Taistelukalojen viljely
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Taistelukalojen viljely
Täällä pääsi black blue lace CT pari pussauskoppiin... vielä niillä on rei'itetty läpinäkyvä väliseinä, mutta tuolla ukko väsää pesää ja naaraskin näyttää olevan tohkeissaan ja näyttää kuturaitoja. Naarashan saapui vasta eilen, mutta näyttää olevan täynnä mätiä (oli jo sen näköinen yli kuukausi sitten otetussa kuvassa) ja eilen pariskunta näytti kovasti lämpenevän toisilleen jaetussa isossa altaassa (jossa on tummanvihreä läpinäkyvä väliseinä), niin ajattelin ettei odotella enempää, ettei kiinnostus lopahda tai naaras pudota mätiään liikaa odotellessa. Kattelen varmaan illemmalla mikä on meininki että koska tohtisi ottaa väliseinän pois. Ovat nyt siis siinä varsinaisessa kutualtaassa.
Akvarismia 1992-2014
Täälläkin toinen thaikkupariskunta vaikuttaisi kovinkin kutuvalmiilta. Mietinkin että koskakohan noita uskaltaisi koittaa kudettaa, kyl varmaan viikonloppuna täytyy 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Mä poistin rakastavaisilta tovi sitten väliseinän ja alkoivat melkein heti kutemaan. Melkoisen määrän mätiä ukko natustaan pusersikin ulos. Grishnackh on myös ollut oikein herrasmies Heraa kohtaan, naaras ei ole lainkaan vahingoittunut eikä muutenkaan jahdannut sitä hullun lailla ympäri akvaariota, pientä hätyyttelyä vaan kun Hera oli niin innokkaana pesän luona ja Grishnackh halusi vielä parannella sitä lisää. Grishnackh ei vaan juurikaan välittänyt kerätä mätiä pesään, mutta onneksi Hera tajusi hoitaa homman, jonkin verran tuolla vielä silti on mätiä keräämättä pesään. Isukki puhalteli itse tosi vähän mätiä pesään.
Akvarismia 1992-2014
Voi kun meilläkin onnistuisi noin kivasti. Meillä vain Morfeus (se uusi poika taikuista) ajaa takaa Iristä (turqouse ct tyttö) ihan hulluna, vaikka näytti jo väliseinän takaa olevansa kiinnostunut ja Iris näytti raitojaan. Täytyy toivoa, että ymmärtävät ennen kuin tulee pahaa jälkeä.Tindra kirjoitti:Mä poistin rakastavaisilta tovi sitten väliseinän ja alkoivat melkein heti kutemaan. Melkoisen määrän mätiä ukko natustaan pusersikin ulos. Grishnackh on myös ollut oikein herrasmies Heraa kohtaan, naaras ei ole lainkaan vahingoittunut eikä muutenkaan jahdannut sitä hullun lailla ympäri akvaariota, pientä hätyyttelyä vaan kun Hera oli niin innokkaana pesän luona ja Grishnackh halusi vielä parannella sitä lisää. Grishnackh ei vaan juurikaan välittänyt kerätä mätiä pesään, mutta onneksi Hera tajusi hoitaa homman, jonkin verran tuolla vielä silti on mätiä keräämättä pesään. Isukki puhalteli itse tosi vähän mätiä pesään.

Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
No nyt ne meitin pikkuiset on kasvaneet omasta mielestään aikuiseksi. Poikasallas on pesiä täynnä, ja semmonen pullistelu meneillään et oksat pois -täytynee mennä ostamaan joku eristyskippo lisää, käytöksestä päätellen siellä on useampikin murrosikäinen pikkumies 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Nyt kuplapesästä on enää intianmantelipuun lehden alla olemattomat rippeet... ja musta näyttäisi siltä, että siellä hengailee yksi poikanen. Mitähän mä sen kanssa oikeen teen jos niitä on tosiaan vain tuo yksi? Oon tässä tänään monta kertaa katellut näkyiskö lisää poikasia, mutta ei, vain tuon yhden näen. Grishnackh ei oikein näytä tajuavan kutuhommista muuta kuin pesän rakentamisen ja naaraan puristelun, mutta ei sit näköjään kiinnosta juurikaan mädistä huolehtiminen.
Oppiskohan se uusintayrityksellä vai onkohan se vaan vähän torvelo..?

Akvarismia 1992-2014
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Kokeilemalla selviää, vaikkakin veikkaan että ainoa mitä se on oppinut, on että mäti on herkkua.Tindra kirjoitti:Oppiskohan se uusintayrityksellä vai onkohan se vaan vähän torvelo?

-
- Junior Member
Täälläkään ei tuo poikasmäärä kovin suurelta vaikuta, 5 poikasta olen kerrallaan onnistunut bongaamaan. Toisaalta tankki on puolillaan vesisaniaispuskaa joten tiedä sitten todellisesta määrästä. Viinietikkamatoja katsellaan wtf-ilmeellä joten taitaa sieltä jotain muutakin ruokaa löytyä 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Täällä on nappula kato käynyt,mutta hurjasti noi jäljellä olevat "metsästää" ruokaa tuolla... 

No nyt kolmen päivän yrityksen jälkeen on pesä valmis ja kutu menossa. Täytyi naaras vaihtaa, kun toinen raukka oli ihan shokissa siitä takaa-ajosta. Tämän kanssa näyttäisi onnistuvan. Ei vain vielä ole kauheasti mätiä pesässä näkynyt. Toivottavasti eivät täälläkin aloita syömään sitä!
Voi kun olis taas kiva päästä poikasia hoivaamaan!
Edellisestä pesueesta on nyt kymmenen reippaan kokoista pientä kasvamassa, mutta eivät enää niin pieniä ole. Tämä alku on niin jännää aina!

Kupari10
-
- Advanced Member
- Viesti:
Täällä meni sit puihin toi Grishnackhin ja Hera kutuyritys, Grish ei huoltanut pesää kudun jälkeen ja pesä ja Heran keräämä mäti vaan katosi
Että Heraa nyt ainakin aloin konditionaamaan uutta kudetusyritystä varten, mietin vaan että kannattaako mun käyttää Grishnackhia uudestaan? Upeahan se on... mutta jos se ei kerran lastenhoidosta perusta, tahtoi vaan päästä puristelemaan mätiä ulos 
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Akvarismia 1992-2014
-
- Junior Member
Tuli tästä mieleen, mulla oli aikoinaan yksi taistokoiras joka poikasaltaassa kyllä huolehti kuduista ja poikasista esimerkillisesti mutta isossa altaassa vain puristeli naaraista mädit ulos. Ehkä Grish ajatteli myös ettei parin palleron takia jaksa nähdä niin isoa vaivaaTindra kirjoitti:Täällä meni sit puihin toi Grishnackhin ja Hera kutuyritys, Grish ei huoltanut pesää kudun jälkeen ja pesä ja Heran keräämä mäti vaan katosi![]()
Että Heraa nyt ainakin aloin konditionaamaan uutta kudetusyritystä varten, mietin vaan että kannattaako mun käyttää Grishnackhia uudestaan? Upeahan se on... mutta jos se ei kerran lastenhoidosta perusta, tahtoi vaan päästä puristelemaan mätiä ulos

Golden dragonit kutivat eilen. Joskus on kiva huomata että nuo kutuhommat voi sujua noinkin vaivattomasti, ilman mitään kikkailuja -vettä, kaksi taistoa ja vähän pintakasveja niin valmista tulee hetkessä 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Mä valmistelen tän parin uutta yritystä varten ensi viikonlopuksi, saas nähdä kuinka nyt käy.Tindra kirjoitti:Täällä meni sit puihin toi Grishnackhin ja Hera kutuyritys, Grish ei huoltanut pesää kudun jälkeen ja pesä ja Heran keräämä mäti vaan katosi![]()
Akvarismia 1992-2014
No nyt on mikromadot kasvamassa ja poikaset pomppii pesässä
. Saa nähdä miten madot kelpaavat, kun aikaisemmin olen antanut vain nestemäistä poikasruokaa.

Kupari10
-
- Advanced Member
- Viesti:
Hera rupes tiputtelemaan mätiä eilen joten laitoin parin jo eilen pussauskoppiin väliseinän kera. Tänään otin seinän pois. Nyt on ukkeli puhaltanut paljon kuplia mutta eipä ole enää lainkaan herrasmies, vaan välillä ajaa Heraa takaa ja näykkii. Ja sitten katselemaan onko pesä hyvä.
Akvarismia 1992-2014
Meillä peli oli juuri tuollaista kauheaa takaa-ajoa ja Selene sai aika paljon koloja eviinsä siinä alkumetreillä, mutta kyllä sitten kutu onneksi eteni vauhdillaTindra kirjoitti:Hera rupes tiputtelemaan mätiä eilen joten laitoin parin jo eilen pussauskoppiin väliseinän kera. Tänään otin seinän pois. Nyt on ukkeli puhaltanut paljon kuplia mutta eipä ole enää lainkaan herrasmies, vaan välillä ajaa Heraa takaa ja näykkii. Ja sitten katselemaan onko pesä hyvä.

Hassusti on nyt Morfeus rakentanut uuden pesän poikasille ja siirtelee niitä vanhasta siihen. Ei ole ennen isät tällaista minulla tehneet.

Kupari10
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Olen huomannut vastaavan käyttäytymisen niilla ukoilla jotka oikesti tykkäävät natiaisten hoitamisesta, viimeksi huomasin tuollaisen 15x15cm pesän ilmestyneen ihan järkyssä tahdissa, ei se jantteri noin isoja ole puuhaillut tytöille ikinä. Tosin taitaa kutuhommis aika kulua enemmän siihen patsasteluun ja esittelyyn. Jotenkin myös tuntuu että olen bongannut natiaisia enemmän kuplapesän "pinnalta" näissä uusiopesissä, tarkoitan siis sitä etteivät pääse tippumaan niin helposti. Joskus tullut mieleen että osalla taistoista löytyy ÄÖtä oikeasti, ei pelkillä vaistoilla voi selittää kaikkia tapauksia ja tapahtumia, tai sitten mun pitää hankkia jotain tabuja näihin harhoihin.kupari10 kirjoitti:Hassusti on nyt Morfeus rakentanut uuden pesän poikasille ja siirtelee niitä vanhasta siihen. Ei ole ennen isät tällaista minulla tehneet.

-
- Advanced Member
- Viesti:
Täällä Otto rakentelee pesää,vaikka ei ole naista edes näköpiirissä

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Pitääsköhän se naitattaa yhdellä mun metalli sinisellä HM tytsyllä, joka pitelee pystyraitoja vaikka ei ole muista kaloista tietoakaan, asuu täysin yksin vielä. Jälkikasvu saattaisi olla hyvinkin omatoimista.narm kirjoitti:Täällä Otto rakentelee pesää,vaikka ei ole naista edes näköpiirissä![]()
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Viesti:
Hehnastamuumio kirjoitti:Pitääsköhän se naitattaa yhdellä mun metalli sinisellä HM tytsyllä, joka pitelee pystyraitoja vaikka ei ole muista kaloista tietoakaan, asuu täysin yksin vielä. Jälkikasvu saattaisi olla hyvinkin omatoimista.narm kirjoitti:Täällä Otto rakentelee pesää,vaikka ei ole naista edes näköpiirissä![]()

Eipä jäänyt meidän poikasista yhtään henkiin. Tiedä sitten mikä meni pieleen. Kovasti haluaisin uutta kokeilla, mutta täytyy hillitä itseään, kun mieheni ja minä saadaan vihdoin kannettua tavarat samaan luukkuun.. Ehkä muuton ja kotiutumisen jälkeen voisi vielä kokeilla, jos ei heitä tuo vanhus taistoukkeli henkeään ennen sitä. Seuraavaksi kyllä haluaisin kruunupyrstön, jonkun sinivihreän koiraan.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Vähän liian helppoa taiston kudetusta meillä. Salamanteri BF eka kutu hieman epäonnistui. Eivät olleet saaneet 28. päivä kuin jokusen mätimunan pesään. Niitä muutamaa sitten hyysättiin sitäkin paremmin. %#kele, olis syönyt ne niin ei olisi tarvinnut jahdata vaaveja toiseen akvaan uuden yrityksen tieltä.
Pulautin sitten maanantaina Anatin pussauskoppiin ja häivyin itse korpeen hiihtolomailemaan. Eilen illalla kotiin saavuttuani totesin että hyvin olivat kalat toimineet. Iso kuplapesä oli täynnä mätiä. Siispä Anatin sai nostaa takaisin yksiöönsä. Amon siellä hoitelee mätiä taas niin huolellisesti. Nyt taitaa tulla ihan sopivan kokoinen satsi kasvatettavaksi.
Pulautin sitten maanantaina Anatin pussauskoppiin ja häivyin itse korpeen hiihtolomailemaan. Eilen illalla kotiin saavuttuani totesin että hyvin olivat kalat toimineet. Iso kuplapesä oli täynnä mätiä. Siispä Anatin sai nostaa takaisin yksiöönsä. Amon siellä hoitelee mätiä taas niin huolellisesti. Nyt taitaa tulla ihan sopivan kokoinen satsi kasvatettavaksi.

Tosiaan ne taaperot pysyivät kivasti siinä kuplapatjan päällä eivätkä karkailleet niin paljonnastamuumio kirjoitti: Jotenkin myös tuntuu että olen bongannut natiaisia enemmän kuplapesän "pinnalta" näissä uusiopesissä, tarkoitan siis sitä etteivät pääse tippumaan niin helposti. Joskus tullut mieleen että osalla taistoista löytyy ÄÖtä oikeasti, ei pelkillä vaistoilla voi selittää kaikkia tapauksia ja tapahtumia

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kupari10