toukopouko kirjoitti: ↑22:50, 17.04.2021
Aijjaijjai, sivut siis päivittämättä

. Kysyitkö, onko tulossa vai missä ne piileskelee?
En kysynyt, kun siellä oli aika hulina ja paljon asiakkaita kerralla. Voihan se toki olla, että minä en vain huomannut niitä

Täytyy käydä siellä uudestaan joku päivä. Mä olen välillä varmaan maailman ärsyttävin asiakas, kun käyn ihastelemassa akvaarioita ja katselemassa kaloja, haaveilemassa ja mietiskelemässä kalastoa, kuitenkaan mitään välttämättä ostamatta

Toki sitten myöhemmin yleensä palaan ostoslistan kanssa.
Pandojen herkkyys tuli vastaan etenkin fb-ryhmien keskusteluista, ihmisten omia kokemuksia. Mutta ehkä niissä on tosiaan eroja.
kr70 kirjoitti: ↑23:57, 17.04.2021
Riippuen vähän siitä, ovatko ne herkkyydestä kertovat kirjoitukset uusia vai vanhoja, voi olla kyse siitäkin, että aiemmin, kun pandat tulivat luonnosta, ne olivat herkkiä, mutta sitten kun niitä alettiin viljellä suuria määriä, akvaario-olosuhteisiin sopeutuneet populaatiot ovat kestävämpiä ja lisääntyvät helposti. Mutta jos nämä raportit ovat uusia, niin sitten voi olla siitäkin kyse, että kun niitä ilmeisesti nykyään massatuotetaan Kaakkois-Aasiassa, niiden laatu on heikentynyt.
Eli voisiko olettaa, jos saa ostettua kotimaiselta harrastajalta, pandat (ja muutkin kalat) olisivat kestävämpiä?