Nyt kun tuli hankittua tuo 2260, niin laitetta hypistellessä alkoi mietityttämään että kuinka olette saaneet imu ja paluuputket pysymään paikoillaan?
Koska nuo letkut ovat niin jäykkää kamaa, ettei mikään maailman imukuppi pidä niitä letkuja putkineen paikoillaan.
Koska letkut tulee kuitenkin sellaisiin asentoihin että vääntävät vastaan kun jäykkiä ovat.
Suodatinta uusimassa
Valvoja: Moderaattorit
Re: Suodatinta uusimassa
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
[
Siinä imupuolella ei pitäisi olla ongelmaa. Suihkun kiinnitykseen minä muistaakseni hankin näitä:ihis81 kirjoitti:Nyt kun tuli hankittua tuo 2260, niin laitetta hypistellessä alkoi mietityttämään että kuinka olette saaneet imu ja paluuputket pysymään paikoillaan?
Koska nuo letkut ovat niin jäykkää kamaa, ettei mikään maailman imukuppi pidä niitä letkuja putkineen paikoillaan.
Koska letkut tulee kuitenkin sellaisiin asentoihin että vääntävät vastaan kun jäykkiä ovat.
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/n ... 28meuGoQ70
...ylimääräisiä.
Tuon suodattimen imuteho on sellainen, että imusiivilää ei saa laittaa hiekkapohjan lähelle.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Eheimiin saa erilaisia altaan yli meneviä muovisia osia, esimerkiksi:
linkki
Itse asiassa minulla saattaa olla yksi ylimääräinen, mutta taitaa olla paksummalle letkulle kuin 2260:ssa tulee mukana. Pitää tarkastaa kun muistan.
linkki
Itse asiassa minulla saattaa olla yksi ylimääräinen, mutta taitaa olla paksummalle letkulle kuin 2260:ssa tulee mukana. Pitää tarkastaa kun muistan.
Linux is like wigwam - no Gates no Windows and there is an Apache inside
Akvaario on JuTan kehyksellinen. Niin ylettyykö nuo suodattimen mukana tulevat imukupit imuputkeen koska imuputki ei voi nousta ihan lasin viertä.
Eli sen pitää olla lasista irti sen kehyksen leveyden verran.
Akvaario on vielä kesken joten en pääse tuota vielä sovittamaan. Luultavasti jo tulevalla viikolla saan altaan haettua...
Eli sen pitää olla lasista irti sen kehyksen leveyden verran.
Akvaario on vielä kesken joten en pääse tuota vielä sovittamaan. Luultavasti jo tulevalla viikolla saan altaan haettua...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
[
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Edelleenkään en näe tarvetta imukupeille. Imuletku on melko jäykkää kamaa, mutta kun sen mitoittaa sopivan mittaiseksi, imuputki pysyy kyllä paikallaan. Paluuletkuhan on ihan perus 16/22 letkua ja jos mukana tulee tuo Kimbelan linkkaama ylimenoputki, ei ongelmia pitäisi tulla. Jos tuntuu, että paluuputken pää jää altaassa liian lähelle pintaa tai altaan kehys on liian paksu, eikä putki mahdu menemään sen yli, putken voi hyvin sahata poikki paristakin kohtaa ja pidentää eri kohtia letkunpätkillä. Jos taas pelkona on, että paine tai joku ulkopuolinen tekijä (kissa, lapsi tms) irroittaa letkut putkista, voi näihin kohtiin laittaa letkunkiristimet, klemmarit. Ne on vaan muistettava kiristää kevyesti, eikä niin tiukkaan, että putki halkeaaihis81 kirjoitti:Nyt kun tuli hankittua tuo 2260, niin laitetta hypistellessä alkoi mietityttämään että kuinka olette saaneet imu ja paluuputket pysymään paikoillaan?

Kiristimiäkään ei tosin kokemukseni mukaan välttämättä tarvita, sillä kun letkut on kerran laittanut putkiin kiinni, ei niitä irroita kun saksien tai puukon avulla.