Mörrimöykky, jotta asian voisi sisäistää ja oppia jotain, ja voisi ehkä itsekin vastata joskus, jos tulee tuollainen asia vastaan. Perustellen että miksi näin ja vielä siten, että sen ymmärtää maallikkokin. Se ei opeta mitään, jos käytetään ammattisanastoa, ei selitetä mitä se tarkoittaa ja jos kysytään tarkennusta/perusteluja, niin vastaus on luokkaa "koska minä sanon niin". Tämä on kuitenkin keskustelupalsta, jossa on ainakin tähän asti ollut meininkinä toisten auttaminen ja neuvominen, vaikka sitten jankkaamalla, jos ei muuten tunnu oppi menevän perille. Minä rinnastan itseni näissä sähköasioissa samalle tasolle aloittelijan kanssa, jolle pitää selittää ja perustella, miksi miljoonakaloja, platyjä, kultakaloja ja taistelukaloja ei voi pitää 40 litran akvaariossa, se ei riitä, että sanotaan altaan olevan liian pieni ja vesi on epäsopivaa. Vaan pitää kertoa kalojen vaatimuksista, vesiarvoista yms. Jos perusteluna on "koska minä sanon niin", niin varmasti aiheuttaa vastahankaa.
Mörrikkä, ymmärrän kyllä tuon, muistan jonkin verran tuosta asiasta fysiikan tunneilta.
Vaarallinen viritelmä, maadoitettu ja maadoittamaton johto?
Valvoja: Moderaattorit
-
Malys
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Vaarallinen viritelmä, maadoitettu ja maadoittamaton johto?
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
Sinuhesieda
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Nykyään ihmiset ovat erittäin avuttomia. Netissä ja kirjastossa on paljon tietoutta. Minusta on väärin että kaikki tieto pitäisi lapata kysyjän päähän ilman että kysyjä vaivautuu itse auttamaa itseään.
Ei ole helppoa olla hyvä jossain tai olla suuren ÄO omaava kun siten joutuu aina sen tieto-lapion varteen
Ei ole helppoa olla hyvä jossain tai olla suuren ÄO omaava kun siten joutuu aina sen tieto-lapion varteen
Kääpiöpalloilua jo 10.8.2009 alkaen 60 litran voimin. Parinkunnan (30% työllistetty) haaveena isompi akvaario.
Tein itse: Kääpiöpallokala lajiesittely (Carinotetraodon travancoricus)
YouTube videoni, myös muitakin kalavideoita.
Tein itse: Kääpiöpallokala lajiesittely (Carinotetraodon travancoricus)
YouTube videoni, myös muitakin kalavideoita.
-
Malys
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Netissä on myös todella paljon väärää tietoa ja kirjaston kirjoissa vanhentunutta tietoa. Jos ei ole vertailupohjaa, niin sitä oikeaa/ajankohtaista tietoa ei erota vanhasta. Se on nähty myös täällä monta kertaa.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.