Taistelukalojen viljely

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Taistelukalojen viljely

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Täällä pääsi black blue lace CT pari pussauskoppiin... vielä niillä on rei'itetty läpinäkyvä väliseinä, mutta tuolla ukko väsää pesää ja naaraskin näyttää olevan tohkeissaan ja näyttää kuturaitoja. Naarashan saapui vasta eilen, mutta näyttää olevan täynnä mätiä (oli jo sen näköinen yli kuukausi sitten otetussa kuvassa) ja eilen pariskunta näytti kovasti lämpenevän toisilleen jaetussa isossa altaassa (jossa on tummanvihreä läpinäkyvä väliseinä), niin ajattelin ettei odotella enempää, ettei kiinnostus lopahda tai naaras pudota mätiään liikaa odotellessa. Kattelen varmaan illemmalla mikä on meininki että koska tohtisi ottaa väliseinän pois. Ovat nyt siis siinä varsinaisessa kutualtaassa.
Akvarismia 1992-2014
AnniM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja AnniM »

Täälläkin toinen thaikkupariskunta vaikuttaisi kovinkin kutuvalmiilta. Mietinkin että koskakohan noita uskaltaisi koittaa kudettaa, kyl varmaan viikonloppuna täytyy 8-)
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mä poistin rakastavaisilta tovi sitten väliseinän ja alkoivat melkein heti kutemaan. Melkoisen määrän mätiä ukko natustaan pusersikin ulos. Grishnackh on myös ollut oikein herrasmies Heraa kohtaan, naaras ei ole lainkaan vahingoittunut eikä muutenkaan jahdannut sitä hullun lailla ympäri akvaariota, pientä hätyyttelyä vaan kun Hera oli niin innokkaana pesän luona ja Grishnackh halusi vielä parannella sitä lisää. Grishnackh ei vaan juurikaan välittänyt kerätä mätiä pesään, mutta onneksi Hera tajusi hoitaa homman, jonkin verran tuolla vielä silti on mätiä keräämättä pesään. Isukki puhalteli itse tosi vähän mätiä pesään.
Akvarismia 1992-2014
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

"Bluus henkiset sintit" Ihmettelee ympäristöä täällä 8-)
kupari10
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kupari10 »

Tindra kirjoitti:Mä poistin rakastavaisilta tovi sitten väliseinän ja alkoivat melkein heti kutemaan. Melkoisen määrän mätiä ukko natustaan pusersikin ulos. Grishnackh on myös ollut oikein herrasmies Heraa kohtaan, naaras ei ole lainkaan vahingoittunut eikä muutenkaan jahdannut sitä hullun lailla ympäri akvaariota, pientä hätyyttelyä vaan kun Hera oli niin innokkaana pesän luona ja Grishnackh halusi vielä parannella sitä lisää. Grishnackh ei vaan juurikaan välittänyt kerätä mätiä pesään, mutta onneksi Hera tajusi hoitaa homman, jonkin verran tuolla vielä silti on mätiä keräämättä pesään. Isukki puhalteli itse tosi vähän mätiä pesään.
Voi kun meilläkin onnistuisi noin kivasti. Meillä vain Morfeus (se uusi poika taikuista) ajaa takaa Iristä (turqouse ct tyttö) ihan hulluna, vaikka näytti jo väliseinän takaa olevansa kiinnostunut ja Iris näytti raitojaan. Täytyy toivoa, että ymmärtävät ennen kuin tulee pahaa jälkeä. :| Täytyy seurailla ja ottaa Iris turvaan, jos eivät ole valmiita.
Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
AnniM
Senior Member
Senior Member

No nyt ne meitin pikkuiset on kasvaneet omasta mielestään aikuiseksi. Poikasallas on pesiä täynnä, ja semmonen pullistelu meneillään et oksat pois -täytynee mennä ostamaan joku eristyskippo lisää, käytöksestä päätellen siellä on useampikin murrosikäinen pikkumies :mrgreen:
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Nyt kuplapesästä on enää intianmantelipuun lehden alla olemattomat rippeet... ja musta näyttäisi siltä, että siellä hengailee yksi poikanen. Mitähän mä sen kanssa oikeen teen jos niitä on tosiaan vain tuo yksi? Oon tässä tänään monta kertaa katellut näkyiskö lisää poikasia, mutta ei, vain tuon yhden näen. Grishnackh ei oikein näytä tajuavan kutuhommista muuta kuin pesän rakentamisen ja naaraan puristelun, mutta ei sit näköjään kiinnosta juurikaan mädistä huolehtiminen. :? Oppiskohan se uusintayrityksellä vai onkohan se vaan vähän torvelo..?
Akvarismia 1992-2014
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Tindra kirjoitti:Oppiskohan se uusintayrityksellä vai onkohan se vaan vähän torvelo?
Kokeilemalla selviää, vaikkakin veikkaan että ainoa mitä se on oppinut, on että mäti on herkkua. :| Jos siitä ei vaan tule mitään, voisit kokeilla että miten Heralta luonnistuisi poikasten hoito. Sitten jos sekään ei onnistu, voi kuplapesän mäteineen päivineen kaapata artemiasiivilään tms. hautumaan.
Beldaiel
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Beldaiel »

Täälläkään ei tuo poikasmäärä kovin suurelta vaikuta, 5 poikasta olen kerrallaan onnistunut bongaamaan. Toisaalta tankki on puolillaan vesisaniaispuskaa joten tiedä sitten todellisesta määrästä. Viinietikkamatoja katsellaan wtf-ilmeellä joten taitaa sieltä jotain muutakin ruokaa löytyä :roll:
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Täällä on nappula kato käynyt,mutta hurjasti noi jäljellä olevat "metsästää" ruokaa tuolla... :roll:
kupari10
Junior Member
Junior Member

No nyt kolmen päivän yrityksen jälkeen on pesä valmis ja kutu menossa. Täytyi naaras vaihtaa, kun toinen raukka oli ihan shokissa siitä takaa-ajosta. Tämän kanssa näyttäisi onnistuvan. Ei vain vielä ole kauheasti mätiä pesässä näkynyt. Toivottavasti eivät täälläkin aloita syömään sitä! :? Voi kun olis taas kiva päästä poikasia hoivaamaan! :D Edellisestä pesueesta on nyt kymmenen reippaan kokoista pientä kasvamassa, mutta eivät enää niin pieniä ole. Tämä alku on niin jännää aina!
Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Täällä meni sit puihin toi Grishnackhin ja Hera kutuyritys, Grish ei huoltanut pesää kudun jälkeen ja pesä ja Heran keräämä mäti vaan katosi [:I] :cry: Että Heraa nyt ainakin aloin konditionaamaan uutta kudetusyritystä varten, mietin vaan että kannattaako mun käyttää Grishnackhia uudestaan? Upeahan se on... mutta jos se ei kerran lastenhoidosta perusta, tahtoi vaan päästä puristelemaan mätiä ulos :mrgreen:
Akvarismia 1992-2014
Beldaiel
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Beldaiel »

Tindra kirjoitti:Täällä meni sit puihin toi Grishnackhin ja Hera kutuyritys, Grish ei huoltanut pesää kudun jälkeen ja pesä ja Heran keräämä mäti vaan katosi [:I] :cry: Että Heraa nyt ainakin aloin konditionaamaan uutta kudetusyritystä varten, mietin vaan että kannattaako mun käyttää Grishnackhia uudestaan? Upeahan se on... mutta jos se ei kerran lastenhoidosta perusta, tahtoi vaan päästä puristelemaan mätiä ulos :mrgreen:
Tuli tästä mieleen, mulla oli aikoinaan yksi taistokoiras joka poikasaltaassa kyllä huolehti kuduista ja poikasista esimerkillisesti mutta isossa altaassa vain puristeli naaraista mädit ulos. Ehkä Grish ajatteli myös ettei parin palleron takia jaksa nähdä niin isoa vaivaa :P . Voihan se olla että hää on vaan vähän hidas, itse kokeilisin kyllä vielä kun on sen verran komia poika.
AnniM
Senior Member
Senior Member

Golden dragonit kutivat eilen. Joskus on kiva huomata että nuo kutuhommat voi sujua noinkin vaivattomasti, ilman mitään kikkailuja -vettä, kaksi taistoa ja vähän pintakasveja niin valmista tulee hetkessä :D
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tindra kirjoitti:Täällä meni sit puihin toi Grishnackhin ja Hera kutuyritys, Grish ei huoltanut pesää kudun jälkeen ja pesä ja Heran keräämä mäti vaan katosi [:I] :cry: Että Heraa nyt ainakin aloin konditionaamaan uutta kudetusyritystä varten, mietin vaan että kannattaako mun käyttää Grishnackhia uudestaan? Upeahan se on... mutta jos se ei kerran lastenhoidosta perusta, tahtoi vaan päästä puristelemaan mätiä ulos :mrgreen:
Mä valmistelen tän parin uutta yritystä varten ensi viikonlopuksi, saas nähdä kuinka nyt käy.
Akvarismia 1992-2014
kupari10
Junior Member
Junior Member

No nyt on mikromadot kasvamassa ja poikaset pomppii pesässä :D . Saa nähdä miten madot kelpaavat, kun aikaisemmin olen antanut vain nestemäistä poikasruokaa.
Kupari10
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Hera rupes tiputtelemaan mätiä eilen joten laitoin parin jo eilen pussauskoppiin väliseinän kera. Tänään otin seinän pois. Nyt on ukkeli puhaltanut paljon kuplia mutta eipä ole enää lainkaan herrasmies, vaan välillä ajaa Heraa takaa ja näykkii. Ja sitten katselemaan onko pesä hyvä.
Akvarismia 1992-2014
kupari10
Junior Member
Junior Member

Tindra kirjoitti:Hera rupes tiputtelemaan mätiä eilen joten laitoin parin jo eilen pussauskoppiin väliseinän kera. Tänään otin seinän pois. Nyt on ukkeli puhaltanut paljon kuplia mutta eipä ole enää lainkaan herrasmies, vaan välillä ajaa Heraa takaa ja näykkii. Ja sitten katselemaan onko pesä hyvä.
Meillä peli oli juuri tuollaista kauheaa takaa-ajoa ja Selene sai aika paljon koloja eviinsä siinä alkumetreillä, mutta kyllä sitten kutu onneksi eteni vauhdilla :D . Taitaa vain olla temperamenttia niillä kummallakin. Toivottavasti tämä kerta onnistuu hyvin ja saat suuren pesueen hoidettavaksi. :)

Hassusti on nyt Morfeus rakentanut uuden pesän poikasille ja siirtelee niitä vanhasta siihen. Ei ole ennen isät tällaista minulla tehneet. :?
Kupari10
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

kupari10 kirjoitti:Hassusti on nyt Morfeus rakentanut uuden pesän poikasille ja siirtelee niitä vanhasta siihen. Ei ole ennen isät tällaista minulla tehneet. :?
Olen huomannut vastaavan käyttäytymisen niilla ukoilla jotka oikesti tykkäävät natiaisten hoitamisesta, viimeksi huomasin tuollaisen 15x15cm pesän ilmestyneen ihan järkyssä tahdissa, ei se jantteri noin isoja ole puuhaillut tytöille ikinä. Tosin taitaa kutuhommis aika kulua enemmän siihen patsasteluun ja esittelyyn. Jotenkin myös tuntuu että olen bongannut natiaisia enemmän kuplapesän "pinnalta" näissä uusiopesissä, tarkoitan siis sitä etteivät pääse tippumaan niin helposti. Joskus tullut mieleen että osalla taistoista löytyy ÄÖtä oikeasti, ei pelkillä vaistoilla voi selittää kaikkia tapauksia ja tapahtumia, tai sitten mun pitää hankkia jotain tabuja näihin harhoihin. 8O :mrgreen:
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Täällä Otto rakentelee pesää,vaikka ei ole naista edes näköpiirissä 8O :mrgreen:
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

narm kirjoitti:Täällä Otto rakentelee pesää,vaikka ei ole naista edes näköpiirissä 8O :mrgreen:
Pitääsköhän se naitattaa yhdellä mun metalli sinisellä HM tytsyllä, joka pitelee pystyraitoja vaikka ei ole muista kaloista tietoakaan, asuu täysin yksin vielä. Jälkikasvu saattaisi olla hyvinkin omatoimista. [;)]
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

nastamuumio kirjoitti:
narm kirjoitti:Täällä Otto rakentelee pesää,vaikka ei ole naista edes näköpiirissä 8O :mrgreen:
Pitääsköhän se naitattaa yhdellä mun metalli sinisellä HM tytsyllä, joka pitelee pystyraitoja vaikka ei ole muista kaloista tietoakaan, asuu täysin yksin vielä. Jälkikasvu saattaisi olla hyvinkin omatoimista. [;)]
Heh :mrgreen: ...juu varmaan pitää....tosiaan vois olla mielenkiintosta ... 8-)
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Eipä jäänyt meidän poikasista yhtään henkiin. Tiedä sitten mikä meni pieleen. Kovasti haluaisin uutta kokeilla, mutta täytyy hillitä itseään, kun mieheni ja minä saadaan vihdoin kannettua tavarat samaan luukkuun.. Ehkä muuton ja kotiutumisen jälkeen voisi vielä kokeilla, jos ei heitä tuo vanhus taistoukkeli henkeään ennen sitä. Seuraavaksi kyllä haluaisin kruunupyrstön, jonkun sinivihreän koiraan.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Vähän liian helppoa taiston kudetusta meillä. Salamanteri BF eka kutu hieman epäonnistui. Eivät olleet saaneet 28. päivä kuin jokusen mätimunan pesään. Niitä muutamaa sitten hyysättiin sitäkin paremmin. %#kele, olis syönyt ne niin ei olisi tarvinnut jahdata vaaveja toiseen akvaan uuden yrityksen tieltä.
Pulautin sitten maanantaina Anatin pussauskoppiin ja häivyin itse korpeen hiihtolomailemaan. Eilen illalla kotiin saavuttuani totesin että hyvin olivat kalat toimineet. Iso kuplapesä oli täynnä mätiä. Siispä Anatin sai nostaa takaisin yksiöönsä. Amon siellä hoitelee mätiä taas niin huolellisesti. Nyt taitaa tulla ihan sopivan kokoinen satsi kasvatettavaksi. :D
kupari10
Junior Member
Junior Member

nastamuumio kirjoitti: Jotenkin myös tuntuu että olen bongannut natiaisia enemmän kuplapesän "pinnalta" näissä uusiopesissä, tarkoitan siis sitä etteivät pääse tippumaan niin helposti. Joskus tullut mieleen että osalla taistoista löytyy ÄÖtä oikeasti, ei pelkillä vaistoilla voi selittää kaikkia tapauksia ja tapahtumia
Tosiaan ne taaperot pysyivät kivasti siinä kuplapatjan päällä eivätkä karkailleet niin paljon :? . Tämä uusi pesä oli huomattavasti paksumpi ja tiiviimpi kuin se eka, jolla oli pinta-alallisesti paljon kokoa, mutta oli sellainen epätasainen kuplavana! Ehkä näin harjoittelemalla löytyy se optimipesämalli [;)] . Ehkä ne sitten jotain miettii, vaikka ei aina tunnu siltä.
Kupari10
Lukittu

Palaa sivulle “Viljely”