Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvaariopainajaiset
Ihan epäreilua! En mä nää juuri koskaan mitään kiinnostavia unia! Jos unet on ainoa indikaattori sisäisestä elämästä ni mä oon ilmeisesti kuollut... Mäkin haluaisin mielen teatteriin joka yö, mut siellä on vaan tyhjä valkokangas 

Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Hihhihhippikala kirjoitti:Lumihiutaleella on näköjään yhtä vilkas unimaailma kuin minulla!Olen monesti miettinyt, että eipä tässä tosiaan televisiota tarvitse kun oma REM-kanava lähettää joka yö niin mieletöntä settiä. Todettakoon teeman mukaisesti, että joka viikko tulee nähtyä varmaan jotain akvaarioteemaa, viime yönä piti hoitaa joltain perinnöksi jääneitä akvaarioita ja mietin unessa, että pitäisi itsekin tehdä testamentti niin varmistuu kalojen tulevaisuudesta...!

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Ai että se voisi tapahtua kuitenkin noinkin pienessä ajassa? Itse kuvittelin mielessäni jotakin kymmeniä tai satojatuhansia vuosia, jos ei enemmänkin...Jhnns kirjoitti:Pakko tuohon lasin valumiseen kommentoida, ettei sen tarvii olla ihmiselle käsittämätön aika. Kyseisen ilmiön havaitsee VANHAN talon tai kirkon ikkunoissa. Ne ovat alhaalta paksumpia kuin ylhäältä.

Hyvin vanhoissa ikkunalaseissa on kyllä ollut jo uudesta asti "pullonkylki"-taittovirheitäkin, johtuen ajan menetelmistä. Muistankohan oikein, että ikkunalasit on aikanaan tehty jotenkin rullan päälle tehdystä lasista, joka on sitten lämmön avulla kieritetty suoraksi lasilevyksi, mutta yleensä jättäen niitä taittovirheitä.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Kuuntelin edellisenä iltana kun suodatin ropisi kummallisesti ja päätin seuraavana päivänä tutkia asiaa. Yöllä näinkin sitten unta jossa suodatin jostain tuntemattomasta syystä alkoi ruikkia vettä litran kerrallaan pitkin seiniä ja lattioita enkä päässyt akvaarion lähelle estämään tätä, koska vettä lensi päin näköä. :S
hoplaa.
-
- Senior Member
Heräsin tänään aamulla puoli viideltä, kun näin unta, että nojasin 84-litraisen altaani reunaan kun putsasin sitä. Etulasi vääntyi kieroksi ihan kuin se olisi ollut muovia ja etulasin alareunan silikonisauma repesi. Merkillinen uni kyllä..
Viime yönä näin unta, että tuolla isossa akvaariossa kelluva ja yläreunaan kiinnitetty poikashäkki pääsi jotenkin uppoamaan, ja kaikki poikaset levisivät ympäri akvaariota, niitten vanhemmat yrittivät jo napsia niitä suihinsa, jne... Ei mikään tyhjästä temmattu uni, koska vedenvaihdon yhteydessä tuo poikahäkki pitää aina irrottaa kiinnityksistään ja jättää kellumaan, ja pari kertaa se meinasikin sitten upota viime vedenvaihdon yhteydessä, poikaset tosin eivät ehtineet karkuun.
Useesti nään unta, että akvaarion lasi sulaa. Tai venyy. Koitan ottaa kiinni lasista, joka on painava. Sitten tulee veljeni neulan kanssa ja puhkaisee lasin, kuin ilmapallon.. :/
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Jos sun veli tulisi herättämään sut juuri kun olisit näkemässä tuota unta ja rupeaisit kiljumaan hänelle että miksi menit puhkaisemaan akvaarion, saattaisi hieman ihmetellä
Minä näin syksyllä unta että ostin kirpparilta pitkän ja korkean mallisen vanhan kehysakvaarion. Muutamaa päivää myöhemmin kävin äitini kanssa kierrätyskeskuksessa ja siellä tuo sama akvaario odottikin! Pakkohan se oli ostaa kun lähti jalustansa kanssa tosi halvallakin. Osoittautui kotona ehjäksi, muussa tapauksessa kotilot olis saaneet parisataalitraisen terraarion

Minä näin syksyllä unta että ostin kirpparilta pitkän ja korkean mallisen vanhan kehysakvaarion. Muutamaa päivää myöhemmin kävin äitini kanssa kierrätyskeskuksessa ja siellä tuo sama akvaario odottikin! Pakkohan se oli ostaa kun lähti jalustansa kanssa tosi halvallakin. Osoittautui kotona ehjäksi, muussa tapauksessa kotilot olis saaneet parisataalitraisen terraarion

Kultakalat
Pari yötä sitte näin unta, että mulla oli n. 15cm pituinen miljoonakalanaaras. Ensin se kakkas niin etten meinannu pysyä perässä vedenvaihdon kanssa, sitte alko poikimaan! Poikasia tuli ihan hullulla vauhdilla ja jokaisen kohdalla kuulu "poks", niin että tapahtuma kuulosti lähinnä papattimatolta
Ja tietenki akva oli täynnä nälkäsiä kaloja joilta poikaset piti pelastaa... Meinas iskeä paniikki unessa, ku toisella kädellä lappoaa kakkaa ja toisella haavii pieniä nopeita poikasia!

Syntymävuosi 1989, akvaarioharrastelua vuodesta 1995. Ei paha!
-
- Advanced Member
Viime yönä näin tälläistä unta: 235 litraisessani oli kalojen lisäksi KROKOTIILI!
Se ei liikkunut yhtään vaan pelkästään makaili pohjalla. Pelkäsin että se syö jonkun kalan. Lisäksi yhdellä helmimonnisella oli vaalea laikku selässä selkäevän takana ja epäilin sen olevan sairas. No aamulla ei tankista löytynyt krokotiiliä sen paremmin kuin läikkää monnisestakaan niin eiköhän se unta ollut. 

100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Junior Member
Itse näin unta siitä että tipahdin pieneen akvaarioon jossa oli about 60cm pituisia partiksia jotka yrittivät syödä minut..
Ja olen nähnyt unta että ostin megaison akvaarion jossa oli joku ihmeellinen mini haikala joka söi kissani 

54l - partiksia ja milliksiä
96l - partiksia, kardinaalitetroja ja mustatetroja
Sekä 3 ihanaa kissaa ♥ ! OSTETAAN YLI 100l ALLAS ! yv
96l - partiksia, kardinaalitetroja ja mustatetroja
Sekä 3 ihanaa kissaa ♥ ! OSTETAAN YLI 100l ALLAS ! yv
Täällä kans yksi, joka näkee akvaarioistaan painajaisia.
Isompi akvaario alkoi muka keskellä yötä yhtäkkiä täyttyä hirveää vauhtia levästä ja vesi muuttuis aivan sameaksi ja minä koitin hädissäni parhaani mukaan nyppiä sormilla levää pois ja unessa huusin ja itkin miehelleni, että "EIKÄ!!! NYT KAIKKI KALAT KUOLEE JA JUST TUHLASIN 100€ NIIHIN!!!". Niinhän siinä sitten kävi, että sen levän ja samean veden seasta alkoi pulpahdella pinnalle kuolleita kaloja ja menin totaaliseen paniikkiin, jonka jälkeen heräsinkin sitten siihen kun mieheni herätteli minua ja kysyi, että näinkö painajaista vai potkinko häntä muuten vaan kylkeen.
Kun kerroin painajaisesta miehelleni, hän ei oikein ymmärtynyt mitä kauheaa siinä nyt muka oli.

Isompi akvaario alkoi muka keskellä yötä yhtäkkiä täyttyä hirveää vauhtia levästä ja vesi muuttuis aivan sameaksi ja minä koitin hädissäni parhaani mukaan nyppiä sormilla levää pois ja unessa huusin ja itkin miehelleni, että "EIKÄ!!! NYT KAIKKI KALAT KUOLEE JA JUST TUHLASIN 100€ NIIHIN!!!". Niinhän siinä sitten kävi, että sen levän ja samean veden seasta alkoi pulpahdella pinnalle kuolleita kaloja ja menin totaaliseen paniikkiin, jonka jälkeen heräsinkin sitten siihen kun mieheni herätteli minua ja kysyi, että näinkö painajaista vai potkinko häntä muuten vaan kylkeen.

Kun kerroin painajaisesta miehelleni, hän ei oikein ymmärtynyt mitä kauheaa siinä nyt muka oli.

Akvat 526L, 250L ja 100L
-
- Senior Member
Unet kaloista?
Millaisia unia olette kaloistanne/akvaarioistanne/tai muista asiaan liittyvistä elukoista/asioista nähneet?
Olen toistuvasti nähnyt painajaista mustamollirouvastani, joka kasvaa hillitöntä vauhtia ja on jo n. 7 x 3 cm kokoinen. Unessa kalan nimi on Maija ja se on postikortin kokoinen. Ruokinta-aikana se hyökkää akvaarion syvyyksistä kiinni käteeni piraijamaisilla hampaillaan ja tekee siitä selvää jälkeä...
Oikeasti Maija on kiltti kala 
Kaksi ketjua yhdeksi.
- ylläpito
Olen toistuvasti nähnyt painajaista mustamollirouvastani, joka kasvaa hillitöntä vauhtia ja on jo n. 7 x 3 cm kokoinen. Unessa kalan nimi on Maija ja se on postikortin kokoinen. Ruokinta-aikana se hyökkää akvaarion syvyyksistä kiinni käteeni piraijamaisilla hampaillaan ja tekee siitä selvää jälkeä...

Kaksi ketjua yhdeksi.
- ylläpito
On ne vaan niiiiiiiiin ihania 

Re: Unet kaloista?
Voi voi! Nyt et saa missään tilanteessa ajaa ylinopeutta tai turvavyö kiinnittämättä, sillä musta molli + maija = ~ MUSTA MAIJA. "Maija" vaanii sinua nyt jossakin, joten ajelehan siivosti!

Painajaisia, painajaisia ja painajaisia!!!
Tuonne on tullut itkettyä silleen skidisti
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?t=195219
Tuonne on tullut itkettyä silleen skidisti
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Niapam -
-
- Senior Member
sneeli kirjoitti:Voi voi! Nyt et saa missään tilanteessa ajaa ylinopeutta tai turvavyö kiinnittämättä, sillä musta molli + maija = ~ MUSTA MAIJA. "Maija" vaanii sinua nyt jossakin, joten ajelehan siivosti!![]()
...ja se klassinen kännykkä kourassa ajaminen... Pitääpä muistaa olla ihmisiksi, ettei Maija tule ja nappaa minua

On ne vaan niiiiiiiiin ihania 

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: N/A
Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet
Huh! Onneksi täällä on tämä topiikki! Viime yönä näin unta, että yritin päästä eroon isosta ja ilkeästä puikkokalasta. Jotenkin löysin asunnostani akvaarion, jonka olemassaoloa en ollut ikään kuin muistanut ollenkaan. Siellä ei ollut kuin pari kasvia, jotain sekalaisia isohkoja kaloja ja sitten iso puikkokala. Tämän http://www.akvaariolaakso.fi/catalog/im ... puikko.JPG näköinen mutta tummempi ja pyrstöosa oli ikäänkuin kaksihaarainen. Se oli varsin iso, lähemmäs puoli metrinen ja oli noin metrin pituisessa altaassa. Sen ilkeys tuli esille siten, että se ikäänkuin lähetti jotain sähköistä säteilyä mikä tuntui minulla niskassa ja selässä, vähän niinkuin se olisi koittanut kuristaa minua ajatukseni voimalla. Jossain vaiheessa unta muistin, että silloin kun akvaario oli hankittu, kalojen mukana oli tullut jokin pienen, kiemurtelevan madon näköinen kalanpoikanen, mitä akvaariokauppias ei ollut tunnistanut. Se oli sitten ilmeisesti vähän niinkuin salaa kasvanut tuollaiseksi iiviliksi puikkokalaksi.
No, minä sitten unessa mietin, että ei tässä auta muu kuin laittaa aqua-webbiin ilmoitus. Muistan vielä että laitoin hinnaksi 30 euroa ja mietin pitkään, mitä ihmettä sanon jos joku puikkokalafani syyttää minua kalanrääkkäyksestä. Mietin jo miten tyhmältä kuulostaa että sori, unohdin että minulla on akvaario tässä huoneessa ja ihan vahingossa on tuollainen vonkale sinne kasvanut. Jotenkin vielä laitoin siihen ilmoitukseen että noutaja saa itse pyydystää sen altaasta kun en itse uskaltanut mennä enää koko huoneeseen. Tosin jossain vaiheessa unta siinä oli jokin ihmeellinen akvaarion veden valumisepisodikin, pöytä oli mennyt jotenkin vinoon ja siinä sitten vaan ronskisti nostettiin sitä parempaan asentoon. Joku setämies tuli sitten kannellisen ämpärin kanssa puikkoa hakemaan mutta aika pian sen jälkeen juttu katkesi. En kyllä ikinä enää näe puikkokaloja samassa valossa kuin ennen. Huijui!

No, minä sitten unessa mietin, että ei tässä auta muu kuin laittaa aqua-webbiin ilmoitus. Muistan vielä että laitoin hinnaksi 30 euroa ja mietin pitkään, mitä ihmettä sanon jos joku puikkokalafani syyttää minua kalanrääkkäyksestä. Mietin jo miten tyhmältä kuulostaa että sori, unohdin että minulla on akvaario tässä huoneessa ja ihan vahingossa on tuollainen vonkale sinne kasvanut. Jotenkin vielä laitoin siihen ilmoitukseen että noutaja saa itse pyydystää sen altaasta kun en itse uskaltanut mennä enää koko huoneeseen. Tosin jossain vaiheessa unta siinä oli jokin ihmeellinen akvaarion veden valumisepisodikin, pöytä oli mennyt jotenkin vinoon ja siinä sitten vaan ronskisti nostettiin sitä parempaan asentoon. Joku setämies tuli sitten kannellisen ämpärin kanssa puikkoa hakemaan mutta aika pian sen jälkeen juttu katkesi. En kyllä ikinä enää näe puikkokaloja samassa valossa kuin ennen. Huijui!
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
-
- Advanced Member
- Viesti:
Pari päivää aikaa näin painajaisen, että mulla oli partamonni tuossa pääaltaassa.
Se oli isohko, ja töni kantoja nurin ja kiviä pystyyn.
Äiti sen sieltä sitten otti, heitti pöntöön, ja veti vettä.
No, partis jäi vesilukkoon, ja sitten heräsin.
Mutta muistan hyvin, miten ilkeästi se sekoitti akvaa.

Se oli isohko, ja töni kantoja nurin ja kiviä pystyyn.
Äiti sen sieltä sitten otti, heitti pöntöön, ja veti vettä.
No, partis jäi vesilukkoon, ja sitten heräsin.
Mutta muistan hyvin, miten ilkeästi se sekoitti akvaa.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
Olen useamman kerran nähnyt unta akvoista, mutta erityisesti mieleen jäi se jossa itse istuin suht pienessä akvassa
jalat ja kädet reunojen yli ja ympärillä sielä ui käärmetiä yms ällötyksiä. Hyi että
jalat ja kädet reunojen yli ja ympärillä sielä ui käärmetiä yms ällötyksiä. Hyi että

-
- Senior Member
Mä näin tässä viime yönä taas yhen akvaunen:
Mulla oli tuolla mun 42l taistolassa yht äkkiä kaksi taistoa toinen oli hyvin tummansininen isoeväinen (luultavasti half moon) uros ja sitte toi mun sininen ct tyttö taisto.Siellä se uros oli rakentanut 5 cm paksun ja 15 cm leveän kuplapesän
kuplapesästä oli irronu pari palaa ja uros työnsi monta kertaa itseään isompaa palaa takaisin pesään...
Enempää en muistakkaan.
Ja arvatkaa harmittiko aamulla valojen sytyttyä kun urosta ja kupla pesää ei ollutkaan!

Mulla oli tuolla mun 42l taistolassa yht äkkiä kaksi taistoa toinen oli hyvin tummansininen isoeväinen (luultavasti half moon) uros ja sitte toi mun sininen ct tyttö taisto.Siellä se uros oli rakentanut 5 cm paksun ja 15 cm leveän kuplapesän

Enempää en muistakkaan.
Ja arvatkaa harmittiko aamulla valojen sytyttyä kun urosta ja kupla pesää ei ollutkaan!

240l sekala
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: RAS
n. 7-8 vuotta sitten kun perustin ensimmäisen oman akvan niin oli kaiketi höpissyt fisuista aika paljon kaverilleni (jolla ei ikinä ole oluut akvaariota).. Sillä hän näki painajaisia kaloista! Oli raukka siwan kasseissa kaloja raijannut ympäri sörkkää ja etsinyt minua. Samalla oli vesi koko ajan vesi vähentynyt kasseista ja puolet kaloista kuollut. Aina kaverini heräsi unestaan ennen kuin löysi minut.
Itse olen taas useasti nähnyt unia kaloista jotka uivat ilmassa. Siis eivät millään pysy akvassa, karkailevat ympäriinsä! Juokse siinä sitten perhoshaavin kanssa ympäriinsä koluten katon rajaa.
Kuitenkin näissä unissä oli niin että ne kuolevat ilmassa uidessaan n. puolessa minuutissa. Yhden kun sai kiinni niin pari aina karannut sillä aikaa vaikka väkersi karseita plokkeja akvan päälle. Aina näissä unissa oli hirveä stressi päällä.
Itse olen taas useasti nähnyt unia kaloista jotka uivat ilmassa. Siis eivät millään pysy akvassa, karkailevat ympäriinsä! Juokse siinä sitten perhoshaavin kanssa ympäriinsä koluten katon rajaa.

Tankit: 18, 80 ja 400 l,
-
- Elite Member
On muuten aika jänskä juttu, että aika moni aw:lainen on nähny unta missä kalat uiskentelee ilmassa, mistähän moinen? 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Tosi vapaita kaloja varmaan
Itsekin joskus muinoin ensimmäisen altaan aikana näin unta, jossa ensimmäinen partis eli Rumikki kuljeskeli ilmassa ja imutteli tapetteja ja kirjoituspöytää yms. Mutta se ei kuollut ilmakuljeskeluun, palasi sitten aikanaan altaaseen.

Itsekin joskus muinoin ensimmäisen altaan aikana näin unta, jossa ensimmäinen partis eli Rumikki kuljeskeli ilmassa ja imutteli tapetteja ja kirjoituspöytää yms. Mutta se ei kuollut ilmakuljeskeluun, palasi sitten aikanaan altaaseen.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Taas uni!
Pikkuveljeni oli hankkinut itse päivän aikana akvaarion, ehkä n. 54litraisen, oli kauniin sinisen sävyinen valo, pohja ja tummanharmaita kiviä. kasveja ei olleenkaan, mutta kalastona mm. 1 sinineoni, jokin jätti punarapu, tusina platyä, oranssi koikarppi, jne.
Rapu oli valtava, sitä ängin kalapussiin, eikä se liikkunut yhtään, koska tilaa ei ollut. (Kalapussiin sen takia, että palauttaisin kaiken kauppaan.)
No, aamulla sitten juosten veljen huoneeseen, ja suu auki: Missä sun akva o?
Raukka pelästyi kunnolla.

Pikkuveljeni oli hankkinut itse päivän aikana akvaarion, ehkä n. 54litraisen, oli kauniin sinisen sävyinen valo, pohja ja tummanharmaita kiviä. kasveja ei olleenkaan, mutta kalastona mm. 1 sinineoni, jokin jätti punarapu, tusina platyä, oranssi koikarppi, jne.

Rapu oli valtava, sitä ängin kalapussiin, eikä se liikkunut yhtään, koska tilaa ei ollut. (Kalapussiin sen takia, että palauttaisin kaiken kauppaan.)
No, aamulla sitten juosten veljen huoneeseen, ja suu auki: Missä sun akva o?

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Voin kuitella tilanteenMA7xGE kirjoitti:No, aamulla sitten juosten veljen huoneeseen, ja suu auki: Missä sun akva o?![]()

240l sekala