Anentome helena - petokotilo
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Anentome helena - petokotilo
Mutta en halua, että ne alkavat vastaavasti lisääntyä, ja ajattelin yhden 60-litran akvaariossa riittävän. Meillä toisessa akvaariossa ilmeisesti leväbarbit syövät roskakotiloiden kudut, kun ne eivät sillä viihdy niin hyvin.
Eläinlaumaani kuuluvat: syyrialainen hamsteri, kaksi leopardigekkoa, harjasgekko ja 60-litran akvaario
-
- Elite Member
Eipä ne petokotilot niin nopeasti lisäänny kun nuo roskakotilot ja kyllä niille ylimääräsille pedoille aina ottajia löytyy, myyt ylimääräset täällä aw:ssä.
Esim. ite ostin 4 petokotiloa tonne 128L akvaarioon tuossa alkutalvesta ja olen yhden poikasen nähny tuolla akvaariossa ja nykysin en ole nähny yhtään petoa missään liekkö kuollu nälkään tai johonkii.

Esim. ite ostin 4 petokotiloa tonne 128L akvaarioon tuossa alkutalvesta ja olen yhden poikasen nähny tuolla akvaariossa ja nykysin en ole nähny yhtään petoa missään liekkö kuollu nälkään tai johonkii.

-
- Elite Member
Kiinnostas tietää että miten aktiivisesti teillä muilla nuo petokotilot liikuskelee teidän akvaariossa, kun laiton tonne 40l akvaan 4kpl noita petokotiloita
ja en ole nähny kun parikertaa yhden kotilon liikuskelevan tuolla akvaariossa muut on pysyny piilossa.
ja en ole nähny kun parikertaa yhden kotilon liikuskelevan tuolla akvaariossa muut on pysyny piilossa.

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Meillä nuo pedot tuntuvat olevan yöeläjiä. Päivällä kököttävät suurimman osan ajasta hiekkaan hautautuneena, mutta kun aamulla laittaa valot päälle, on kotilot hautautuneet uuteen paikkaan akvassa. Eli kyllä nuo ilmeisesti elossa ovat
Eilen toinen kotilo veteli päiväsaikaan rundia, mönki Anubius Nanassa ja juurakon päällä ja imuroi yhden pohjaanjääneen survarin naamaansa - sen jälkeen kaveri kaivautuikin hiekkaan viettämään siestaa
Ihan veikeitä kavereita kyllä, ovat hauskan näkösiä, kun vetelevät rundia torvi pystyssä. Eivätkä häiritse kaloja, edes monneja, lainkaan. Enemmänkin nuo kattarit makoilevat kotiloiden päällä, kun ne ovat hiekkaan hautautuneena, muttei mitään kärhämiä ole syntynyt.
Meillä 63-litraisessa 2 petoa. Eivät nuo kaverit kahdestaan pysty pitämään roskakotilokantaa kurissa
Osittain sen takia, osittain hullaantumisen takia meille tulikin toinen allas, johon otetaan asukkaiksi kääpiöpallosia, jotka rakastavat roskakotiloita. Perustettiin tiskipöydälle roskakotilofarmi, jossa on tarkoitus kasvattaa palloille lähiruokaa 
Että näin meillä!

Ihan veikeitä kavereita kyllä, ovat hauskan näkösiä, kun vetelevät rundia torvi pystyssä. Eivätkä häiritse kaloja, edes monneja, lainkaan. Enemmänkin nuo kattarit makoilevat kotiloiden päällä, kun ne ovat hiekkaan hautautuneena, muttei mitään kärhämiä ole syntynyt.
Meillä 63-litraisessa 2 petoa. Eivät nuo kaverit kahdestaan pysty pitämään roskakotilokantaa kurissa

Että näin meillä!
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
- Elite Member
JEs bongasin tänään tuolta 40L akvaariosta ryppään petokotilon munia, kuinkas kauan kestää että noista munista kuoriutuu poikanen?
-
- Starting Member
Petokotilon munat on siis sellaisia neliskulmaisia "lappuja" jotka on yhdestä reunasta kiinnitetty kasviin tms. ja sisällä pieni valkoinen piste. En osaa sanoa kuinka kauan kestää kuoriutuminen, itse joskus näin noita munia, mutta kuoriutuneita poikasia en bongannut ennen kuin olivat jo vähän kasvaneet, tuskin niitä vastakuoriutuneita edes näkee.
-
- Elite Member
Juu siis just tommosia neliskulmasia lappusia oli miekkakasvin lehdissä ja suodattimessakii on muutama muna. 

-
- Starting Member
Hei!
Voiko nuo petokotilot olla pyöreän mallisia, vai onko ne aina tuollaisia suippoja? Kuinkas kauan nuo kotilot yleensä elävät, onko käsitystä?
Voiko nuo petokotilot olla pyöreän mallisia, vai onko ne aina tuollaisia suippoja? Kuinkas kauan nuo kotilot yleensä elävät, onko käsitystä?
kannattee kattoa tuolta myydään osastolta.. sieltä ainakin löysin ja tänään kävin hakemassa 2kpl.. alkoivat heti töihin ja kävivät roskakotiloiden kimppuun 

-
- Junior Member
Meillä hävisivät roskakotilot kyllä hetkessä kun hankin petoja.
Että voin suositella, jos haluaa ylimääräisistä kotiloista eroon. Lisäksi ovat kauniita kotiloita.
Mulla lisääntyvät herkästi, ovat varsinaisia "lovemachineja" (tosin usein olen kuullut, etteivät lisäänny helposti).
Että voin suositella, jos haluaa ylimääräisistä kotiloista eroon. Lisäksi ovat kauniita kotiloita.
Mulla lisääntyvät herkästi, ovat varsinaisia "lovemachineja" (tosin usein olen kuullut, etteivät lisäänny helposti).
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
Tänään hankittu 2 petoa ja liikkuvat tosi ahkerasti.
Mietin vain, että kuuluuko plekojen ravintoaineistoon ?
Hope not, kun eivät roskakotiloihinkaan koske.
Mietin vain, että kuuluuko plekojen ravintoaineistoon ?

Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
90-litraisesta petokotiloita löytyy tällä hetkellä 2kpl. Melko uusi ostos, mutta todella kauniita ja mielenkiintoisen oloisia! Ensimmäinen roskakotilo on jo päätynyt parempiin suihin -todistettavasti. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Member
Huh huh täällä on 40L akvaarion joka päikka kohta petokotilon munia täynnä
.

Joo, mulla 60L Ja ostin joskus 6kk sitten yhden ainoan petokotilon ja nyt niitä on ihan hirveesti, enkä tiedä enää mitä niille tekisin 

-
- Elite Member
Pistä vaan tänne aw:hen myyntiin. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
miljoonakala84 kirjoitti:Huh huh täällä on 40L akvaarion joka päikka kohta petokotilon munia täynnä.
Ja minulle sanottiin akvaarioliikkeessä etteivät nuo muka lisäänny!hamamelis kirjoitti:Joo, mulla 60L Ja ostin joskus 6kk sitten yhden ainoan petokotilon ja nyt niitä on ihan hirveesti, enkä tiedä enää mitä niille tekisin

-
- Junior Member
Niiden ei ihan yhdestä pitäisi lisääntyä vaan tarvitaan eri sukupuolet, toisin kuin ns. "roskakotiloilla". Niin olen ainakin täältä lukenut. (Ehkäpä tuo hamameliksen yksinäinen on ollut valmiiksi "raskaana"?) Minulla oli lähes vuoden ajan neljä petokotiloa, eikä mitään merkkejä jälkikasvusta näkynyt. Huonolla tuurilla sitten ilmeisesti olivat kaikki samaa sukupuolta. Ostin sitten pari lisää ja sen jälkeen alkoi tapahtua. (Viihtyvät nykyisin jatkuvasti samassa kasassa.) Nyt on ensimmäisiä minikotiloita näkynyt ja ehkäpä kohta olen myös itse pulassa niiden kanssa 

-
- Elite Member
Muuten noitten petokotiloiden munista semmonen juttu, eli kun ne munat on siis semmosia neliskanttisia joitten keskellä on valkonen täplä,
eli onko se täplä se kotilon alkio, josta sitten kehittyy kotiloksi?
eli onko se täplä se kotilon alkio, josta sitten kehittyy kotiloksi?
Tässä suht kattava tietopaketti Anentome helenasta jonka nykyinen nimi siis on Clea helena:
http://homepage.mac.com/nmonks/Projects/cleahelena.html
-
- Advanced Member
Hyvä linkki!aborre kirjoitti:Tässä suht kattava tietopaketti Anentome helenasta jonka nykyinen nimi siis on Clea helena:

-
- Senior Member
Joulutonttu kirjoitti:miljoonakala84 kirjoitti:Huh huh täällä on 40L akvaarion joka päikka kohta petokotilon munia täynnä.
Ja minulle sanottiin akvaarioliikkeessä etteivät nuo muka lisäänny!hamamelis kirjoitti:Joo, mulla 60L Ja ostin joskus 6kk sitten yhden ainoan petokotilon ja nyt niitä on ihan hirveesti, enkä tiedä enää mitä niille tekisinOvat kuulemma niin mahdoton viljellä, että turha odottaakaan jälkikasvua.

Tuli mieleen muuten semmoinen, että jos kotilot "loppuvat kesken", niin mitä muuta pedot syövät? Etteivät toiset vaan nälkään kuole...

450 l Etelä-Amerikkaa:
-
- Katalysaattori
Kyllä ne täällä ainakin syövät ihan kalanruokaa, yleensä ruokin pohjalle sen verran reippaasti että jää niillekin jotain. Veikkaisin, ettei nämä syö mitään kasviperäistä, siis levää tms.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Senior Member
^OK, kiitos tiedosta
Helpotti kummasti tieto siitä, että kotiloiden loppuminen ei tarkoita nälkäkuolemaa kavereille!
Meillä Hermanni tuossa joku kerta liikuskeli päiväsaikaan ja bongasi altaan pohjalle vajonneita survareita. Näin, että kotilo siinä jotain häsäsi survareiden päällä ja kun seuraavan kerran katsoin, oli survarit kadonneet ja Hermanni kaivautunut hiekkaan viettämään siestaa
Mahtoi olla luksus-lounas 

Meillä Hermanni tuossa joku kerta liikuskeli päiväsaikaan ja bongasi altaan pohjalle vajonneita survareita. Näin, että kotilo siinä jotain häsäsi survareiden päällä ja kun seuraavan kerran katsoin, oli survarit kadonneet ja Hermanni kaivautunut hiekkaan viettämään siestaa

450 l Etelä-Amerikkaa:
Syökö petokotilot suipposarvikotiloita. Kiitos vastauksista