Muita rihma-altaita pitäviä?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Muita rihma-altaita pitäviä?
No nyt alkoi meidänkin hunaja ukolla puntti vipattamaan. Toinen naaras tuli perjantaina ja tänään on veden pinta puoliksi vaahdossa.. En ollut ajatellut noita kudettaa mitenkään erityisemmin, mulla ei siis ole mitään kutuallasta tai mitään. Jos sinne poikasia tulee niin saa tulla, mut en taida alkaa niitä suojelemaan mitenkään erityisemmin. Hauskan näköistä touhua tuo kuplien puhallus kuitenkin on. 

Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
-
- Junior Member
No niin, kerrohan miten sujuu.Ninium85 kirjoitti:No nyt alkoi meidänkin hunaja ukolla puntti vipattamaan. Toinen naaras tuli perjantaina ja tänään on veden pinta puoliksi vaahdossa.. En ollut ajatellut noita kudettaa mitenkään erityisemmin, mulla ei siis ole mitään kutuallasta tai mitään. Jos sinne poikasia tulee niin saa tulla, mut en taida alkaa niitä suojelemaan mitenkään erityisemmin. Hauskan näköistä touhua tuo kuplien puhallus kuitenkin on.

-
- Junior Member
buke kirjoitti:Tuota kuutamorihmaa joskus itsekin haaveilin.
Täältä peukkuja kuutamorihmoille. Ovat yllättävänkin kestäviä ja suvaitsevaisia kokoonsa nähden. Akvaristi 1/07 väittää noiden kestävän ph 6-8. Suosituksena tietenkin pehmeä vesi ja aavistuksen hapanta naamaa perään (itse tulkitsen tuon niin, että sietää jopa neutraalin seiskan ja hetkittäin kovempaakin vettä = "monsuunisateen"). Ei liene tarvitsevan niinkään jytyjä turvelitkuja, ja minä olenkin (myös) ajatellut hankkivani 1k+3n haaremin tuohon 360l jossa nyt neonsateenkaaria ja timanttitetroja 5ml/10l turvelitkulla, ph6.7 ja kh2. Joko yhteiselo noissa arvoissa onnistuu, tai sitten minun on hankittava 400l johon siirtää kuutamorihmat happamampiin vesiin valtaisan smaragdirasbora parven kanssa (ja mies polkee jalkaa...

-
- Member
Noh. harjoittelu tais tosiaan olla vain harjoittelua.. Kuplat on kadonneet yön aikana.
Ehkä sitten kun Urho on vähän isompi. Se taisi vaan innostua kun altaaseen tuli tu jo aikuinen naaras. Tämä parikunta minkä sain tammikuun alussa on vielä niin nuori ettei tehneet mitään keskenään. Ilmoittelen toki kuinka käy.
Kuinkas muuten miljoonakala84 hunisvauvat pärjäilee?

Kuinkas muuten miljoonakala84 hunisvauvat pärjäilee?
-
- Junior Member
Täällä on kovasti mielessä hankkiutua eroon noista sinirihmoista... Ei vaan ole minun kala ja tulivat kaupan päällisenä akvaarion mukana. Jotain muuta sinne haluaisi.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Mulla taas nuo sinirihmat on ainoo väriläikkä akvaariossa. Muut kalat on ruskeenkirjavia.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Junior Member
No onhan nuo munkin muut jotain ruskean sävyjä. Tuntuvat olevan muut kalat varpaisillaan, kun tuo ukkorihma ajelee noita akkojansa takaa. Ei reagoi muihin kaloihin millään tavalla. Pitänee vielä miettiä. Mitäs muuta sulla on altaassasi?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Siinä on pantterikiipijäkaloja, haarniskamonneja, ripsimonneja, pilkkuantennimonneja, pari käärmekalaa, selkäuimareita, yks juovaokamonni, normimonni... tulikohan kaikki.. no litroja on 670.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Junior Member
iomeron kirjoitti:Siinä on pantterikiipijäkaloja, haarniskamonneja, ripsimonneja, pilkkuantennimonneja, pari käärmekalaa, selkäuimareita, yks juovaokamonni, normimonni... tulikohan kaikki.. no litroja on 670.
Ei ainakaan litrat lopu kesken.

-
- Elite Member
Hei ehkä jee, saatoin nähdä tänään vilaukselta yhtä uutta hunajarihmakalan poikasta eli niitä on ehkä kolme kappaletta kaikien kaikkiaan tuolla 40L akvassa,
nuo pienemmät poikaset on vaan nii pirun arkoja vielä että niitä ei näy kun ihan sillon tällön.
nuo pienemmät poikaset on vaan nii pirun arkoja vielä että niitä ei näy kun ihan sillon tällön.

-
- Member
Voi. Toivotaan että nuo pysyy hengissä. 

-
- Elite Member
Toivotaan, isoin poikanen on oikeen terhakka ja syö jo mikromatoja ja tosi mahtavan värinen. 

-
- Junior Member
miljoonakala84 kirjoitti:Hei ehkä jee, saatoin nähdä tänään vilaukselta yhtä uutta hunajarihmakalan poikasta eli niitä on ehkä kolme kappaletta kaikien kaikkiaan tuolla 40L akvassa,
No niin kyllä se siitä.

-
- Junior Member
Kovasti näyttäisi siltä, että mulla on petokotiloita tuolla altaassa. Ovat kuvien perusteella samannäköisiä ja löytyy vielä se "kärsäkin". Mihin mä ne tungen, ennenkuin tuonne tulee nuoliaisia?
Tänään saapuivat uudet neidit altaaseen. Kaksi helmirihmaa. Lisäksi näin herttaisia piikkisilmiä ja en voinut vastustaa kiusausta. No, näin vain vilaukseltaan ja tuolla jossain ne ovat... Toivon mukaan nään ne joskus uudestaankin.
Menisikö noiden helmisten seurana korurihmat tai hunajarihmat? Voinhan toki hankkia enemmän naikkosia ukko helmiselle.
Tänään saapuivat uudet neidit altaaseen. Kaksi helmirihmaa. Lisäksi näin herttaisia piikkisilmiä ja en voinut vastustaa kiusausta. No, näin vain vilaukseltaan ja tuolla jossain ne ovat... Toivon mukaan nään ne joskus uudestaankin.
Menisikö noiden helmisten seurana korurihmat tai hunajarihmat? Voinhan toki hankkia enemmän naikkosia ukko helmiselle.
-
- Junior Member
Se syy miksi pohdin ääneen, mikä kala menee minkäki kanssa, on että jollain saattaa olla kokemuksia eri yhdistelmistä. Olen jo joitain keskusteluja löytänyt tästä aiheesta. Tässä viikolla saapuivat nuo naiset (helmiset) ja ah, niin ihanat piikkisilmät. Pitkään niitä olin pohtinut ja vatvonut. Välillä jopa näen vilaukseltaan altaassa niistä viikareista. Ihana kala.
Mitä muiden altaisiin kuulu?
Mitä muiden altaisiin kuulu?

-
- Member
Meille kuuluu ihan yvää. Vähän mylläsin eilen tuolla altaassa ja sinkin sen järkeväksi. Hunni-poika se siellä puahltelee kuplia ja patsastelee tytöille. Piikkisilmät touhuaa pohjalla ja kuusiraitabarbit on yllättäen pusikossa. Rasboroita on hävinnyt kolme. Mihinkähän ovat joutuneet. Sukarapuvauvat ovat jo niin isoja että niitäkin vois ruveta jo luovuttamaan uusiin koteihinsa. Mut ehkä mä odotan jonkun aikaa vielä. Taidanpa mennä ruokkimaan otukset. 

-
- Elite Member
Voi prkl. kun oon ollu taas pölvästi, eli saimpa sitten taas oppii oikeen kantapään kautta että kääpiöpallokalojen akvaarioon ei todellakaan kannata laittaa mitään muita kaloja,
jouduin tässä ihan äsken lopettamaan yhden korurihmakalan jonka kääpiöpallot oli purru ihan henki hieveriin.
PItää nytten ottaa ja siirtää kaikki korurihmat tuolta 84L akvaariosta tonne 128L akvaan.
jouduin tässä ihan äsken lopettamaan yhden korurihmakalan jonka kääpiöpallot oli purru ihan henki hieveriin.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
PItää nytten ottaa ja siirtää kaikki korurihmat tuolta 84L akvaariosta tonne 128L akvaan.
-
- Junior Member
Meillä on myös edessä altaan uudelleen sisustaminen. Tökkäsin aikanaan kasvit vaan jonnekin ja niin ne jäikin. Nyt olen tehnyt oikein "pohjapiirrustuksen" sisustukselle. Saa nähdä minkälainen tulee. Jos onnistuu, otan kuvia.
Toissa päivänä näin ainakin toista piikkistä vilaukseltaan. Nuo ravut ovat alkaneet kiinnostamaan. Ninium85 Miten itse aikanasi päädyit niihin? Katsotaan vain niin kohta jossain altaista puikkelehtii rapuja... Ja sitten on pakko saada lisää altaita, koska niitä on liian vähän.
Oho, en muuten ole ennen kuullutkaan pallokaloista (paitsi meri-aiheisissa dokumentteissa). Nyt on sivistyksessä suuri aukko.

Toissa päivänä näin ainakin toista piikkistä vilaukseltaan. Nuo ravut ovat alkaneet kiinnostamaan. Ninium85 Miten itse aikanasi päädyit niihin? Katsotaan vain niin kohta jossain altaista puikkelehtii rapuja... Ja sitten on pakko saada lisää altaita, koska niitä on liian vähän.

Oho, en muuten ole ennen kuullutkaan pallokaloista (paitsi meri-aiheisissa dokumentteissa). Nyt on sivistyksessä suuri aukko.
-
- Elite Member
Käyppäs lukasemassa juttuu vaikkapa kääpiöpallokaloista esim. tuolla muut kalat ja eliöt osiossa. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Member
No mä en kyllä itseasiassa päätynyt. Ne vaan halusi tulla meille.
Kaverin kanssa saatiin muutama tyhjä allas melkein ilmaiseksi ja niiden mukana oli pieni 25-litrainen allas. Kaupanpäälle kiltti setä antoi myös pikkuisen pickupin, joten siitä se ajatus sitten lähti. Sinne muutti sitten noita kirsikkasukia ja meidän lapset ja minä itse rakastuin niihin. Niitä on mielenkiintoista seurata. Nyt mulla on kirsikka- ja mehiläissukarapuja tuolla. Niin ja rapula vaihtui 100 litraiseen siitä syystä että tahdoin kalojakin altaaseen ja olin noita hunajarihmoja suunnitellut sitten kun 140 olisi tyhjä. Tanganjika-altaan suurennus yritys jäi vain yritykseksi joten ihan pakko oli miehen kiusaksi hommata toinen allas.
Nyt kun mulla noita rapuja on ollut jo jonkun aikaa niin sain siskon ja kaikki kaveritkin niistä innostumaan.
Ne on oikein kivoja. Mut sellaiseen altaaseen missä on nuoliaisia, en suosittele. Ne syö ne.
Mitenkä teidän piikkisilmät on aina piilossa? Mulla on niitä tuolla viisi eikä ne ole koskaan piilossa.. Aina tonkivat tuossa etulasin vieressä. Ainoa jota vähän varovat on tuo meidän pikkupartis.

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Mitenkä teidän piikkisilmät on aina piilossa? Mulla on niitä tuolla viisi eikä ne ole koskaan piilossa.. Aina tonkivat tuossa etulasin vieressä. Ainoa jota vähän varovat on tuo meidän pikkupartis.

-
- Junior Member
Sen takia, kun sillä hetkellä kun ostin, sattui olemaan 2 niitä. Käyn hakemassa uuden lastin (2 lisää), jahka menen uudestaan liikkeessä käymään.
Kyllä ne nyt ovat alkaneet enemmän esillä olla. Alku-ujoutta varmaan.

-
- Member
No joo. Mullakin oli niitä vain kaks sillon kun ensimmäistä allasta pidin joskus 90-luvulla. Ei nekään ikinä näkösällä olleet.
Nyt tuntuvat viihtyvän kun niitä on monta. Nuorempi rihmanaaras on pullistunut mukavasti. Ehkä pian nähdään uusi yritys... Sitä odotellessa.

-
- Junior Member
Meillä nuo on ollu täynnä akan mahat jo pitkään. Eivät vaan ole kovin innostuneita olleet. 

-
- Member
Kyllä tuolla jonkinmoista peliä pidetään. On varmaan jotain maaliskuuta ilmassa kun kuusiraitabarbitkin liehittelee pullukoita naaraita.. Hunajapoika on täysissä kutuväreissä ja houkuttelee naarasta tuonne nurkkaan missä sillä oli/on vaahtoa. Katsotaan mitä tästä syntyy. 

-
- Junior Member
Ninium85 kirjoitti:Kyllä tuolla jonkinmoista peliä pidetään. On varmaan jotain maaliskuuta ilmassa kun kuusiraitabarbitkin liehittelee pullukoita naaraita.. Hunajapoika on täysissä kutuväreissä ja houkuttelee naarasta tuonne nurkkaan missä sillä oli/on vaahtoa. Katsotaan mitä tästä syntyy.
Voisiko se hunajapoika käydä kirjeenvaihtoa tuon minun uroksen kanssa ja kertoa miten homma toimii?