Kalojen valtakunnat
Re: Kalojen valtakunnat
Muutama monnisvauvoista! 

- Liitteet
-
- monskut.jpg (106.95 KiB) Katsottu 6442 kertaa
-
- monskut 2.jpg (83.32 KiB) Katsottu 6442 kertaa
..Voi hitsi, kun ois parempi kamera ja siinä vielä kunnon zoomit, niin olis saanut noista poikasista tarkempaa kuvaa!
Paljain silmin katsottuna ne näyttää jo tummentuneen ja selvästi voi jo arvata ulkonäöstä, minkä kalan poikia sitä ollaan!
Jotenkin noissa kuvissa ei näy se kehitys nyt ollenkaan, mutta näkyy kumminkin se, että ovat edellisestä poikaskuvasta kasvaneet! 

Hihii! Nyt oon kyllä iloinen, enkä jaksa millään oottaa maanantaita..
Nimittäin valaisinrunko ja heijastimet ovat lähteneet postin matkaan perjantaina( Eli ovat haettavissa maanantaina! )!
Vihdoinkin saan sitä lisävaloa ja on sitä ootettukin!!
Nyt rupeankin istuttelemaan monnisten tonkimat muutamat vedensuosikin taimet takaisin pohjaan ja muutenkin täytyy saksia ja uudelleen istuttaa vähän tuota rubiinin ja liuskavesitähdikin kasvustoa.. Niin ja intianvesitähdikkikin kaipaa jo trimmausta!
Ai niin ja unohdin tuossa viikolla remppakiireiden keskellä kirjoitella niistä täpliksistä.. Ne ovat kotiutuneet hienosti, eikä taistelukalakaan ollut moksiskaan uusista ystävistään!
Se tykkää kovasti seurailla täplämonnisten touhottamista pohjassa ja joskus säikähtää niiden äkillisiä pintasyöksyjä! 

- Liitteet
-
- taisto ja monninen :)
- taistis ja täplämonninen.jpg (148.41 KiB) Katsottu 6277 kertaa
-
- täplis.jpg (211.62 KiB) Katsottu 6277 kertaa
Ai niin, tilasin sen pikkurasvalehdenkin!
Toivottavasti sekin tulisi ensiviikolla! 

Hmmp.. Valorungon asentamiseen en ole vieläkään päässyt..
Kyllä se täällä kotona jo odottelee asennustaan, mutta päätinkin sitten, pirskatti vie, tulla niin pahaan flunssaan, että ei kertakaikkisesti ole oikein muuta jaksanut akvojen kanssa tehdä, kuin vaan ruokkia kalat!
Rasvalehtikin minulle jo tuli, paitsi sekin sai jäädä ruukkuunsa akvaan odottelemaan tervehtymistäni ja istutusta..
No onneksi nyt illasta olo alkoi koheta ja uskoisin, että jos aamulla olo edelleen näin ok, rupeaa akvaariossa tapahtumaan.. Eli huomenna luvassa kuvia lampunrungon asennuksesta! 

Tässäpä kuvia valaisinrungon asennuksesta! 

- Liitteet
-
- Tässä kuvassa näkyy sitten, miten tuo valaisinrunko tuli loppujen lopuksi kiinni siihen valokanteen.. :) Tuossa näkyy heijastinkin kalvoineen, kun kokeilin jo sitä tuohon ennen kiinnitystä! :)
- vk1.jpg (107.89 KiB) Katsottu 6098 kertaa
-
- Tässä yksi kiinnityskohdista lähempää kuvattuna..
- vk2.jpg (59.96 KiB) Katsottu 6098 kertaa
-
- poranterän paksuuden valitsin tuon kiinnitysruuvin mukaan..
- vk 3.jpg (37.67 KiB) Katsottu 6098 kertaa
-
- Nuo valkoiset pisteet ovat ne valaisinrungon kiinnityskohdat.. Eli eivät erotu pahastikkaan.. Meinasin vielä maalata ne mustaksi,niin eipä erotu sitten ollenkaan! :)
- akva nyt.jpg (67.78 KiB) Katsottu 6098 kertaa
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Siististi tehty ja hyvin onnistuu näköjään naisiltakin.
Ei porakoneen käyttö ja noin siisti asennus onnistu kaikilta miehiltäkään.

Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Heh.. No voin kyllä myöntää, että jonkin verran jännitti tuohonkin operaatioon ruveta!Heska kirjoitti:Siististi tehty ja hyvin onnistuu näköjään naisiltakin.![]()

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kylläpä siitä tuli hieno!
Päälle päin ei näy mitään poikkeavaa!
Mä olin itse aika luuseri tuohon verrattuna. Ratkaisin puuttuvan lampun ongelman vaihtamalla koko altaan samanlaiseen, mutta valmiiksi kaksiputkiseen

Mä olin itse aika luuseri tuohon verrattuna. Ratkaisin puuttuvan lampun ongelman vaihtamalla koko altaan samanlaiseen, mutta valmiiksi kaksiputkiseen

450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
Kiittis!Siltsu kirjoitti:Kylläpä siitä tuli hieno!Päälle päin ei näy mitään poikkeavaa!

Ai niin.. Eilen piti kirjoitella myös tänne monnisvauvojen kuulumisia.. Ne olivat kaikki karanneet toissa yönä poikashäkistään!
Oli lähtenyt sen rasian päällä oleva sukkahousuviritys laskeutumaan niin, että vedenkiertoa varten tehdyt reiät olivat yhdeltä sivulta osittain paljastuneet.. Eipä siihen karkumatkaan muuta tarvittukaan!
No tänään olikin sitten akvan puhdistuspäivä ja piti lapota pohja aivan extra varovasti, etten imaisisi kaikkia poikasia sankkoon!
Samalla istuttelin ne uudet pikkurasvalehdetkin ja laitoin vaikka minkälaista koristekiveä niiden tyveen, etteivät monniset saisi niitä niin herkästi tongittua ylös!
Otin äskettäin myös kuvan seuralasta, joka näyttää hassulle ilman niitä keskustan majaa ja kiviä!
Kumpikos on päiväkirjani lukijoiden mielestä parempi; maja ja kivet vai ilman niitä..?
Minä pidän siitä majasta ihan sen takia, kun se tekee tuosta akvan keskustasta ( ..ja oikeastaan koko akvasta..) jotenkin salaperäisen oloisen!
Jos se olisi tyhjillään, siihen pitäisi ehdottomasti laittaa vaikka jotain matalaa melalehteä, tuon siromman kannon alle kasvamaan, että ei minun silmiini ihan niin autiolle näyttäisi! 

- Liitteet
-
- pikkurasvalehti.jpg (143.37 KiB) Katsottu 6008 kertaa
-
- ..Huomatkaa että nyt ei näy ollenkaan niitä valaisinrungon kiinnityskohtia.. Maalasin ne mustalla! ;)
- akvaarioni.jpg (180.06 KiB) Katsottu 6008 kertaa
..Näkyy kyllä olevan niin hämärä tuo seuralani kuvakin, että ei ihmekään jos niitä kiinnityskohtia ei näy! 

-
- Senior Member
No, kun kerran oikein kysymään ryhdyit, niin ne kivet ja maja oli kyl tosi hienoja. Kaikensorttiset koristeet ei ehkä sopis, mutta ne nimenomaiset laittaisin kyllä takaisin 
Ja voih, mä niin himoitsen ostaa sulta tuon joulusammaleen![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Ja voih, mä niin himoitsen ostaa sulta tuon joulusammaleen
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
.. Niin, ei ehkä esim sellainen paavo pesusienen ananaskoti ehkä istuisi tuohon hakemaani maisemaan.. Vaikka se hauskan näköinen onkin!Siltsu kirjoitti:No, kun kerran oikein kysymään ryhdyit, niin ne kivet ja maja oli kyl tosi hienoja. Kaikensorttiset koristeet ei ehkä sopis, mutta ne nimenomaiset laittaisin kyllä takaisin
Ja voih, mä niin himoitsen ostaa sulta tuon joulusammaleen

Niin ja siitä joulusammaleesta tosiaan.. Minä päädyin tykästymäänkin siihen, roskaamisesta huolimatta, koska se kasvaa ja leviää niin kiitettävästi ja kauniisti.. Pitihän minun ilmoittaa, mutta unohdin sen tässä remontin tiimellyksessä!

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Tarkoitithan muuten juuri tuota oikeanpuolimmaisen kannon matalaa sammalta..? Vasemman puolen kannossa kasvaa jaavansammalta.. Ja sitäkin joutaa melko varmasti jo parin viikon päästä ihan mukava määrä!
Vasta jouduin sitäkin siistimään, kun se kasvaa kaameasti pituutta!
[/quote]
!!KORJAUS!!
Siis vasemmalla puolella on joulusammal ja oikealla jaavan.. Menin kirjoittamaan juuri päin vastoin sitten! 

!!KORJAUS!!

-
- Senior Member
Juuri näin! Vasemmalla kasvava sammal on ihanan tuuhea ja kaunisjennali kirjoitti:!!KORJAUS!!Siis vasemmalla puolella on joulusammal ja oikealla jaavan.. Menin kirjoittamaan juuri päin vastoin sitten!
Ja hei, mun 5v. tytär on maailman suurin Paavo Pesusieni fani! Olen oikeasti etsinyt sellaista ananastaloa! Kerran jo löysin mutta tilauksen jälkeen ilmoittivat, ettei sitä tuotetta enää tulekaan... Mutta joo, tuossahan ei nyt ollutkaan siitä kysymys
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
Juuri näin! Vasemmalla kasvava sammal on ihanan tuuhea ja kaunis
Toki, hyvin näyttävät kaikki muutkin kasvit voivan...
Ja hei, mun 5v. tytär on maailman suurin Paavo Pesusieni fani! Olen oikeasti etsinyt sellaista ananastaloa! Kerran jo löysin mutta tilauksen jälkeen ilmoittivat, ettei sitä tuotetta enää tulekaan... Mutta joo, tuossahan ei nyt ollutkaan siitä kysymys
[/quote]
No nyt kyllä ovat kasvit voineet jostain syystä taas vähän paremmin ja tänään huomasin, että niiden väri on tullut todella terveen näköiseksi vihreäksi ja ovat myös ruenneet tekemään paljon uusia silmuja.. Varmasti syynä tuo valon lisäys ja uudet heijastimet!
Niin muuten minunkin poikani tykkää hirvittävästi paavo pesusienestä!
Minäkin olen netissä akvaariotarvikkeita etsiessäni törmännyt tuohon ananastaloon.. Silloin kävi mielessä, että olisipa hauska pojan huoneeseen tehdä sellainen paavo pesusieni teemainen pikkuakva!
Mutta ajattelin sitten, että eiköhän nämä kaksi akvaariota saa nyt riittää, varsinkin kun taistelukalan akvan projektit on vielä kesken!
En vaan yhtään muista, että mikä se nettikauppa oli missä sen näin!
Oletko muuten yrittänyt löytää sitä ananastaloa googlen kuvahaulla..? Silloin voi löytyä myös nettikauppa joka sitä möisi! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
No nyt kyllä ovat kasvit voineet jostain syystä taas vähän paremmin ja tänään huomasin, että niiden väri on tullut todella terveen näköiseksi vihreäksi ja ovat myös ruenneet tekemään paljon uusia silmuja.. Varmasti syynä tuo valon lisäys ja uudet heijastimet!

Niin muuten minunkin poikani tykkää hirvittävästi paavo pesusienestä!

-
- Senior Member
Juu, viime keväänä tuli etsittyä Paavo matskua kaikin konstein, mutta silloin tuli vedettyä vesiperä. Asiaan voisi aktivoitua uudelleen ja katsoa mitä kaikkea sitä löytyykään.
Sellainen ananastalo oli muistaakseni mitoiltaan aika pieni, joten sen voisi "piilottaa" tuonne sujuvasti. 
http://tiwibzone.tiwib.netdna-cdn.com/i ... aments.jpg Menisköhän tää liian pitkälle?
Ehkä mäkin saan tuon sammaleen menestymään, kun mullakin on nyt kaksi putkea.
Ja itse asiassa, pitikin lisätä ostoslistaan vielä ne heijastimet! Ja ehkä olisi syytä harkita tuon yhden altaan osalta vaihtoehtoista kasvilannoitetta, kun tuo käytössäni nyt oleva ProFito ei oikein vastaa tarpeisiini... Harmi että sitä litkua tuli hankittua kerralla 5 litraa. Mitä taikoja sä käytät kun allas on levätön ja kaunis valaistuksista riippumatta?

http://tiwibzone.tiwib.netdna-cdn.com/i ... aments.jpg Menisköhän tää liian pitkälle?
Ehkä mäkin saan tuon sammaleen menestymään, kun mullakin on nyt kaksi putkea.

100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
-
- Advanced Member
Paavo-akva! Jonkun pitää toteuttaa se, kun maailmanloppukin on jo tulossa!
Seuraavaksi mun on kehitettävä taistotätien tulevalla kodille joku teema
Ideoita?? Ja kovasti on pyöritty mittanauhan kanssa. Jos sittenkin enempi kuin 125 litraa
Hillitkää joku mua...
Niin ja olen kyllä kanssa kade noista jennalin alaista. Sulla on selkeästi silmää tälle hommalle
Seuraavaksi mun on kehitettävä taistotätien tulevalla kodille joku teema

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Niin ja olen kyllä kanssa kade noista jennalin alaista. Sulla on selkeästi silmää tälle hommalle

720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
-
- Senior Member
Taidat pyydellä ihan vääriltä tyypeiltämirauria kirjoitti:Hillitkää joku mua...

100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
Kyllä varmasti saat!Siltsu kirjoitti:Juu, viime keväänä tuli etsittyä Paavo matskua kaikin konstein, mutta silloin tuli vedettyä vesiperä. Asiaan voisi aktivoitua uudelleen ja katsoa mitä kaikkea sitä löytyykään.Sellainen ananastalo oli muistaakseni mitoiltaan aika pieni, joten sen voisi "piilottaa" tuonne sujuvasti.
Ehkä mäkin saan tuon sammaleen menestymään, kun mullakin on nyt kaksi putkea.Ja itse asiassa, pitikin lisätä ostoslistaan vielä ne heijastimet! Ja ehkä olisi syytä harkita tuon yhden altaan osalta vaihtoehtoista kasvilannoitetta, kun tuo käytössäni nyt oleva ProFito ei oikein vastaa tarpeisiini... Harmi että sitä litkua tuli hankittua kerralla 5 litraa. Mitä taikoja sä käytät kun allas on levätön ja kaunis valaistuksista riippumatta?

-
- Senior Member
Mulla taisi molemmat olla jonkun sortin kasvilamppuja, olisko ollut juurikin tuo sylvanian aquastar ja sitten joku growlux...
Valon sävy on melkein pinkki, mutta toistaiseksi ei ole haitannut.
Ferro-tabseja siis myös ostoslistaan, muuten käytänkin niitä biolanin kananvalmisteita.
Valon sävy on melkein pinkki, mutta toistaiseksi ei ole haitannut.

100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
Heh! Veit sanat suustani!! Parhaatkin hillihtijät täällä!Siltsu kirjoitti:Taidat pyydellä ihan vääriltä tyypeiltämirauria kirjoitti:Hillitkää joku mua...

Siltsu kirjoitti:Mulla taisi molemmat olla jonkun sortin kasvilamppuja, olisko ollut juurikin tuo sylvanian aquastar ja sitten joku growlux...
Valon sävy on melkein pinkki, mutta toistaiseksi ei ole haitannut.Ferro-tabseja siis myös ostoslistaan, muuten käytänkin niitä biolanin kananvalmisteita.
No niidenhän pitäisi sitten olla oikein hyvät lamput kasveille! Ja kyllä muuten silmä tottuu hyvin noihin violetteihin ja pinkkeihinkin sävyihinkin ja muihinkin.. Niitä ei enää edes huomaa, kun on lamput ollut paikallaan pari viikkoa.
Mulla ainakin tuo rubiini tykkää niistä ferroista..Se rupee aina hirveesti kasvamaan ja punainen väri tulee jotenkin hienommaksi!

- Liitteet
-
- Tässäpä on pikkusuokkia ja jotain saman tyyppistä sekaisin.. Nämä ovat ruenneet nyt hirveästi tekemään uutta ja leviämään! :) Näistä huomasin tuon vihreän värin voimistumisen ensimmäisenä..
- pikkusuokkia ja jotain toista.jpg (117.16 KiB) Katsottu 5649 kertaa
-
- Katsoppa nyt, siltsu.. :) Tästä varmasti riittää sinullekin hyvän kokoinen tuppo tätä joulusammalta! :) Alkaa olla jo liian paksulti tuossa kannon nokassa tuota..! :)
- joulusammal.jpg (93.66 KiB) Katsottu 5649 kertaa
-
- ..Tässäpä vasemman päädyn viherrystä! :)
- akvaarion vasen pääty.jpg (129.81 KiB) Katsottu 5649 kertaa
-
- Jaavansammalta! :)
- jaavansammal töyhtö.jpg (123.07 KiB) Katsottu 5649 kertaa
-
- tässä jaavansammal paraatipuolelta katsottuna! :)
- jaavansammal kanto.jpg (102.94 KiB) Katsottu 5649 kertaa
-
- Pakko oli ottaa myös päädystä kuvaa, koska siitä tuo jaavansammal näyttää kaikista hauskimmalle! :D
- akva sivulta.jpg (113.35 KiB) Katsottu 5649 kertaa