Kokemuksia Eheim-suodattimista

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Jep epäilemättä, lukiosaksani onkin aika pahasti ruostunut...

Edit: tai aivan, neuvottelinhan minä puhelimitse, mutta "se on vaan ihan hyvä että ne holkit jää kiinni ettei ne pääse hukkumaan". Jep. Maahantuojalle vois tietysti lähettää takuuseen, mutta maksappa itse postit + sitten mahdollisesti mitään ei korjata t. hyvitetä.

edit II: Ai mut nymmää sen hokasin... Jos tilais suomalaiselta myyjältä postitse niin sitten vois aina palauttaa pienekin vian takia - kun postimyyntituotteen voi aina palaluttaa! Mutta saaplari, tekis tuo kokonaishintaan kuitenkin aika paljon lisää...
Minä juon nyt kahvia!
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Pakko kommentoida Fluval-suodattimia vielä, kun olen uusi tulokas tällä forumilla ja luin keskustelun vasta nyt. Itselläni on ollut kaksi Fluval 3:a, se pelkkä kolmonen ja nyt plussa. Aiempi meni rikki avaamistappelussa; sitä oli ihan tosissaan vaikea saada auki (ainakin siis minun naisihmisenä). Kyllä se silti vielä toimi, vaikka kuori olikin rikki. Olipahan ainakin helppo avata sen jälkeen, kun siihen tuli halkeama :mrgreen: .

Uuden akvaarion mukana tuli tuo plussa, joka on kyllä aivan riittämätön 200-litraiseen. Ensin liike yritti myydä jotain halpismallia, mutta annoin sen takaisin ja sanoin, etten huoli ja tahdoin Fluvalin sen sijaan. Antoivat tuon ilman mitään välirahaa, ihme kyllä. Liian pienen vaan antoivat, mistä nyt sitten kärsin. Silloin olin tyhmä enkä tajunnut, että se ei tulisi riittämään. Suodatin itsessään on toiminut erinomaisesti ja avautuu hyvin toisin kuin se edeltäjänsä. Renan ja Micronin pikkusuodattimista (jossain muinaisessa akvaariossani) on kokemusta myös. Niihin en kyllä ollut tyytyväinen. Jälkimmäinen hajosi parissa vuodessa.

Eheimin suodattimista ei siis henk.koht. kokemusta ole, mutta kehuja olen lukenut muualtakin kuin täältä. Keskustelu nyt näytti koskevan muitakin merkkejä, joten siksi uskalsin kertoa omista Fluvaleistani.
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Mulla ei ole vielä ainuttakaan Eheimin suodatinta, vaan olen tässä paattänyt, että kun akvaarion koko suurenee, niin sen vettä suodattaa Eheim. Sen verran kannustavia ja kehuvia kommentteja olen täältä lukenut.
Mistä näistä tietää..
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

Jep, kyllähän se niin on että Mersu on autojen aatelia ja Eheim suodattimien :mrgreen:
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Kalanruoka kirjoitti:Jep, kyllähän se niin on että Mersu on autojen aatelia ja Eheim suodattimien :mrgreen:
Eheim on kyllä luotettava mutta tosta Mersusta voi olla toistakin mieltä... [;)]
Eheimissä on huomattavasti parempi hinta/laatu suhde kun Mersussa.

Meiltä löytyy Eheimit 2210,2213, 2217,2028,2252, 2260 ja muutama pumppu, eikä yhtään Mersua.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Mutta itsellä vaan tuosta akupallosarjasta niin huonoa kokemusta (eril. pikkuvikoja), että en mielelläni enää eheimiä osta...

Niin, ehkä se on halpissarja tuo akupallosarja - mutta onko sitten luotettavan valmistajan mieltä pilata mainettaan halpasarjalla?

Ja tuota, eikös Eheimillä ole sarjoja ihan liiaksikin? 3 sisäsuodatinsarjaa, ulkosuodattimia ainakin 5 (jos eri professionalit lasketaan erikseen)? Tulee vähän ajatus, että mitäs tolkkua tässä...
Minä juon nyt kahvia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”