. Kuulun itse tähän kastiin, asiakkaat vilkuttavat vielä ovella hyvästejä ja kiittelevät siitä, että olen ottanut juuri heidät erityisesti huomioon, vaikka ovat juuri pistäneet 500 euroa pelkkään romuun.

Makuasioista ei voine kiistellä. Näiden molempien yhdistelmiä - tietäviä&rehellisiä ja sokerisia kuin hunaja - on vaan melko harvassa, joten on otettava tai jätettävä. Vaikka itse harrastankin työssäni espanjalaista palvelukulttuuria, jotenkin itse arvostan enemmän niitä ihmisiä, jotka sanovat totuuden esim. akvaarioasioissa. Jos sitä professionaalia ärsyttää meikäläisen typeryys, niin että alkaa vetää suupieliään persvaon suuntaan, sanon, että sori, mutta olen tässä asiassa täysin aasi, voisitko vääntää rautalangasta mieluummin kuin kävelen sinne, missä ei tiedetä mistään mitään, mutta lässytetään paljon.

Ja toisekseen, ei edes ammattilaiset ole näistä asioista aina samaa mieltä. Kuuntelen täällä pk-seudulla lähinnä "kolmen koplan" edustajia ja olen saanut netissä liikkuvasta teoriatiedosta poikkeavaa juttua jokaisesta. Minusta näistä jokainen vaikuttaa omassa hommassaan erittäin pätevältä, kysymys on näkemys- ja kokemuseroista.
112L
piriki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piriki »

tappajatäti kirjoitti:Asiakaspalvelussa noin yleensä on kaksi eri tasoa: tietotaso ja palvelutaso ja hyvin usein myös kaksi aktiivista tai passiivista osapuolta.
Nämä wisserit eivät ole absoluuttisessti ajateltuna hyviä asiakaspalvelijoita, koska he lähtevät asiasta sisältä, eivätkä asiakkaasta.
Tässä tuleekin hyvin esiin asiakas"palvelun" ja asiakkaan palvelun ero [;)]
tappajatäti kirjoitti:Heiltä voi toki saada hyvää palvelua, kun muistaa a) vaivihkaisen imartelun b) nöyrän asenteen. Heiltä voi saada huomattavan määrän tietoa, ja sen vuoksi voisi itsekin nähdä vähän vaivaa. Hymyilkää, kehukaa vaikka liikettä, ja kysykää niin että näytätte arvostavan kyseisen henkilön vastausta
=Vuoro+vaikutus=kaksi osapuolta, joista kumpikin on vieläpä ihmisiä. Minä en imartele silloin kun odotan liikkeen tarjoavan sitä mitä mainoksessa luvataan :P . Kohteliaisuus on kuitenkin mielestäni uusiutuva luonnonvara, eikä hymy maksa mitään, asiakkaallekaan. [;)]
tappajatäti kirjoitti:On tietysti asiakaspalvelijoita, jotka palvelevat asiakasta niin hyvin, että asiakas ei vielä kotonakaan tajua tulleensa jymäytetyksi. Kuulun itse tähän kastiin, asiakkaat vilkuttavat vielä ovella hyvästejä ja kiittelevät siitä, että olen ottanut juuri heidät erityisesti huomioon, vaikka ovat juuri pistäneet 500 euroa pelkkään romuun.
8O Huu...varokaa tappajatätiä :mrgreen:
tappajatäti kirjoitti:Makuasioista ei voine kiistellä.

Totta, mutta palvelusta saaduista kokemuksista kyllä mielestäni voi keskustella. 8-)
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Mun mielestä ne kaikki kaupat ovat ihan asiallisia.

RIO: Vähän vaisu henkilökunta, hyvä tietämys kasveista, akvaarioissa ehkä kuolleita kaloja, mutta ei ole meille tauteja tullut. Halpa. Hyviä ruokia ja tekniikkaa. Jyrsijät, linnut ja kanit samassa, mutta en tiedä, onko se nyt niin paha, kuin väitetään. Hiukan pelkään sitä kaljua punaista papukaijaa, kun se tulee aina niin uhkaavasti kohti. Ei varmaan kuitenkaan kimppuun hyökkää.

REPORANKA: Mukava henkilökunta, kivan laaja kalavalikoima, hinnat kohdallaan, hyviä ruokia ja tekniikkaa. Kiva, että kaloilla on karanteeni jo siellä ja jauhomadot ovat hyvin ruokittuja, helpottaa, kun kovan ja pehmeän veden kalat ovat eripuolilla. Kuitenkin aika kalliit jyrsijän ja linnunhäkit. Kiva, että ruokapakasteet ovat näkösällä, ettei asiakkaan tarvitse erikseen myyjältä kysyä. Omalla kokemuksella hyväkuntoisia hiiriä ja marsuja. Valitsevat asiakkaalle akvaarion näteimmät kalat !!

FAUNATAR: Siisti, mukava henkilökunta, kaikista kaloista pieni esittelylappu (iso kiitos tästä) Hyvät eläimet, isot häkit, aika hintavaa, hyviä ruokia ja tavaroita. En ole asioinut montaa kertaa, sillä se on aika kaukana.

RAHULANREHU: Halvimmat kalat, tietäväinen henkilökunta, hyväkuntoiset kalat, tekniikka ja ruuat ok, pidän siitä, että lämpämittari on näkyvissä asiakkaille, ettei tarvitse erikseen kysyä. Koiran ja kissan tavarat hyviä.

KARVAKORVA: Mukava henkilökunta, asialliset hinnat, ei kovin laaja kalasto, hyvät jyrsijät, aika ahtaat tilat (siis en nyt tarkoita häkkejä, vaan ihan kauppatilaa) Aika pieni valikoima akvaariotarvikkeita.

LEMMIKKIENRUOKAMARKET: Myyjä on mukava, halpaa, ainakin koiranruuat hyviä, sillä meidän koiran ruuat ovat sieltä (koira tarvitsee siis vähärasvaista ja -viljaista, joten täältä löytyi aika sopiva ruoka) Tietääkö joku, lopettaako? Sieltähän on tavarat aika vähissä ja alennukset ovat suuria :( Toivottavasti ei.. Myydäänkö muualla Hussea?

Muissa liikkeissä en ole asioinutkaan. Varmaan kuitenkin ihan hyviä kauppoja. Ja muistakaa : Tämä oli vain minun mielipiteeni. Ei ne siellä kaupassa välttämättä näe sitä tautia, mistä joku valitti... Se muuttostressi voi sen taudin laukaista.
baloora
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja baloora »

Rahulassa tosiaan tällä varsinaisella myyjällä (Henna) on ollut aiemmin oma yritys Jämsässä (eläinkauppa) ja tietää kaloista kyllä paljon. Toinen myyjä ollut vasta jonkin aikaa siellä töissä ja varmasti oppii koko ajan uutta :D
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Joo, piriki, tottakai naamatusten annettu palaute on se kaikkein paras, mutta jotkut ihmiset eivät siihen kykene.
Itse olen koittanut sanoa palautteet suoraan päin naamaa. Olen huomauttanut kuolleista kaloista ym.

Minusta tuntuu, että se hyvä palaute jää monesti kertomatta. Sekin olisi syytä muistaa sanoa.
Silloin saa luultavasti hyvän palvelun seuraavallakin kerralla.
Meidän asiakkaidenkin olisi välillä syytä katsoa peiliin. Eikös vaan
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Mä oon ihan hullaantunut reporankaan koska siellä on laajin kalavalikoima näistä liikkeistä joissa olen käynyt.

Faunattaren kauppias tietää asioista ja on asiallinen myyjä joka kyllä kertoo mitkä kalat käy yhteen ja millaisiin vesiin uiskentelemaa. eli ei myy mitäsattuu.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
pipaka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pipaka »

Itse olen pohtinut Jyväskylän liikkeitä myös. Olen vasta aloittelija akvaarioiden suhteen (1½ vuotta ollut oma akvaario), mutta muutaman kommentin sanon minäkin...

Riosta en niinkään osaa sanoa. Hieman vaisuja ovat myyjät, mutta muuten varmaankin ihan ok. Ja nuo hinnat ovat tosiaan ihan kohdallaan.

Ne kerrat mitä olen reporangassa käynyt, olen ihmetellyt kuolleita kaloja akvaarioissa. Tietty niitä karantteenissa varmaankin jokunen aina menehtyy, mutta sieltä olen tosiaan joka kerralla bongannut kuolleita kaloja (siis useampia ja eri altaissa) ja tästä syystä olen saanut liikkeestä hieman huonon kuvan. Olenkohan vain sattunut käymään väärinä päivinä? Täytyy varmaankin vain käydä useammin katselemassa...

Faunattaressa tykkään käydä. Palvelu on ystävällistä ja henkilökunta opastaa hyvin aloittelijaakin. Jaksavat vastailla "tyhmiinkin" kysymyksiin. Kaikki omat kalat ovat kotoisin sieltä. Tauteja ei ole tullut mukana.

Muista liikkeistä ei ole kokemusta, mutta täytyypä käydä katsomassa etenkin tuo edulliseksi tituleerattu...
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Äänekosken liikkeeseen tulee 6 uutta myynti allasta. Innolla odotan mitä mahtaa tulla sitten myyntiin. Uutena juttuna oli kans elävät toukat ja sirkat elukoitten ruuaksi.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Se lemmikkien ruokamarket lopetti :(
draconella
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja draconella »

Rioon olen menossa,en tiedä siitä vielä.
Faunattaresta saatiin todella sitkeä loismatotauti,toinen myyjistä täys typeryys.
reporanka varmaan hyvin,eniten plecoja ja näitä erikoisempia kaloja,hyvät ruokavalikoimat tms.

sinne karva-juttuun meinattiin mennä mutta sinne on mahdoton ajaa.

:x
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Käypäs faunattaressa valittamassa.
Jos toinen oli typerys ei toinen välttämättä ole.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Ja mukaan perusteet, joissa on enemmän pontta kun "toi on tyhmä" lauseessa :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

Pari aika tietämättömän oloista tyttöstä oli kyllä Faunattaressa kerran keskenään kun siellä kävin mutta ne vakityypit on minusta jees. Ja Faunis on minun kokemuksen mukaan ainut jota kiinnostaa, että kalojen nimet on oikein ja jossa laput täsmäävät altaasta löytyviin kaloihin (no, melkein). Heille totesin kerran että nuo eivät kyllä ole kääpiömonnisia, vaikka lappu niin näyttää, niin tyyppi nappasi ensin lapun pois ja vasta sitten alettiin tutkia mitä ne olivat (pikkumonnisia). Repiksessä myönnetään että nimet voivat olla pielessä, mutta ei kyllä evääkään heilauteta sen suuntaan että jos tukusta tulee väärällä nimellä niin itse yritettäisiin selvittää mitä ne oikeasti ovat. Ja Rio taas on tämä "mitä rasboroita nuo on?" "jaa... kai se joku rasbora on". :roll:

Mutta ei asiat täällä mitenkään huonosti loppujen lopuksi ole, vaikka parantamisen varaa on. Vähän kun pistää itseään likoon (niin kun aina toki pitääkin!) niin hyvin menestyksellistä akvaarionpitoa saa harrastettua.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
partis<3
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Taitaa se niin olla ettei tässä(kään) kaupungissa täydellistä akvaarioliikettä ole. Mun plussat ja miinukset:

Rio:
- kalavalikoima pienempi kuin reporangassa tai faunattaressa
- pakasteena vain surviaista, ei elävää ruokaa
- eivät kysele altaan kokoa tms. myydessään kaloja, mutta ainakin mies-myyjä osaa vastata kysymyksiin aika hyvin.
- talvella oli altaissa bakteerikalvo pinnalla ja lasit levässä
+ nyt altaat todella nätissä kunnossa
+ lajit omissa altaissaan
+ altaissa kalanpoikasten lisäksi myös täysikasvuisia antamassa käsitystä kuinka isoksi kala kasvaa. (paitsi tiikerinuoliaisten kohdalla, mutta niillä aikuinen ei siihen altaaseen olisi mahtunutkaan)
+ alakertaan tullut kunnon karanteenausaltaat, karanteenaavat viikon
+ hinnat kohdallaan
+ hyvät kasvivalikoimat (ainakin silloin kun uusi lasti on juuri tullut)

Reporanka
+ Vakiomyyjät kyselevät altaan tietoja ennen kuin myyvät kaloja, ainakin ensimmäisellä kerralla. Eivät myy kypsymättömään altaaseen tai huonoon seuraan (jos tämä käy ilmi).
- Kiireapulaiset eivät kaloista tiedä paljon mitään, myyvät vain.
- Huomaa kyllä milloin myyjällä on huono päivä. Usein paikalla "hiljaisina aikoina" vain yksi myyjä jolle saa jonottaa.
- Ensimmäisen kuolleen kalan akvaarioliikkeessä bongasin täältä, mutta
+ vasta puolen vuoden käynnin jälkeen.
- Karanteenaavat myyntialtaissa, lajit sekaisin samassa altaassa. Karanteenaavat 3-4 päivää ennen kuin allas palaa takaisin myyntiin.
+ Myyjät sanovat jos eivät tiedä.
+ Hyvä valikoima varaosissa ja eheimin suodattimissa, sekä pakasteruoissa.
+ Vesiarvonsa voi käydä mittauttamassa halvalla.

Faunatar
+ Mukava myyjä, hyvät valikoimat.
+ Eivät myy kultakaloja eettisiin syihin vedoten.
+ Kalat altaissa lajeittain (ainakin useimmat)
- Kaukana, ei tule käytyä niin usein.
- Välillä kalojen tiedot väärin, jolloin myyjäkin tietää tiedot väärin. Meinasi myydä minulle kylmän veden imunuoliaisia taiston seuraksi. Onneksi harvinaista.
Karanteenauksesta en tiedä, miten täällä tapahtuu.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

draconella kirjoitti:Rioon olen menossa,en tiedä siitä vielä.
Faunattaresta saatiin todella sitkeä loismatotauti,toinen myyjistä täys typeryys.

:x
Kukaan tuskin on täydellinen. JOs myyjä on tietämätön, voi aina sanoa/kertoa, miten itse asian tietää. Joskus tahdoin eläinkauppaan töihin(miksei vieläkin), ja tuskin olisin ensimmäisinä kuukausina kaikkea kaikista kaloista tiennyt. Toki on ihan asiallista sitten sanoa asiakkaalle, että on vasta tullut töihin/ei vielä tiedä jotakin juttua.
*laa la laa*
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Mun käsittääkseni faunatar karanteeraa myyntialtaissa, joissa tuolloin lappu: "karanteenimme vielä kesken, joten emme ole myynnissä"
Phoxinus
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Phoxinus »

Riossa on hintataso kohdallaan ja sieltä kannattaa ostaa tekniikkaa ja kalanruokaa. Kokolasiakvaariot ovat laadukkaita ja edullisia, (esim. ostamani 85-litrainen ~30€). Kalapuoli koostuu pääasiassa leipäkalasta, erikoisuuksia on harvoin, Kolumbiasta tulee silloin tällöin jotain erikoisempaa. En ole vielä onnistunut tartuttamaan kaloihini sairauksia Riosta ostamillani kaloilla. ***½/*****

Reporangassa on paras kalavalikoima, mutta hintataso on korkea. Altaat ovat OK-kunnossa. Tekniikka maksaa maltaita, mutta Eheimiä ja muita huippumerkkejä on tarjolla. Kaupassa on monipuolinen pakasteruokavalikoima. ****/*****

Faunatar on Jyväskylän kaupoista kallein ja kauimpana keskustasta. Kalavalikoima on aika runsas, mutta tetraparvea en lähtisi tuolta noilla hinnoilla ostamaan. Kuitenkin altaat erittäin hyvinhoidetun näköisiä ja kalat terveen oloisia (mitä nyt miljoonat kalojen kuivuneet ruhot akvaarioiden väleissä). Erikoisuuksia on tarjolla silloin tällöin. ***½/*****

Rahulan Rehusta löytyvät Jkl:n halvimmat kalat ja erikoisuuksia löytyy usein. Kalat ovat useimmiten hyväkuntoisia. Akvaarioita on aika vähän. Tekniikkaa on mitättömästi tarjolla. ****/*****

Lisäksi Seppälässä on vielä (?) pienenpieni Karvakorvat-lemmikkitarvikemyymälä, jolla on myös muutama akvaariollinen tavallisimpia kalalajeja. Hinnat ovat ihan edulliset. Akvaariot olivat aika unohdetun oloisia. Kaupassa oli kuitenkin halpoja ja hienoja magrovekantoja. **/*****
Zamora
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Zamora »

Phoxinus kirjoitti:Rahulan Rehusta löytyvät Jkl:n halvimmat kalat ja erikoisuuksia löytyy usein. Kalat ovat useimmiten hyväkuntoisia. Akvaarioita on aika vähän. Tekniikkaa on mitättömästi tarjolla. ****/*****
Kävin ostamassa alkuviikosta Rahulan Rehusta muutaman inkkarin parvea täydentämään, myyjä oli aika kyllästyneen näköinen työhönsä ja vastaili joihinkin kysymyksiin aika tylysti.. mutta liekö syynä "koska olen raskaana".. Kuinka vain, mielestäni hyvä asiakaspalvelu on tärkeä juttu. Vesitestejä sun muita yritin katsella, mutta en löytänyt ainoatakaan pakettia! 8O Jäivät ostokset siis aikalailla puolitiehen, mutta eiköhän puuttuvat löydy jostain muualta.. [;)] En silti sano että asiointi RR:ssä jäisi tähän. Kalat edullisia, ja koirille löytyy tavaraa :)
alkava
Starting Member
Starting Member

Re: Mielipiteitä Jyväskylän eläinkaupoista

Viesti Kirjoittaja alkava »

Haluaisin tietää näin uudelleen aloittelevana harrastajana että vieläkö nuo jutut pitää paikkaansa ja onko tänne tullut uusia kauppoja? ja onko noista joku mennyt kiinni?
justiina8
Senior Member
Senior Member

Re: Mielipiteitä Jyväskylän eläinkaupoista

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Vanhat liikkeet ovat edelleen auki. Yksi uusi liike on tullut... lemmikkiasema.com. Nettisivutkin löytyy, eli sieltä osoitekin. Se on kuitenkin Seppälässä, samassa rakennuksessa Toy's R Us:n kanssa, mutta vaan toisessa päädyssä ja toisessa kerroksessa.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”