hyvä sitten, seuraavaan kauppa listaan kuuluu muutama petokotiloMilsku kirjoitti:Kyllä meillä ainakin syödään.
Anentome helena - petokotilo
Valvoja: Moderaattorit
Re: Anentome helena - petokotilo
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Kannattaa sit kans tyytyy siihen muutamaan.. Otin 2, nyt muutama kuukausi myöhemmin mulla on n.100..
Pitää alkaa etsiä niille uusia koteja kunhan vielä vähän kasvavat.

Nano Riutta <3
-
- Senior Member
Kuinkas kauan kestää, että petokotilon munasta kehittyy poikanen ja kuinka pian poikaset kasvaa aikuisten kokoon? Mulla on nyt kaksi viikkoa ollut munia anubiaksen varressa, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut.
-
- Senior Member
Kestää tosi kauan mun vihossa lukee et ne oli munineet 19.5 ja 6.7 on eka maininta havaituista poikasista.
Mut sanoisin et ainakin kolmisen viikkoa kestää kuoriutua, ja siitä vielä kauan et ne on niin isoja että näkee.
Mäkin luulin et ei sieltä tuu mitään mut sit ne vaan oli yhtäkkiä tyhjiä ne neliöt, ja poikasiakin on siunaantunut ihan pirusti.
Mut sanoisin et ainakin kolmisen viikkoa kestää kuoriutua, ja siitä vielä kauan et ne on niin isoja että näkee.
Mäkin luulin et ei sieltä tuu mitään mut sit ne vaan oli yhtäkkiä tyhjiä ne neliöt, ja poikasiakin on siunaantunut ihan pirusti.
Nano Riutta <3
-
- Senior Member
Ensimmäinen pikkupeto bongattu. Munia tulee jatkuvasti lisää.. toivottavasti niitä ei oo kohta liikaa
-
- Junior Member
noin 10 kipaletta pikku petoa bongattu 

-
- Elite Member
Onko kellään muuten oikeesti tarkkaa tietoo kuinka kauan petokotilon munat kehittyy, viekö se oikeesti aikaa ihan useamman kuukauden?
-
- Senior Member
No mä havaitsin 6 viikkoa sitten ekat munat ja tänään ekan pikkukotilon.
Voivatko nämä syödä oikeasti toisiaan? Ostin kaksi petokotiloa, ja ne ovat kohta puoli vuorokautta olleet liimautuneita toisiinsa..
-
- Senior Member
mun pedot on pari päivää liimautuneena ja sit taas ne menee viikon verran erillään ja sitten taas sama rumba. Tän liimautumisen tuloksena en oo havainnu muuta ku petojen munia 

Nää ovat ihan uusi tuttavuus minulle, ja olen ollut hieman huolissani kun käyttäytyvät noin. Koska se toinen ainakin näytti ihan siltä että haluaisi pois ja toinen jahtasi.
-
- Senior Member
Onkos jollain muuten tietoa kuinka pitkäikäisiä nämä kaverit ovat?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Videopätkä omista veijareista - klik
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Ai että nekin voi lisääntyä tuollaista vauhtia?? No, parempi sekin kun miljoona kierteistä. Petokotiloita voi sentään kaupata. Harmaapiikkipleko söi meiltä suipposarvet sukupuuttoon, mutta kierteiset on kai sille liian kovakuorisia. Niitä on vielä akvaarion vaihdon jälkeenkin ihan liikaa.Milsku kirjoitti:Kannattaa sit kans tyytyy siihen muutamaan.. Otin 2, nyt muutama kuukausi myöhemmin mulla on n.100..![]()
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
Mulla ainakin kääntyi kierteisongelma petokotilo-ongelmaksi, koska pedot söi kaikki kierteiset kun lisääntyivät hulluna (viidestä "kantayksilöstä" syntyi varmaan reippaasti yli sata kotiloa). Muutenhan ei olisi ongelmaa, mutta kun hiekkana on Bilteman hienoin niin ei paljoa naurata kun joudut itse tekemään kierteisten hommat, eli pöyhimään hiekkaa. Pedot eivät sitä juurikaan tee, vaikka hiekkaan kaivautuvatkin. Olen nyt saanut petoja vähennettyä ja kierteisiä hankittua jonkin verran, katsotaan josko kierteiskanta lähtisi kasvuun niin, että pohja pysyisi hyvänä. Mutta aikamoista tasapainoilua, ts. kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää. 

325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Advanced Member
Minulla on tainnut kuolla yksi peto, jonka hommasin aika pienenä (puolisen senttiä kokoa muistaakseni) altaaseen heinä-kesäkuussa 2009. Ainakin luulen että se on kuollut, on pysynyt paikoillaan pari päivää ja kuori näyttää tyjältä.Mauiwee kirjoitti:Onkos jollain muuten tietoa kuinka pitkäikäisiä nämä kaverit ovat?
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Voin kyllä kertoa että vaikka mulla on ihan järjettömäksi paisunut kierteiskotiloinfestaatio, niin se ei todellakaan riittänyt estämään pohjahiekan tukkeentumista. Jotkut alueet, jotka olivat jo tukkiintuneet, ne ilmeisesti jättivät rauhaan, ja kun sitä akvaarion vaihdon yhteydessä meni tonkimaan, niin mitkä hajut sieltä pohjasorasta tulikaan...Pullahiiri kirjoitti:Mulla ainakin kääntyi kierteisongelma petokotilo-ongelmaksi, koska pedot söi kaikki kierteiset kun lisääntyivät hulluna (viidestä "kantayksilöstä" syntyi varmaan reippaasti yli sata kotiloa). Muutenhan ei olisi ongelmaa, mutta kun hiekkana on Bilteman hienoin niin ei paljoa naurata kun joudut itse tekemään kierteisten hommat, eli pöyhimään hiekkaa. Pedot eivät sitä juurikaan tee, vaikka hiekkaan kaivautuvatkin. Olen nyt saanut petoja vähennettyä ja kierteisiä hankittua jonkin verran, katsotaan josko kierteiskanta lähtisi kasvuun niin, että pohja pysyisi hyvänä. Mutta aikamoista tasapainoilua, ts. kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää.

--
Ideaparkki pisti pohjanoteerauksen kun möi mulle kolme petokotiloa... Joo, pelkät kuoret. Vasta kotona huomasin että jotakin oleellista puuttuu näistä kotiloista.Malys kirjoitti:Minulla on tainnut kuolla yksi peto, jonka hommasin aika pienenä (puolisen senttiä kokoa muistaakseni) altaaseen heinä-kesäkuussa 2009. Ainakin luulen että se on kuollut, on pysynyt paikoillaan pari päivää ja kuori näyttää tyjältä.Mauiwee kirjoitti:Onkos jollain muuten tietoa kuinka pitkäikäisiä nämä kaverit ovat?
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Ai kamala, siis oikeasti joku myynyt pelkät tyhjät kuoret? Johan on!
-
- Senior Member
Ostin aikanaan kaksi petokotiloa postitorvikotilo-ongelmaa hoitamaan, ja nehän lisääntyivät ihan hullulla vauhdilla ja hävittivät aika tahtia kaikki postitorvet. Koska petoja oli niin paljon, niitä riitti myytäväksi asti. Postitorvien loppumisen jälkeen petokotiloiden lisääntymistahti hidastui ja nyt niitä on enää aika vähän jäljellä. Laitoin niitä myös isompaan akvaariooni, koska halusin pienentää aivan älyttömän kokoiseksi paisunutta kierteiskantaa. Laitoin sinne petoja noin 30, mutta kierteiskanta vaan ei pienentynyt. Nyt tuntuu siltä, ettei petoja näkee vain yhden silloin tällöin. Mistähän johtuu, etteivät pedot tykänneetkään syödä kierteisiä, vaikka olen lukenut ihan päinvastaista täältä?
-
- Junior Member
Pärjääkö petokotilo ja omenakotilo samassa altaassa vai tuleeko omenakotilosta pedon ravintoa?
Syökö petokotilot muutakin kuin toisia kotiloita?
Syökö petokotilot muutakin kuin toisia kotiloita?
-
- Senior Member
Pikkuompuista kuulemma ainakin tulee sapuskaa.
Pedot syö myös ruoantähteitä pohjalta. Joskus meillä peto on ottanut ison halin pohjatabusta
Pedot syö myös ruoantähteitä pohjalta. Joskus meillä peto on ottanut ison halin pohjatabusta

-
- Junior Member
Onko tietoa jos koskevat levään?Mauiwee kirjoitti:Pikkuompuista kuulemma ainakin tulee sapuskaa.
-
- Senior Member
Siitä ei ole tietoa, mutta epäilen että levä ei niitä kiinnosta. Joku viisaampi osaa varmaan kertoa vastauksen tuohon.Wolmari kirjoitti:Onko tietoa jos koskevat levään?Mauiwee kirjoitti:Pikkuompuista kuulemma ainakin tulee sapuskaa.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Eivät koske leviin ja todella suuri määrä saa altaassa olla, jos aikoo roskakotiloista eroon.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
Minulle on myös myyty joskus kolme petoa, joista kahden kuoren sisältä ei löytynytkään mitään.Piia85 kirjoitti:Ai kamala, siis oikeasti joku myynyt pelkät tyhjät kuoret? Johan on!