Viikonloppuna, kun syötiin pallojen akvaarion lähellä olevan olkkarin ruokapöydän ääressä, pallot näyttivät siltä, kuin olisivat kärkkyneet meidän ruokaamme!

Valvoja: Moderaattorit
No meillä on 41 litraisessa 4 kääpiöpalloa ja tuntuu, että pari lisääkin vois mennä, eli kyllä mun mielestä tuohon vois pienen porukan ottaa. Esim. yks ukko ja 2-3 naarasta.Lightforce kirjoitti:Minulla olisi asukkaita vailla 37-litrainen matala allas, voiko siihen ottaa kääpiöpallokaloja?
Minulla on pallokala-altaassa tuota bilteman hiekkaa ja eivät vierasta ollenkaan sitä. Tuon kokoiseen altaaseen voi hyvin ottaa reilusti enemmänkin jos haluaa, ovat sen verran pieniä kuitenkin.weloo625 kirjoitti:Mitäs nämä kääpiöpallokalat sanoo vaaleasta hiekasta?
Ajattelin ostaa akvaariooni bilteman hiekkaa ja mahdollisesti kääpiöpallokaloja.
Akvaario on 317 litraa, joten on ainakin kaloilla tilaa uida, ajattelin ostaa noin kymmenen.
Pitävätkö kääpiöt enemmän kirkkaasta kuin hämärästä valaistuksesta?
Lappoat (lappoimuri) kutualuetta ja tuijottelet sen jälkeen ämpäriin. Roskat ei ui, kun niitä provosoi, nuijapäät uivat ja leikkivät sitten taas roskaa. Kutu on pientä mutta taskulampulla kun tiirailee valkoisen ämpärin pohjalle niin tekee toivottavasti löytöjä.miljoonakala84 kirjoitti:Hei, sanokaas kun tuolla 40 Lakvaariossa olevat kääpiöpallo ukkelit kosiskelee tuota yksinäistä naarasta aina vedenvaihdon yhteydessä,
nii millä konstilla sais tuota mahdollista kutua kehittymään poikasiksi?
Mikset voi jättää sitä tiilenpuolikasta ämpäriin? Saisi sitte nen kehittyvät poikaset suojan samalla?miljoonakala84 kirjoitti:MItes onko nuo mätimunat tarttuvia, eli kohan nuo pallurat seuraavan kerran kutee tonne tiilenpuolikkaassa olevaan sammalpöpelikköön,
niin jos nostasin koko tiilen pois tuolta ja varovasti huljutttelisin ämpärissä?
Meillä pallot elivät sulassa sovussa kiilakylkien kanssawaldo kirjoitti:Olen vihdoin hankkimassa käppänoitä 100 litraiseen akvaarioon ja ajattelin että menisikö sinne 10 pallokalaa ja voisinko laittaa kiilakylkiä niiden seuraksi ?