Kotimainen merivesieliö tarjonta?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Lugonn[71]
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Lugonn[71] »

Samoja kokemuksia itselläni vaikka olen vasta n. 3,5 vuotta pitänyt merivesi purkkeja. Alussa sai omasta mielestäni hyvin apuja ja neuvoja sekä rakentavaa kritiikkiäkin. Myös (täälläpäin vähän) paikallisilta harrastajilta olen saanut apua sekä vinkkejä. Niin ja Kimille myös kiitokset jo 7 vuotta olen hänen kaupasta ostanut makea/suolaveden eläviä sekä tekniikkaa.
Martin's Mini Reef Merivesiakvaario-portaalissa:
http://kimmo.aqua-web.org/harrastajia.html#lindstrom
heikki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja heikki »

Samoja kokemuksia täälläkin, yleensä apua löytyy kohtuullisen helposti. Tosin olisi hauska joskus nähdä tätä jengiä ihan kasvotustenkin:)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minä muuten en puhunut mitään merivesiharrastajien yleisestä avuliaisuudesta. Sehän on ihan kohdallaan ja apua saa aina.
Jay82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

No sitten ei varmaan kannata hirveesi yleistää... [;)] Kirjoitettuun mielipiteeseen kannattaa aina suhtautua vähän varauksella, koska vastapelurin ilmeet ja kehon kieli jäävät hämärään. Omasta mielentilastasi riippuu hirveästi miltä teksti kuulostaa ja yleensä suurin osa tekstistä kirjoitetaan ystävälliseen sävyyn.

Jos joku neuvoo tai arvostelee sinua (tai tekstiäsi) niin yleensä kannattaa ottaa neuvot palautteena eikä lähteä vänkäämään ja vääntämään, koska siitä ei tule palstoilla loppua. :D

Tuli vaan mieleen....
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
Maisu
Elite Member
Elite Member

Jay82 kirjoitti:Jos joku neuvoo tai arvostelee sinua (tai tekstiäsi) niin yleensä kannattaa ottaa neuvot palautteena eikä lähteä vänkäämään ja vääntämään, koska siitä ei tule palstoilla loppua. :D
Miksi minulle pitäisi väkisin saada antaa negatiivista palautetta jopa sellaisesta tekstistä joka pitää ensin vääristellä joksikin mikä en ole sanonut? Ette te ainakaan sillä taktiikalla minusta eroon pääse. [;)]
Jay82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

maisu kirjoitti:Miksi minulle pitäisi väkisin saada antaa negatiivista palautetta jopa sellaisesta tekstistä joka pitää ensin vääristellä joksikin mikä en ole sanonut? Ette te ainakaan sillä taktiikalla minusta eroon pääse. [;)]
Ensinnäkin.. kukaan ei halua sinusta täällä eroon. Tai en nyt voi muiden puolesta mitään sanoa mutta minulla ei ainakaan ole sinua vastaan mitään.

Toiseksi... sinä itse lisäsit tuonne sanan negatiivista. Eikö palaute voi olla positiivista? Minä ainakin pyrin aina antamaan positiivista tai rakentavaa palautetta. Ja lisäksi kannattaa muistaa, että jos jokin asia kirpaisee niin mitä todennäköisemmin se pitää paikkansa.
Esimerkki... minä olen hieman ylipainoinen (mutta vain hieman.. pieni pötsi.. ihan pieni..) ja jos joku sanoo minua läskiksi niin se kirpaisee. Jos en olisi läski niin osaisin nauraa sille ja sanoa sitä toista läskiksi. U kno´? [;)]

Kolmanneksi... ei täällä kukaan tahallaan vääristele kenenkään tekstiä. Sitä voi tapahtua mutta uskon ettei sitä kukaan tee saadakseen sinulle pahan mielen.

Ei täällä kannata ottaa itseensä jos joku ei pidä kommentistasi... mielipiteitä on miljoona erilaista ja vielä pari lisää. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Kuten keskustelussa merivesiakvaarion hinnasta, niin kyllä saa jonkinnäköisen pytyn pystyyn muutamalla eurolla mutta se ei vastaa todellisuutta siinä mitä monet merivesiakvaariolla hakevat. Olit siinäkin osaltasi oikeassa mutta pitää osata miettiä myös kokonaisuutta ennenkuin avaa suunsa. Tällä EN nyt missään nimessä tarkoita, että sinun pitäisi olla hiljaa. Jokaisen mielipide on tärkeä... oli se sitten millainen tahansa. Saatiinhan siinäkin keskustelussa nyt muutama erittäin tärkeä asia selville.

Ihan rakentavassa hengessä... :D
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
Maisu
Elite Member
Elite Member

Jay82 kirjoitti:Kuten keskustelussa merivesiakvaarion hinnasta, niin kyllä saa jonkinnäköisen pytyn pystyyn muutamalla eurolla mutta se ei vastaa todellisuutta siinä mitä monet merivesiakvaariolla hakevat. Olit siinäkin osaltasi oikeassa mutta pitää osata miettiä myös kokonaisuutta ennenkuin avaa suunsa.
Siinä keskustelussa kysyjä puhui nimenomaan öttiäisaltaan perustamisesta eikä halunnut kivikoralleja. Vaikka miettisin millaisia "kokonaisuuksia" niin kyllä lähtökohta on se että otetaan huomioon kysyjän tarpeet ja kiinnostukset eikä tuputeta toiselle väkisin jotain mistä itse sattuu pitämään, ellei se kiinnosta häntä. Enhän minäkään tule kivikoralliallaskeskusteluihin julistamaan omaa näkemystäni ainoaksi oikeaksi.
jumase
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jumase »

maisu kirjoitti:Siinä keskustelussa kysyjä puhui nimenomaan öttiäisaltaan perustamisesta eikä halunnut kivikoralleja. Vaikka miettisin millaisia "kokonaisuuksia" niin kyllä lähtökohta on se että otetaan huomioon kysyjän tarpeet ja kiinnostukset eikä tuputeta toiselle väkisin jotain mistä itse sattuu pitämään, ellei se kiinnosta häntä. Enhän minäkään tule kivikoralliallaskeskusteluihin julistamaan omaa näkemystäni ainoaksi oikeaksi.
Tämäkään ei kyllä pidä paikkaansa. Viitatussa ketjussa oli toki mainittu, että kivikoralleita ei välttämättä tarvitse pitää. Mutta tuo lainaus oli kyllä alkuperäisestä ketjusta, joka oli lohkottu. Kun jotain ketjua lohkotaan, niin syynä on yleensä se, että keskustelu on karannut alkuperäisestä aiheesta ja uusi aihe kaipaa uuden ketjun. Tässä tapauksessa harhailtiin Salaman altaasta yleiseen hintakeskusteluun.

Uudessa ketjussa oli uudet aiheet ja otsikossa mietittiin saako tonnilla riutta-akvaarion. Otsikkoakin kyllä sittemmin käytiin muokkaamassa, mutta joka tapauksessa keskustelu ei ollut enää sama, josta se alunperin lähti liikkeelle. Ei tuossa ketjussa ollut enää mitään puhetta Salaman öttiäisaltaasta, vaan puhtaasti mietittiin merivesiakvaarion kustannuksia. Jos te muut puhuitte siitä Salaman pöntöstä, niin olisitte pysyneet siellä alkuperäisessä ketjussa. Eli pata kattilaa soimaan.

Minä en kyllä muutenkaan ymmärrä, miksi kysellään vaatiiko öttiäisallas 500 euron monimetallia. Lienee kaikille itsestään selvää ettei tarvitse. Mutta siihenkin kysymykseen saatiin vastaus.
Maisu
Elite Member
Elite Member

jumase kirjoitti:Uudessa ketjussa oli uudet aiheet ja otsikossa mietittiin saako tonnilla riutta-akvaarion. Otsikkoakin kyllä sittemmin käytiin muokkaamassa, mutta joka tapauksessa keskustelu ei ollut enää sama, josta se alunperin lähti liikkeelle. Ei tuossa ketjussa ollut enää mitään puhetta Salaman öttiäisaltaasta, vaan puhtaasti mietittiin merivesiakvaarion kustannuksia. Jos te muut puhuitte siitä Salaman pöntöstä, niin olisitte pysyneet siellä alkuperäisessä ketjussa.
Olisi siis pitänyt ymmärtää kirjoittaa edellisenä päivänä mielipiteitä jotka sopivat seuraavana päivänä keksittävään uuteen otsikkoon? Näinpä tietysti.
jumase
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jumase »

No, jaa ehkäpä nämä aiheen jakamiset saattavat sotke keskustelun kolkua kaikkien osalta. Omalta osaltani lueskelin ketjun ja kommentoin sen osalta mistä ketjussa keskusteltiin. Oletin automaattisesti, että aihe ei liity edelliseen ketjuun, koska se oli siitä leikattu irti.

Ainakin siinä vaiheessa kun itse kommentoin ketjut olivat jo leikattu omikseen ja kyllä tuo öttiäisteema tuntui jatkuvan ja jatkuvan.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Menee kohta lukkoon, jos ei viitsitä pysyä aiheessa.

Lukottaminen kun on huomattavasti vaivattomampaa kuin splittaaminen. :twisted:

Point: Pysykää aiheessa.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

K.S kirjoitti:
mikkokoo kirjoitti:Täähän on hyvä ketju. Sopivasti kiukuttelua ja sen semmosta piilovitxxxlua että pysyy lukijalla mieli virkeänä.

Passaako tässä kysyä että minkä sorttinen korallivalikoima s-riutassa on tällä hetkellä?
Valikoima on paras suomessa :roll:

Teen listan huomenna ja laitan sen yllätys yllätys nettiin esille.
Saadaan taas lisää puheenaiheita, esim. hinnoista :D
Vieläkö saadaan kauan odotella? [;)]
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

Vielä pikkasen aikaa...
Ajattelin laittaa vasta sitten kun uusi lähetys altaissa.

Kiva että löytyy kiinnostusta [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”