Mikä taiston väri?
Valvoja: Moderaattorit
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Mikä taiston väri?
Voi sitä kutsua MG:ksi, vaikka ei ole ihan sitä millainen väri alunperin oli. Nykyään kaikkia keltaisen ja sinertävän kukertavia kutsutaan MG:ksi.
Kaksoispyrstöisyyden voi havaita muustakin kuin vaan siitä että pyrstöevä on kahdessa osassa. Nillä nimittäin on enemmän ruotoja selkäevässä kuin yksipyrstöisillä.
Normaalisti yksipyrstöisellä on kymmenkunta tai alle selkäevän ruotoa. Kaksoispyrstöisellä, tai kaksoispyrstöisen genolla, pitäisi periaatteessa olla sama määrä ruotoja selkä- ja peräevässä, mutta joskus niitä on selkäevässä vähemmän - enemmän kuitenkin mitä normi yksipyrstöisellä.
Kaksoispyrstöisyyden voi havaita muustakin kuin vaan siitä että pyrstöevä on kahdessa osassa. Nillä nimittäin on enemmän ruotoja selkäevässä kuin yksipyrstöisillä.
Normaalisti yksipyrstöisellä on kymmenkunta tai alle selkäevän ruotoa. Kaksoispyrstöisellä, tai kaksoispyrstöisen genolla, pitäisi periaatteessa olla sama määrä ruotoja selkä- ja peräevässä, mutta joskus niitä on selkäevässä vähemmän - enemmän kuitenkin mitä normi yksipyrstöisellä.
Minkäs värisiä nämä olisi? Kamera on pahasti rikki joten tämän parempia kuvia en valitettavasti saa millään:
Tällä on tumma kroppa, mutta sinistä puskee nyt urakalla, varsinkin yläosaan. Pyrstön tumma reuna näyttää luonnossa tummemmalta ja pyrstö itse on läpikuultavan valkoinen, jossa on keltaisia viivoja:

Tässä pyrstön muoto paremmin:

Aluksi näytti halfmoonilta,mutta nyt kun evät on kasvaneet niin pyrstö näyttääkin erilaiselta. Eli miltä?
Entäs tytskä sitten?

Tällä on tumma kroppa, mutta sinistä puskee nyt urakalla, varsinkin yläosaan. Pyrstön tumma reuna näyttää luonnossa tummemmalta ja pyrstö itse on läpikuultavan valkoinen, jossa on keltaisia viivoja:

Tässä pyrstön muoto paremmin:

Aluksi näytti halfmoonilta,mutta nyt kun evät on kasvaneet niin pyrstö näyttääkin erilaiselta. Eli miltä?
Entäs tytskä sitten?

"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."

"Meidän" Tahvo. <3 Minun ensimmäiseni.
Oli ihan pakko saada se tänään mukaan
Eikös hän olekin CR punainen sinisellä värivirheellä?
(anteeksi kuvan laatu, mutta hän majoittui etulasin yläkulmaan samantien kun oli tutkinut vaatimattoman altaani...)
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
-
Thapahiska
Jep, Punainen CT pienellä sinisellä virheellä. Erittäin komean punainen kaveri kylläkin! Ruokintaa voisi vähän pienentää kun vatsa tuppaa pullottamaan pahasti. Taiston vatsalaukkuhan oli muistaakseni kokoa kalan silmä. Eli tosi pieniä annoksia pari kertaa päivässä :)
Eilen on siis liikkeestä haettu eli ei oo mun ylisyöttämä, katselin ihan samaa, et liikaa ruokittuThapahiska kirjoitti:Jep, Punainen CT pienellä sinisellä virheellä. Erittäin komean punainen kaveri kylläkin! Ruokintaa voisi vähän pienentää kun vatsa tuppaa pullottamaan pahasti. Taiston vatsalaukkuhan oli muistaakseni kokoa kalan silmä. Eli tosi pieniä annoksia pari kertaa päivässä
Mulle tuli siis akvassa äkillinen kalallinen kypsytys eli ovat muutkin kalat minimi ruualla nyt, niin Tahvo pääsee samalla "laihdutuskuurille"
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
-
Ginka
- Junior Member

- Akvaarioseurat: TAS
Oukkei eli mun ukkoni näyttäisi tältä.

Olenko oikeassa että ei voi olla kamputsealainen kun päässä on mustaa? CT eviltään, mutta väriä varmaan mahdoton määrittää. Meneekö ihan multicoloriksi? Grizzle? Kokeneemmat sanokoon viimeisen sanan.

Tämä puolestaan on yksi morsmaikuista. Kamputsealainen? Oranssi?

Olenko oikeassa että ei voi olla kamputsealainen kun päässä on mustaa? CT eviltään, mutta väriä varmaan mahdoton määrittää. Meneekö ihan multicoloriksi? Grizzle? Kokeneemmat sanokoon viimeisen sanan.

140l + 52l Aasia, taistelukalojen kasvatusta. Kesyhiiriä nimellä Ginka's.
-
millia
- Katalysaattori

- Viesti:
On se kamputsealainen vaikka onkin mustaa värivirhettä päässä, myös sinertävä helmiäinen on värivirhettä. Voi sanoa myös multicoloriksi, mutta ei grizzleksi, koska sillä ei olisi punaista.Ginka kirjoitti:Olenko oikeassa että ei voi olla kamputsealainen kun päässä on mustaa? CT eviltään, mutta väriä varmaan mahdoton määrittää. Meneekö ihan multicoloriksi? Grizzle? Kokeneemmat sanokoon viimeisen sanan.
Naaras on myös kamputselainen ja myös oranssi. Kaikki punaisen, keltaisen ja oranssin kukertavat millä ei ole mustaa ovat perimmiltään kamputsealaisia
-
kultakalafarmari
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Nyt haluisin tietää muutamalle mun kalalle ihan tarkan värin joten joku viisas joku tietää niin voisi kertoa:)
Kiitos
Mörkö, näyttää normaalivalossa mustalta mutta kameran valossa näkyy toi sininen helmiäinen.
Ja jotain MGn tapaista siinä on/oli. On kyllä muuttunut nyt väriltään kun pääsi kutemaan..

Stripe, Isä: Opaakki ja emä: Sininen Marmori

Wiola, näytti pitkään pastelliin väriseltä mutta nyt ilmestynyt muutama musta täplä sille.. Isä on Opaakki ja emä Sininen marmori

Sit olis noi 2 pikkusta, mut ne on viel niin pienii et menee aikaa ennen ku näkee joten laitan niitä sit myöhemmin!
Kiitos
Mörkö, näyttää normaalivalossa mustalta mutta kameran valossa näkyy toi sininen helmiäinen.
Ja jotain MGn tapaista siinä on/oli. On kyllä muuttunut nyt väriltään kun pääsi kutemaan..
Stripe, Isä: Opaakki ja emä: Sininen Marmori
Wiola, näytti pitkään pastelliin väriseltä mutta nyt ilmestynyt muutama musta täplä sille.. Isä on Opaakki ja emä Sininen marmori
Sit olis noi 2 pikkusta, mut ne on viel niin pienii et menee aikaa ennen ku näkee joten laitan niitä sit myöhemmin!
Taistelukala kasvatusta joka on hieman karannut käsistä!
Ennen mulla oli kämpässä kaloja, nyt olen itse kalojen kämpässä alivuokralaisena :D
Parikymmentä pyttyä löytyy, eli aivan liikaa!:D
Ennen mulla oli kämpässä kaloja, nyt olen itse kalojen kämpässä alivuokralaisena :D
-
jejoka
- Member

Ostin tänään uuden pojan ja nyt olisi väritys hakusessa. Evämuodon olin tunnistavinani ctksi, opiskelu hieman aluillaan mutta kyllä se tästä vielä joku vuos tuhans...
- Liitteet
-
- Ilman salamaa
- IMG_20111229_160834-1.jpg (8.27 KiB) Katsottu 3944 kertaa
-
- Salamalla
- IMG_20111229_161213-1.jpg (11.52 KiB) Katsottu 3944 kertaa
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
-
Thapahiska
Multicolor CT tai sit kai tota voi hienostuneemmin sanoa punainen sinisellä värivirheellä. Ja joo, evät on CT.
Tahvo tänään:

Syy nykyiseen ulkonäköön löytyy http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?t=193143 s.5
Mutta dieetti on purrut. Vain syömisen jälkeen pullottaa hieman, mutta ei ole enää koko ajan plösö.

Syy nykyiseen ulkonäköön löytyy http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?t=193143 s.5
Mutta dieetti on purrut. Vain syömisen jälkeen pullottaa hieman, mutta ei ole enää koko ajan plösö.
-
kultakalafarmari
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Olisko tää Grizzeld vai mikä?

Punaista värivirhettä ei ole onneksi missään
Entäs tää?

Evät on liilat ja sisäreuna pyrstössä on sinine joka on varmaan värivirhe..
Harmi kun en saanut parempia kuvia. On pikkusen vaikeita noi kalat kuvata ja kamera alkaa vetää viimisiään..

Punaista värivirhettä ei ole onneksi missään
Entäs tää?

Evät on liilat ja sisäreuna pyrstössä on sinine joka on varmaan värivirhe..
Harmi kun en saanut parempia kuvia. On pikkusen vaikeita noi kalat kuvata ja kamera alkaa vetää viimisiään..
Taistelukala kasvatusta joka on hieman karannut käsistä!
Jos pystyy kauhuraitojen takaa sanomaan, mikä ois Elviiran väri?

Elviira lähempänä oikeaa väriään
-
Niniel
- Junior Member

Tässä meidän Napoleon. Sai nimensä, kun akvaarioliikkeessä sanottiin väriksi tricolor. Mutta taitaa olla sellainen kamputsealainen? Pää hieman hakatun värinen. 

60L+160L+kissa
-
Riveriana
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Oi tuo on kaunis! Itsellä juuri kuoli tuommoinen naaras, oli yli vuoden täälläkin ja tuli jostain aikuisena, mutta harmittaa silti, nuo on nättejä.
Joo, kai se kamputsealainen on.
Joo, kai se kamputsealainen on.
-
Niniel
- Junior Member

Se on upea etenki sillon, ku valo osuu niin, että toi punanen sieltä evistä katoaa ja ne hohtaa vaan todella upean kirkkaan syvän turkooseina. <3
60L+160L+kissa
Taiston väri?
Ostin eilen tällaisen taiston, ja haluaisin tietää minkä värinen tämä on.(Vai onko ees mitään tiettyä väriä?)

Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Blogini
-
Mumzi
- Member

Re: Taiston väri?
Mulla on vastaavanlainen, myytiin lisänimellä "turkoosi". Tässä kasvivalo vääristää sen sinisemmäksi, mutta tämä on otettu kännykkäkameralla, jossa se jo näyttää turkoosilta.
200l ja 3x45l.
Mutta mulla se on just tollainen tumman sininen niin kuin sun ekassa kuvassa.(mulla vain salama vääristää sen turkoosiks)
Oliskos mun oma royal blue, kun googlen kuva haun tulokset näyttää ihan siltä.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=bet ... 4QSzv5m8CA
Varsinkin tää, joka on kuin mun oma taisto.

( ^lainattu googlen kuva hausta^)
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=bet ... 4QSzv5m8CA
Varsinkin tää, joka on kuin mun oma taisto.
( ^lainattu googlen kuva hausta^)
Blogini
Blogini
Meillä on taisto jonka toinen puoli on punertava ja toinen sinertävä.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus

Tässä vielä kuva omastani ilman salamaa vertaukseks googlen kuvaan.
Blogini
Blogini
-
Mumzi
- Member

Voihan olla, että se munkaan "turkoosi" taisto ei olekaan turkoosi vaan sininen, jos tulikin väärä kala matkaan kaupasta007 kirjoitti:Mutta mulla se on just tollainen tumman sininen niin kuin sun ekassa kuvassa.(mulla vain salama vääristää sen turkoosiks)
200l ja 3x45l.
-
Thapahiska

Salama iskee hieman lisäväriä kuvaan, mutta onko äijä kamputselainen chocolaten evillä? :D Isä oli pineapple/choco ct ja äiti oli kamputselainen sinisellä vivahteella ct.