Paljonko voisi pyytää 2-vuotiaasta Juwel 96:sta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Laita se 150e ja pudottelet siitä sit jos ei heti mene kaupaksi...

Onnea vaan kaupoille... :)
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
ellaf
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja ellaf »

karihe kirjoitti: Sitä paitsi esitit kysymyksen mitä siitä saisi. Sitten kun saat vastauksen että joku ei huolisi ilmaiseksikaan niin suutut.
En suutu, vaan kerroin teille nillittäjille, etten tee tuolla tiedolla yhtään mitään. Tietenkään en kuvittele, että kaikki haluaisivat riemusta kiljuen ostaa altaani, saati, että kaikki pitäisivät juweleista.
Yleensä kun ollaan ostamassa mitä hyvänsä uutta tai vanhaa tavaraa niin puntaroidaan mitä ovat tuotteen hyvät ja huonot puolet.
Tähän ketjuun kommentoineista useimmat, sinut itsesi mukaan lukien, eivät ole juuri tätä tehneet, vaan lähinnä nähneet altaassa pelkkiä huonoja puolia ja teilanneet sen arvottomaksi.

Ja älä huoli, karihe, en menetä yöuniani tämän takia. En tosin ole päättänyt, myynkö allasta ollenkaan vai en. Sen vuoksi tämän ketjun avasinkin, kun en halua laittaa allasta myyntipalstalle tarjouksia varten, kun saattaisin kuitenkin jättää kaupat tekemättä -> ei olisi reilua ostajakandidaateille.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
optimistx
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja optimistx »

ellaf kirjoitti: ...
Sen vuoksi tämän ketjun avasinkin, kun en halua laittaa allasta myyntipalstalle tarjouksia varten, kun saattaisin kuitenkin jättää kaupat tekemättä -> ei olisi reilua ostajakandidaateille.
Kiitos, tuo oli tosi reilu ele --- ostajakandidaateille.

Oli todella kiva miettiä tätä pulmaa perusteellisesti ja saada arvostusta ponnistuksille. Kiitos sinulle.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

ellaf kirjoitti: En tosin ole päättänyt, myynkö allasta ollenkaan vai en. Sen vuoksi tämän ketjun avasinkin, kun en halua laittaa allasta myyntipalstalle tarjouksia varten, kun saattaisin kuitenkin jättää kaupat tekemättä -> ei olisi reilua ostajakandidaateille.
Tämän täytyy olla sitä naisen logiikkaa jonka vain naiset ymmärtää.

Eli suomeksi en ole myymääsä vaikka olenkin myymässä? Tai voisin myydä jos kaikki ovat valmiit maksamaan huippu hinnan. Totuus on se että vaikka täällä joku lupaisi timantteja on se allas vasta sen arvoinen kun joku on ne timantit sinulle antanut. :mrgreen:

Yritin löytää tuolle vastausta täältä mutta ihan vastaavaa ei löytynyt. http://www.hintatakuu.net/naisen-logiikka.php :mrgreen:

Edit: Yksi kysymysmerkki riittää.
-Ylläpito
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
ellaf
Senior Member
Senior Member

Käsittääkseni aloitusviestissä ilmoitin, että altaan myyminen on käynyt mielessä ja että alustavasti kyselen. Mutta jos suomen kielen ymmärtäminen on teille miehille vaikeaa, niin kuin välillä vaikuttaa, niin en voi sille mitään. :mrgreen:
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Sanottakoon sen verran että kyllä ne oleellisimmat viestit juurikin tuota aloitusta koskien tulivat varmaankin siinä 10 ensimmäisen vastauksen sisällä. Nämä loput tuovat sitten jo enemmän väriä ja sisältöä suuremmalle yleisölle.

Kuitenkin kun tämän tämmöisen foorumin ajatus on olla avoin kaikille ja kun jokainen tuo ketjuun oman lisänsä, muokkautuu myös sisältö pikku hiljaa.

Samoilla linjoilla karihen kanssa olen itse aika pitkälti. Ei sillä että Juwelissakaan mitään vikaa olisi, mutta jos saisi listasta vapaasti valita olisi tuo Akvastabil aika tarkasti ykkösenä. Meillä kaikilla on mielipiteemme ja jos täällä ei sitä saa tuoda julki niin missä sitten?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
karihe
Advanced Member
Advanced Member

ellaf kirjoitti:Käsittääkseni aloitusviestissä ilmoitin, että altaan myyminen on käynyt mielessä ja että alustavasti kyselen. Mutta jos suomen kielen ymmärtäminen on teille miehille vaikeaa, niin kuin välillä vaikuttaa, niin en voi sille mitään. :mrgreen:
Lainaus:
En mä ole loukkaantunut = tietenkin mä olen loukkaantunut, ääliö.
En mä mitään huuda = totta [sensuroitu] huudan, kun mulla on hyvä syy.
Tottakai = kyllä tai ei

Kyllä se on vaikeaa tuo suomen kieli mutta tuplasti vaikeampaa kun sen nainen esittää. :mrgreen:
ellaf
Senior Member
Senior Member

Aqualung kirjoitti:Sanottakoon sen verran että kyllä ne oleellisimmat viestit juurikin tuota aloitusta koskien tulivat varmaankin siinä 10 ensimmäisen vastauksen sisällä.

Samaa mieltä, joskin niidenkin joukossa on täysin turhia kommentteja.
Kuitenkin kun tämän tämmöisen foorumin ajatus on olla avoin kaikille
Jep, ja mukaan varmaan mahtuvat myös ne, jotka harkitsevat asioita? Pitääkö päätösten ensin syntyä valmiiksi omassa päässä, ennen kuin niistä voi tänne kirjoittaa?
Samoilla linjoilla karihen kanssa olen itse aika pitkälti. Ei sillä että Juwelissakaan mitään vikaa olisi, mutta jos saisi listasta vapaasti valita olisi tuo Akvastabil aika tarkasti ykkösenä. Meillä kaikilla on mielipiteemme ja jos täällä ei sitä saa tuoda julki niin missä sitten?
Saahan sitä Akvastabilista tykätä, omastakin mielestäni ovat komeita paketteja. Tämä ketju ei kuitenkaan varsinaisesti ollut tarkoitettu Akvastabilin ja Juwelin vertailuun.
-----------------------
Jeps, eiköhän tämä riitä tästä aiheesta. Olen saanut joitakin asiallisia hinta-arvioita sekä yv:nä yhden alustavan ostotarjouksen. Kiitokset niistä. Jään miettimään asiaa ja tästä ketjusta hautaan sotakirveen omalta osaltani.

Edit: Yhdistetty peräkkäiset viestit.
-Ylläpito
try-out
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja try-out »

Tuli niin hyvät puolustukset että myönnän, akvastabil ok :mrgreen:

Aiemmin linkitetty valokansi oli tosi style, vaikka pitää 400e:lla jo jonkinmoinen tietty olla.

Mutta Juweliin, mielestäni tuo muovinen kansi on hyvä. Siinä on hyvän kokoiset luukut (ei pelkkä ruokintareikä). Ulkonäkö Ok. Kestävä ja suht tukeva. Tasainen päällinen. Huomasin hyvät puolet nyt kun uudessa on valettu muovikansi, mikä tietty oli halvin, mutta sen kanssa huomaa.

Ehkäpä teen tuohon uuteen valokannen itse. 400e on hiukan liikaa (mikä loppujen lopuksi menee kun alkaa itse tekemään, uutta työstötyökalua jms 8O )
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Tuossa hinnan eron tekee tuo alumiini kun verrataan Juweliin. Tuosta hinnasta on noin puolet elektroniikan osuus ja toinen puoli sitä alumiinia. Alumiinin hinta on noussut vuodessa muistaakseni yli 50% mikä näkyy myös hinnassa. Toki stratos toimitetaan putkien kanssa kun muistaakseni Juwelin kanteen pitää ostaa putket erikseen.
Ajattelin itsekkin että jos rakentaisi kannen puusta ja vanerista ja päälystäisi sen kontaktimuovilla ja ostaisi valoyksikön erkseen.
Mutta sitten iski laiskuus ja tilasin tuon valmiin kannen.
Ja totuushan on että täältä ei aikanaan mitään saa mukanaan niin turha niitä rahoja sukan varteen on kätkeä. :mrgreen:

Ai niin oli unohtua mainita että olen kanssasi samaa mieltä että se Juwelin kansi tuntui tosi toimivalta kun vertaa muutamaan muuhun. Ainoa mikä ei minua miellyttänyt oli se muovimaisuus ja väri.
ellaf
Senior Member
Senior Member

No niin, alkaahan niitä positiivisia puolia Juwelista löytymään.
Panu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Panu »

ellaf kirjoitti:No niin, alkaahan niitä positiivisia puolia Juwelista löytymään.
Ihmeesti kyllä kuumenit, kun kysyit mielipiteitä ja sitten myös sait niitä. Huomioarvoa tällä keskustelulla tuolle tuotteelle näköjään tuli ja huolella, mutta sehän kai tarkoituksesi olikin? Lycka till vaan. :)
frank
Member
Member

Olen

Viesti Kirjoittaja frank »

...ja MINÄ sain varoituksen tähän ketjuun kirjoittelusta.

On kummaa on.

Ja kyseessä on vaan "arvo" akvaarion arvokeskustelu ei arvostelu.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Ai että tuollaisista kommenteista voi saada varoituksen 8O ...

Jep, Mikä tahansa lasiloora on arvokas kun se kestää ehjänä matkan "kiinasta" Suomeen.. Jos allas tehdään täällä lähellä ja hellästi siirretään rekkaan ja asiakkaalle, se todennäköisesti pysyy ehjänä... (tähän voisi laittaa hymiöitä, mutta ne varmaan poistettaisiin kuitnkin) Ja äskeisetä lauseesta huolimatta siis minä suosin kaikessa suomalaista...
Panu
Junior Member
Junior Member

Re: Olen

frank kirjoitti:...ja MINÄ sain varoituksen tähän ketjuun kirjoittelusta.
Perjantaina saa olla kiitollinen kaikesta saannista. Mikä läppä muuten oli keltaisen kortin arvoinen vai lähtikö se salattuihin kansioihin?
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Olisiko ollut tuo ekan sivun murjaus missä frank setä oli lähettämässä käytetyt altaat viroon tai espanjaan koirien ruokakupeiksi.
Minusta se oli hauska letkaus eikä mielestäni kohdistunut yksityisesti kehenkään vaan oli tarkoitettu yleiseksi mielipiteeksi käytetyistä altaista. :mrgreen:
frank
Member
Member

"vinis hjumour"

Viesti Kirjoittaja frank »

karihe kirjoitti:Olisiko ollut tuo ekan sivun murjaus missä frank setä oli lähettämässä käytetyt altaat viroon tai espanjaan koirien ruokakupeiksi.
Minusta se oli hauska letkaus eikä mielestäni kohdistunut yksityisesti kehenkään vaan oli tarkoitettu yleiseksi mielipiteeksi käytetyistä altaista. :mrgreen:
Sinä ymmärrätkin huumoria [;)] Vaan ei kaikki :P
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
minnakoo
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: OAS

Viesti Kirjoittaja minnakoo »

Mielestäni Karihen ois pitänyt saada tästä ketjusta varoituksen jos jonku. Melko ilkeesti on nakellut kommentteja ketjun aloittajalle.

Ja mun mielipide Juweleista: komeita ku mitkä ! :D
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Kyllä itse olen ollut tyytyväinen Juweliini (tuo 112l akvaarioni). Se on olohuonekelpoinen ja muutenkin ihan näppärä.

itse maksoin tuosta tekniikan kanssa 100€, tosin suodattimena oli Fluval, ei alkuperäinen juwelin suodatin. Allas ei myöskään ollut kovin siistissä kunnossa, eli allas myytiin pahan leväongelman vuoksi pois ja siivousurakkaa oli ihan melkoisesti.

Eli tällä yritän kai sanoa, että ehkä kumminkin se 150€ on aika korkea hintatavoite. Tosin hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. [;)] Kuitenkin on muistettava, että rahallinen arvo hyvässäkin hoidossa noilla akvaarioilla aika nopeasti laskee, eli olen sen n.100€ maksimihinnan kannattaja.

Jos päädyt myymään akvaariosi, myy huuto.netissä ja hintavarauksen kanssa. Silloin sinun ei ole pakko myydä allasta, ellei asettamasi hintavaraus ylity. :) Jos hintavaraus ei ylity, mutta olisitkin valmis tinkimään hinnasta, myy se silloin siihen huudettuun hintaan tai sovittele joku hinta huudetun hinnan ja sen asettamasi hintavarauksen välillä. :D Konstit siis ovat monet ja naisen logiikalla rajattomat. :mrgreen:

(Ihan OT: Noi äijät on vaan kateellisia meille naisille, kun niillä ei aivokapasiteetti riitä samaan mihin meillä.. Pistäpä mies samanaikaisesti neulomaan sukkaa, puhumaan puhelimessa, hoitamaan kolmea alle kouluikäistä muksua sekä laittamaan ruokaa ja vastaamaan puolisolleen mihin hän itse on omat työvaatteensa laittanut - ei onnistu mieheltä se. :D )
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Kisu74 kirjoitti:(Ihan OT: Noi äijät on vaan kateellisia meille naisille, kun niillä ei aivokapasiteetti riitä samaan mihin meillä.. Pistäpä mies samanaikaisesti neulomaan sukkaa, puhumaan puhelimessa, hoitamaan kolmea alle kouluikäistä muksua sekä laittamaan ruokaa ja vastaamaan puolisolleen mihin hän itse on omat työvaatteensa laittanut - ei onnistu mieheltä se. :D )
Täytyy myöntää että olet 100% oikeassa. :mrgreen:
Panu
Junior Member
Junior Member

Mielestäni sukupuolikortin pelaamisesta pitäisi antaa bannia. "Ne miehet"-alkuiset jutut ovat yleistäviä, seksistisiä ja erittäin loukkaavia. :(
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Totta - aina meitä ollaan esineellistämässä. :roll:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
ellaf
Senior Member
Senior Member

Panu kirjoitti:Mielestäni sukupuolikortin pelaamisesta pitäisi antaa bannia. "Ne miehet"-alkuiset jutut ovat yleistäviä, seksistisiä ja erittäin loukkaavia. :(
Samaa mieltä - "naisen logiikka" -jutut ovat loukkaavia, seksistisiä, sekä ennen kaikkea täyttä roskaa.

Mutta myönnetään, että 150 on ehkä hieman kova hintatavoite. :mrgreen: Silloinhan sitä on hyvä pyytää, kun ei ole mikään pakko myydä.
Dixie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Jos lainaan tätä ketjua ja kyselen hinta arviota omasta 3v juwelistani. (Eihän aloittajaa haittaa?) . Eli mitä kehtaa pyytää 3v vanhasta 240l Juwel riosta? Naarmuja ei ole, ja on mielestäni muutenkin hienossa kunnossa. Pakettiin kuuluisi allas kaapistoineen ja valoineen tietenkin. Lasikuitutausta ja 1,5v eheim ecco 2036 (kuitti mahdollisesti hukassa).
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
ellaf
Senior Member
Senior Member

Dixie kirjoitti:Jos lainaan tätä ketjua ja kyselen hinta arviota omasta 3v juwelistani. (Eihän aloittajaa haittaa?) .
Eihän tuo haittaa. Mode tulisi kuitenkin yhdistämään ketjut, vaikka aloittaisit oman, luulisin.

Niin, ja voipi olla, että tingin tuosta omasta hintapyynnöstäni, jos jossain vaiheessa tulee todellinen hinku päästä altaasta eroon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”