Lempikalani:
a)Kirjoahvenista ehdottomasti seeprakirjoahven. On ollut muitakin kirjoahvenia, mutta tämän lajin luonne, kompakti koko, värikkyys ja helppo lisääntyminen ovat aina olleet mieleeni. Eräs komea urosyksilö oli minulla aina syntymästä kuolemaansa (yli 10 vuotta)saakka. Suomessa ollessani minulla oli aina jossain tankissa seeprakirjoahvenia (luonnollisesti asianmukaisesti kirjoahvenille sisustettuna). Täältä Kiinasta en ole vielä lyötänyt; jos löydän, ostan varmasti.
Samoin malawi-allasaikanani suosikkini oli seepra-malawikirjoahven. Vaikka nimi muistuttaa edellistä lajia, ei näillä ole muuta yhteistä kuin että molemmat ovat kirjoahvenia.
b)Tetroja olen pitänyt aina neontetroista punapirajoihin saakka. Suosikkejani ovat vuosien varrella olleet mm. korutetrat, musta-aavetetrat, keisari- sekä kerritetrat.
Mutta nykyinen kombinaationi levy- ja mustatetrat ovat ehdottomasti onnistunein. Tuntuvat hyvin viihtyvän yhdessä ja ovat todella kova jengi akvaariossani. Edelliset kuin eläviä teräslaatoja ja jälkimmäiset hieman pienempiä ja tummempia, mutta eivät yhtään häviä isoimmille serkuilleen eloisuudessaan.
c)Ilveiljäbarbi: mukava, eloisa, isohko ja värikäs barbilaji.
d)Kaikki synnyttävät hammaskarppilajit ovat aina olleet suosikkejani. Kutevista hammaskarpeista ei ole kokemusta.
e)Värikäs ja ihastuttava tiikerinuoliainen
f)Akvaariossani asusti aikanaan seeprakirjoahventen seurana iso seepraimumonni. Se oli todellinen, täysin kesy, kala-eläinystäväni

.
g)Merikaloista ei ole kokemusta.
Muita suosikkejani ovat vuosien varrella olleet mm.:
Makkarakala
Taistelukala
Hunajarihmakala
Käärmekala (kesyyntyy ja oppii tuntemaan hoitajansa. Lakkasi syömästä viikoiksi, kun lähdin aikanaan armeijaan
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Kimalaistokko (todella sympaattinen pikkufisu)