Kalojen valtakunnat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Niih. Kameraa vaan ens kerralla tosiaan sitten mukaan reissuun :) Mutta kivoja nuokin kuvat oli minusta.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Mun täytynee laittaa ostoslistalle tuota hydrocotyle tripartitaa, sen verran mielenkiintoiselta ja monipuoliselta näyttää. Tuossa sun ideoinnissa on paljon sellaista mistä tykkään ja tuli fiilis, että tarttis varmaan ruveta kokeilemaan jotain taas pitkästä aikaa. 100 litraisen "anubias nana puut" jäivät talvella hetkellisesti tupsulevän jalkoihin ja siirsin ne toiseen altaaseen turvaan. Nyt olen tehnyt muutoksia valoihin ja muuhun kasvistoon, joten kohtahan voisi yrittää uudelleen! :mrgreen: Sitä kiveen verkolla kiinnitettyä ricciaa ainakin voisi kokeilla.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:Mun täytynee laittaa ostoslistalle tuota hydrocotyle tripartitaa, sen verran mielenkiintoiselta ja monipuoliselta näyttää.
Saat multa, jos en onnistu tappamaan sitä ja saan peräti kasvamaan lisääkin :mrgreen:
Kevis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kevis »

mirauria kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:Mun täytynee laittaa ostoslistalle tuota hydrocotyle tripartitaa, sen verran mielenkiintoiselta ja monipuoliselta näyttää.
Saat multa, jos en onnistu tappamaan sitä ja saan peräti kasvamaan lisääkin :mrgreen:
Minä onnistuin aluksi kasvattamaan lisää, mutta sitten tappamaan. :roll:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
jennali
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jennali »

Mirauria: niin täytyy kyllä muistaa se kamera ensikerralla ottaa mukaan.. Siellä ois tosiaan ollu just sitä maisemaa mitä aatostelinkin! :)

Siltsukin kokeilemaan vaan sitä tripartitaa! :) Ei se ole mikään hirvittävän hankala kasvi, kun mullakin kerta pärjää! :D
Ja rupea ihmeessä askartelemaan jotain tälläistä! :) Se on kyllä tosi kivaa ja parasta on se, kun ei ihan heti näe sitä lopullista maiseman tai kannon/kiven ulkonäköä, vaan joutuu odottelemaan sammalten ja muidenkin kasvien kasvua! :) Kuvia vaan kehiin heti, kunhan aloitat väkertelyn, niin teen minäkin!! :mrgreen: Mäkin tässä innolla, kunhan viikkokiireiltäni ( mulla on jostain syystä ollu tämä viikko ihan kaameen kiireinen! 8O Yleensä saa miettiä, että mitä sitä tekisi, mutta ei tällä viikolla! :D ) ehdin, rupean väkertelemään niitä kiuaskivi rakennelmia ja ehkä vähän uutta suunnittelukuvaakin täytyy töhrystää! :D
poimii
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja poimii »

Selailin kasvikuvia netistä ja eksyin pinterestiin. Siellä tuli vastaa tää kuva ja heti tuli mieleen jennalin metsä. =) https://www.pinterest.com/pin/381469030912711941/
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ompas muuten kyllä hieno. Ja kieltämättä tuossa on saman tyylinen tunnelma kuin jennalilla :)
jennali
Senior Member
Senior Member

poimii kirjoitti:Selailin kasvikuvia netistä ja eksyin pinterestiin. Siellä tuli vastaa tää kuva ja heti tuli mieleen jennalin metsä. =) https://www.pinterest.com/pin/381469030912711941/
Nii muuten näyttääkin!! 8O :D Ihan sen uuden taustan ja minun metsikön sekotukselta! :mrgreen:

Tuota pohjakasvia, tai ainakin sen näköistä, mitä tuossa kuvassa näkyy etualalla, olen katsellut akvaarioon.fistä, useamman kerran ja suunnitellut sitä joku kerta tilaavani tuonne metsikköön! :D ...Ja näkyy olevan myös vähän tripartitaa ja konnanputkeakin tuolla kuvan akvaariossa ja tuo konnanputki on vielä laitettu samaan tyyliin tuohon kannon kylkeen kuin minullakin! :) Jollakin ollut siis samat suunnitelmat kuin minulla, eli yrittää rakentaa vehreä metsämaisema! :)
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Ompas muuten kyllä hieno. Ja kieltämättä tuossa on saman tyylinen tunnelma kuin jennalilla :)
Niin oli kyllä tosi mahtavan näköinen! :) Toivottavasti minunkin metsiköstä tulisi noin kivan näköinen, kunhan kasvit kasvavat ja leviävät ja sisustus kehittyy etiä päin! :) Pohjaa vaan en noin kivan vehreäksi voi päästää, kun pitäähän matosille löytyä hiekkaa, että saavat siellä möngertää! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member

Nyt kuvia sitten seuralasta! :) Kasvit selvästi nauttivat tuosta hiilarin lisäyksestä! :) Kasvu on tosi nopeaa ja vedensuosikista ja intianvesitähdikistä huomaa selvimmin, että tekevät paljon elinvoimaisemman näköistä vartta ja lehteä.. :) Rubiinin ihan pienenä istutetut, hyväkuntoiset ja levättömät latvapistokkaat ovat myös kasvaneet istutuksesta, ainakin sen puolet lisää.. 8O ..Se ei nimittäin näkynyt lähes ollenkaan, noiden kantojen takaa, uudelleen istutuksen jälkeen! 8O :) Levää tosin edelleen löytyy, mutta ei niin paljon kuin silloin hiilarin lisäyksen ekapäivinä.. Eli seurala alkaa ilmeisesti tottua tuohon hiilarilisään! :)

Otaksun myös, että kääpiörihmis ei ole enää minulle niin suuttunut siitä taannoisesta liiasta kasvien lyhennyksestä, kun se on väkerrellyt koko viikon uutta hienoa kuplapesäänsä! :D Laitoin sille kyllä lohdukkeeksi, liian lyhyistä kasveista anteeksipyyntönä, yhden varren (tietty lehtineen! :D ) vesisaniaista ja vedensuosikin pätkiä.. :)

Jouduin sitten vielä istuttelemaan uudelleen tuon minipapukaijalehden ( ..se meinasi karata..! :mrgreen: ), josta lähtikin sitten pienenpientä lehteä leijailemaan pinnalle ja jätin ne sinne laiskuuksissani ja ajattelin ne sitten seuraavana päivänä kalastella pois, mutta huomasinkin kääpiörihmiksen keränneen ne parempaan talteen, eli pesänsä rakennusaineksiksi.. Enhän minä niitä raskinut siltä poiskaan ottaa, kun toinen oli niin hienosti ne hyväkseen käyttänyt! :)
Liitteet
seuralan viherrystä ja vähän punerrustakin!.jpg
seuralan viherrystä ja vähän punerrustakin!.jpg (270.97 KiB) Katsottu 2651 kertaa
Nämä kuvat ei oikein anna oikeutta tälle punerrukselle.. :P Tuo väri on sellainen sekoitus persikanväriä ja pinkkiä! :O Ennenkin on punerrusta näihin tullut, mutta se on ollut enemmän sellaista ruskeamman punaista..
Nämä kuvat ei oikein anna oikeutta tälle punerrukselle.. :P Tuo väri on sellainen sekoitus persikanväriä ja pinkkiä! :O Ennenkin on punerrusta näihin tullut, mutta se on ollut enemmän sellaista ruskeamman punaista..
vedensuosikin kaunista punerrusta.jpg (170.12 KiB) Katsottu 2651 kertaa
..Tämä on niin nätti, että piti ottaa kuvaa myös ylhäältä päin! :) Kuva saattaa olla hieman pimeä, kun otin ilman salamaa ja akvan valaisinkansi oli tietysti nostettuna ylös, että sain kuvan, eli siitäkään ei valoa siis saanut.. :P
..Tämä on niin nätti, että piti ottaa kuvaa myös ylhäältä päin! :) Kuva saattaa olla hieman pimeä, kun otin ilman salamaa ja akvan valaisinkansi oli tietysti nostettuna ylös, että sain kuvan, eli siitäkään ei valoa siis saanut.. :P
vedensuosikin pinkihtävä latvaruusuke.jpg (106.77 KiB) Katsottu 2651 kertaa
Tämä kuplapesä on varmaan sen 2 cm paksu ja tulee vähän tuon vedenpinnan yläpuolellekin.. Melko hieno rakennelma! :)
Tämä kuplapesä on varmaan sen 2 cm paksu ja tulee vähän tuon vedenpinnan yläpuolellekin.. Melko hieno rakennelma! :)
kääpiörihmakalan kuplapesä.jpg (100.68 KiB) Katsottu 2651 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member

..Tuo seuralan kuva on otettu vähän hassusta kuvakulmasta.. :D Johtuu ihan siitä, kun päivällä tulee kaameen pahat heijastukset, kun yrittää edestä päin ottaa kuvaa, vaikka laittaisi ikkunan säleikötkin kiinni! :roll: Siksi yleensä näpsinkin iltamissa akvaariokuvat.. Nyt en vaan kertakaikkiaan malttanut sinne asti odotella! :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ihanan näköinen tuo vedensuosikki 8O
Veikkaisin muuten sen pinterest-altaan kasvia ennemmin pennilehdeksi kuin konnanputkeksi. Kyseessä väytti olevan aika pieni allas ja kasvin varret kovin hentoiset. Konnanputkella on jykevämmät. Tai ainakin mulla on :D
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Ihanan näköinen tuo vedensuosikki 8O
Veikkaisin muuten sen pinterest-altaan kasvia ennemmin pennilehdeksi kuin konnanputkeksi. Kyseessä väytti olevan aika pieni allas ja kasvin varret kovin hentoiset. Konnanputkella on jykevämmät. Tai ainakin mulla on :D
Niin tuo vedensuosikin latvus on kyllä nyt erityisen kivan värinen! :)

Juu, niin taitaa ollakin pennilehti! :) äkkiseltään vaan näytti minun silmiin olevan konnanputki! :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

No niissä on kyllä tosi paljon samaa :) Enkä mä kasveista mitään tiedä. Kunhan vertasin omaan pennilehteen ja konnanputkeen :D
jennali
Senior Member
Senior Member

Katsokaas mitä löysin hunajarihmiksen kuplapesästä! 8O

Ihmettelinkin, kun tuo poitsu on ollut nyt niin äreänä tämän ja eilisen päivän ja tuo tytteli sitten on ollut tosi tumman värinen koko tämän viikon! :)
Kummallista tässä on se, että kuplapesästä karanneen kuplaryppään mukana oli matkannut yksi poikanen, tuohon toiseen akvaarion etunurkkaukseen ja sitä vahtii sitten tuo naaras, edelleen tumman värisenä ja myös se ajelee pois noita liian lähelle tulevia kaloja! 8O Onkohan tuo ihan tavatonta käytöstä..?! :? :)
Liitteet
hunajarihmisten poikasia.jpg
hunajarihmisten poikasia.jpg (177.51 KiB) Katsottu 2621 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:No niissä on kyllä tosi paljon samaa :) Enkä mä kasveista mitään tiedä. Kunhan vertasin omaan pennilehteen ja konnanputkeen :D
Hehheh, :D Täytyy myöntää etten minäkään paljoa näistä kasveista tiedä, siksipä varmasti sekoitinkin tuon konnanputken ja pennilehden! :mrgreen: Luulinhan minä sitä sinunkin pennilehteä, siellä sinun päikyssäs olevassa akvakuvassa, konnanputkeksi! :mrgreen:
poimii
Junior Member
Junior Member

Wautsi! Onnea kudusta! :) Toivottavasti poikasia selviää. Tosin eipä taida akvassasi olla niitä syöviä muita kun oma vanhempansa. Eikös siellä ollu vaan matoset ja rasborat?
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ooooh. Lapsia! :3

No varmaan itsekin erehtyisin, jos kotona ei olis molempia :mrgreen:
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: -

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Tosi hyvän näköisiä nuo sun kasvit! Mitä kaikkea siellä on?
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
jennali
Senior Member
Senior Member

poimii kirjoitti:Wautsi! Onnea kudusta! :) Toivottavasti poikasia selviää. Tosin eipä taida akvassasi olla niitä syöviä muita kun oma vanhempansa. Eikös siellä ollu vaan matoset ja rasborat?
Kiitos, kiitos! :) Oon kyllä ihan häkeltyny, kun olen noita pesiä aina tiiraillut, mutta en ole kutupalleroita niissä nähnyt ja nyt oli ihan jo poikasiakin! 8O :D
Niin, tuolla akvassa ei tosiaan muita olekaan kun nuo vanhemmat itse, matoset ja minirasborat.. Sitten on tietty sukarapuja (näistä en tiedä syövätkö kalanpoikasia..? ) ja kierteisiä.. Mutta ne nyt tuskin ovat vaarallisia poikasille! :mrgreen: Vanhemmathan ne saattaa kyllä popsiakin omia mukuloitaan... :roll:
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Ooooh. Lapsia! :3

Niin, Olen kyllä iloinen noista vauveleista! :mrgreen: Näkyvät olevan sen kokoisia, ettei ainakaan ihan helpolla mene ainakaan minirasborojen ruokalistalle, mutta tuo ruokinta ja melko tuoreen akvaarion vesiarvot voi heitellä vielä sen verran, että on varmaankin aika epävarmaa noiden isoksi selviäminen! :( Olisihan se hienoa saada edes muutama kasvatettua luovutusikäisiksi! :)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:

Niin, Olen kyllä iloinen noista vauveleista! :mrgreen: Näkyvät olevan sen kokoisia, ettei ainakaan ihan helpolla mene ainakaan minirasborojen ruokalistalle, mutta tuo ruokinta ja melko tuoreen akvaarion vesiarvot voi heitellä vielä sen verran, että on varmaankin aika epävarmaa noiden isoksi selviäminen! :( Olisihan se hienoa saada edes muutama kasvatettua luovutusikäisiksi! :)
Siitä vaan kokeilemaan! Lehtikset oli superhelppoja :D
jennali
Senior Member
Senior Member

Rockhill kirjoitti:Tosi hyvän näköisiä nuo sun kasvit! Mitä kaikkea siellä on?
Kiittistä! :) Siellä on tietty noi edellä mainitut vedensuosikit ja intianvesitähdikit, niiden keskellä on rusolehti "rubin"ia.. Matalina kasveina mulla on ilmeisesti ruskomelalehteä ( tän ostin täältä AW:n myydään-alueelta eräältä harrastajalta ja se epäili että tämä olisi tuo ruskomelalehti, mutta ei ollut ihan satavarma! :D ), papukaijalehden miniversiota ( se on mulla vielä melko uusi, ja on vasta kasvamassa! :) ), pikkusuokkia ja kapeakaiholehteä sekaisin (siis tuo ruohon näköinen tuossa ihan edessä keskellä! :) ), anubias "nanaa" ja anubias "bonsaita" ( > keskimmäisenä oleva pienempi lehtinen anubias..) ja sitten on vielä hydrocotyle tripartitaa.. Siinäpäs ne taisi kaikki ollakin! :D
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:
jennali kirjoitti:

Siitä vaan kokeilemaan! Lehtikset oli superhelppoja :D
Hehee, sitten sulla on kymmeniä lehtiksiä ja mulla huniksia!! :D
poimii
Junior Member
Junior Member

Auttaiskohan poikasten selviämiseen jos lisäisit jotain kasvitiheikköä? Miulla ois melko suuri määrä karvalehteä ihan vaikka tilapäisasutukseen, istuta vaikka kompostiin tai pihan perälle "tarpeen" jälkeen. Ainakin noi platyn poikaset viihtyy sen suojissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”