Sadun riutta

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Save
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1236
Liittynyt: 12:13, 26.03.2003
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sadun riutta

Viesti Kirjoittaja Save »

Ok, kiitos vinkeistä. Tuota ruokaa en nyt ainakaan viikkoon saa, mutta täytyy kokeilla sitten seuraavan poikassatsin kanssa. Poikasaltaaseen varmaan laitetaan ihan pelkkä ilmastus, vai?
Uskaltaakohan makean veden karanteeni/sairas-allaskäytössä ollutta allasta käyttää? Lähtevätköhän lääkejäämät
ihan pesulla?

Piti kysyä vielä ca-testistä: kumpikohan luotettavampi: Sera vai Salifert? Mulla on molemmat ja Sera näyttää alle 380 ja Salifert 500 eli antavat ihan eri tuloksia. Olen luottanut Seraan ja lisännyt vähän bio-calsiumia. Onko kokemusta, etä jompi kumpi antaisi epätarkkoja tuloksia?
-Satu
Viimeksi muokannut Save, 11:05, 13.04.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Sadun riutta

Viesti Kirjoittaja patu »

Kyllä se pelkkä ilmastuskin riittää, minulla oli sanderin piccolo varalta käytössä. Veden vaihtoja täytyy kuitenkin tehdä päivittäin poikasaltaaseen syömättömän ruuan vuoksi joten ilman vaahotintakin kyllä pärjää. Nuista lääkejäämistä en usko kyllä haittaa olevan jos altaan peset kunnolla ennen käyttöön ottoa. Turkkusesta voisit saada nopeeakin rotiskoja ja phytoa, cmmd muistaakseni kauppaili joku aika sitten. Tietty voit kokeilla vasta kuoriutuneella artemiallakin heti aluksi, osa poikasista vois jäädä henkiin.
Save
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1236
Liittynyt: 12:13, 26.03.2003
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sadun riutta

Viesti Kirjoittaja Save »

No nyt ei niitä poikasia enää näy eli odotellaan sitten seuraavia... Vuokkokalat ovat valinneet sinularian kutupaikakseen, vaikka altaassa on sarco ja kaksi vuokkoa, joiden voisi kuvitella houkuttelevan enemmän :D .
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Sadun riutta

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Meillä Perculat kutivat 2 viikon välein Eyphyllian jalkaan ja kun kerran päätin laittaa poikasaltaan pystyyn ja siirsin Eyphyllian kutuineen, joka ei sitten selvinnyt 2 viikkoa pidempään, niin kuteminen loppu siihen. Eivät ole kertaakaan sen jälkeen suvunjatko puuhaan ryhtyneet.
Mulla on Rotifieria kasvamassa mutta en ole 100% luottavainen että lähtee. Selviää tulevana viikkona. Artemiatehdas on tuotantotilassa koko ajan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”