Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Kauhean yleinen kommentti on että valtavan iso, kun sanon että meille on hommattu 126-litrainen akvaario. Ihmiset eivät osaa yhtään suhteuttaa, minkä kokoinen on noin satalitrainen allas. Vaikka luulisi, että kun kuvittelee vaikka sata maitopurkkia läjään niin ei se nyt mikään elämää suurempi kasa ole...
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

litilitinen kirjoitti:Mulla tuli ainakin tämmönen mieleen kun kaveri näki isopurjeplekon akvaariossa niin se säikähti ja sano et onpas se ruma ja pelottava:-D. Itse akvaariosta ei nyt ainakaan heti muista mitään ihmeellisiä sanontoja.
No höh! Mielestäni isopurjeet ovat todella kivannäköisiä plekoja. Haaveilen joskus että olisi sellainen elävänä isossa altaassa mutta toistaiseksi vielä täytyy tyytyä noihin isoihin pehmoisopurjeplekoihin. :)

Omasta altaasta ei ole kommentoitu sen takia, ettei kukaan ole käynyt sitä vielä katsomassa. Noh, siellä nyt ei ole mitään ihmeellisiä lajeja kuitenkaan niin tuskinpa mitään ihmeellistä kommentointiakaan tulee.
nikkenakke
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja nikkenakke »

Olin juuri istuttanut pohjaa pistokkaita kun tuttu tuli käymään.. No siinä kateltiin akvaariota ja yhtäkkiä yks pistokkaista lähti irti pohjasta ja tuttu pelästy niin että lensi selälteen lattialle :D. Sen jälkeen tuli kommentti "mikä hemmetin kalat toi on!?". Saan lähes joka toinen viikonloppu kuunella dissausta mun akvaarioista kun puolveljet tulee käymään :( . Alkaa moittimaan että mun pitäs vaihtaa vettä kaksi kertaa viikossa niin että otan kalat ämpäriin, vaihdan kaiken veden, otan hiekat pois ja puhdistan. Nyt ovat perustamassa akvaariota.. saa nähdä mitä siitä tulee (kuulemma tälläsiiltä p*skan puhujien foorumeilta saa oikeaa tietoa) ja sori offtopic..
-abborre-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -abborre- »

Meillä hauskin komenntti on tullut poikamme 3v suusta :D
Kerroin pojalle että äiti perkaa kalat ja tekee ruokaa. (siis silakat jääkaapista)
Kun poika tuli kotiin katsoi hän samantien akvaariota ja totesi:
"äiti et ole perannut kaloja" :mrgreen:
ZamY
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ZamY »

-abborre- kirjoitti:Meillä hauskin komenntti on tullut poikamme 3v suusta :D
Kerroin pojalle että äiti perkaa kalat ja tekee ruokaa. (siis silakat jääkaapista)
Kun poika tuli kotiin katsoi hän samantien akvaariota ja totesi:
"äiti et ole perannut kaloja" :mrgreen:
Ei tainnutkaan sitte kiekkokalat mennä paistiksi :mrgreen: .
neveragain
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja neveragain »

^^ Fiksu napero :mrgreen:
40, 60, 100.
netkissa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja netkissa »

RvaHuu kirjoitti:Kauhean yleinen kommentti on että valtavan iso, kun sanon että meille on hommattu 126-litrainen akvaario. Ihmiset eivät osaa yhtään suhteuttaa, minkä kokoinen on noin satalitrainen allas. Vaikka luulisi, että kun kuvittelee vaikka sata maitopurkkia läjään niin ei se nyt mikään elämää suurempi kasa ole...
Tässä joku kerta kesällä Huuto.nettiä selatessani silmiini osui ilmoitus otsakkeella keskikokoinen akvaario. Ennen kuin avasin ilmoituksen kysyin mieheltäni mitä hän arvelee tämän ilmoituksen laittajan kuvittelevan keskikokoiseksi akvaarioksi. Itse heitin 100-150 l. Ilmoituksen avattuani ei oikein enään naurattanut. Lähinnä säälitti ilmoittajan tietämättömyys. Akvaarion koko oli ulkomitoista laskettuna noin 80 l.
Kylpyhuoneessa 165-litraa, makuuhuoneessa 84-litraa by Lidl ja eteiseen tilattu JuTa 270-litraa (toimitus elokuussa). Ja tietenkin kaksi kissaa joka paikassa.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2biht+n ... rioni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tanija
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tanija »

^Se on muuten jännä kuinka paljon ihmisten käsitys altaiden koosta vaihtelee. Joskus itsekin etsiessäni huuto.netistä isoa allasta (tarkoitus oli löytää yli 500-litrainen), löysin iso akvaario -otsikoiden takaa lähes poikkeuksetta niitä ~200 litraisia. :roll:
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

netkissa kirjoitti: Lähinnä säälitti ilmoittajan tietämättömyys. Akvaarion koko oli ulkomitoista laskettuna noin 80 l.
Se nyt vaan on aivan suhteellista mikä akvaario kellekkin on iso. 120cm pitkä ja matala 100ltr monnislaari voi jonkin mielestä olla iso.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Deicide kirjoitti:
netkissa kirjoitti: Lähinnä säälitti ilmoittajan tietämättömyys. Akvaarion koko oli ulkomitoista laskettuna noin 80 l.
Se nyt vaan on aivan suhteellista mikä akvaario kellekkin on iso. 120cm pitkä ja matala 100ltr monnislaari voi jonkin mielestä olla iso.
Eli 120x30x30 akva?

Minulle pieni on <100, keskikokoinen 150- 400, iso 450-650 ja suuri 720 >

:D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

Eräs parhaista kommenteista 200 litraisesta altaastani tuli yhdeltä naapuriltamme: "Sehän on valtava!" :mrgreen:
airam
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja airam »

Vanha työkaveri kävi kylässä, katsoi omppulaan ja tuumasi, että "On ne kyllä kauniita, mutta miksi niiden pitää olla niin limaisia?" Olin kertonut hänelle, että mulla on myös rapuja ja rapulan edessä hän kysyi, että "Täälläkö sulla oli niitä skorpiooneja?" :?

Muuten ystävien yleinen ihmetyksen aihe on altaiden määrä (5 kpl) ja niidet valtavat koot (100-350 litraa)...
sekalat 350 litraa, 240 litraa ja 200 litraa
rapula 167 litraa & omppula 126 litraa
Oskarista tuli Kissaenkeli 9.3.2013
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Ei ihan suoranaisesti kommentti, mutta minua huvittaa, kun mieheni, joka ei harrasta akvaarioita, kutsuu kasvipihtejä akvaarion etäkäyttökahvaksi. :mrgreen:
heituliini
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Anniquu_ kirjoitti:Ei ihan suoranaisesti kommentti, mutta minua huvittaa, kun mieheni, joka ei harrasta akvaarioita, kutsuu kasvipihtejä akvaarion etäkäyttökahvaksi. :mrgreen:
:D :mrgreen: :D

"Mitä teet niille kaloille, kun vaihat vettä? Sitkiikö ne siellä pohjalla mitenkin kauan kuivalla maalla vai haavitko ne siksi aikaa johonkin purkkiin?"

Tukkanuottas-asiaa meinaa äidin kanssa tulla, kun hänen mielestään pidän kaloja nälässä kun eivät kurjat saa ruokaa kun kerran päivässä ja joskus hieman harvemminkin. Niinpä niin... Ja kaikki poikaset pitäs haavin kanssa pelastaa satalitraisesta tiheiköstä ja haarniskamonni laittaa pois, kun syö "kaikki poikaset", kuitenkin platytkin olivat niin isoja, että eläinkauppaan viedessäni kaupan täti totesi, ettei ole koskaan yhtä isoja platyja nähnyt...
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Äitini: "Kultaa, tule katsomaan omenakotiloa! Se on nyt hyvin näkösällä."
-"Omenakotiloa?"
.....
-"Onx toi muka elävä? Kaameen iso! Hyi! Mitä se tekee?"
Mnä: "Syö levää."
-"Onx toi pikkunenki elävä? (kiertinen)"
äiti: "On on, se mönkii sitä pohjaa. Tuollakin on muutama."
-"Ai niitä on paljon. Hyi."

:mrgreen:
Piristi hyvin lappeaa aamua, allas ollut talossa ööh kohta vuoden ja isä sen nyt vasta "huomannut". :roll:
Kauankohan sen koiran kanssa sitten menee? 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Hauskuutta (?) kuvasaasteen muodossa.
Kuvittele mukaan lisäksi Taifun-hiilarilevitin akvaan, kiljupullo pesupullolla + vajaa kolme metriä hiilariletkua tuossa systeemissä lampun päälle ja roikkumaan akvan ulkopuolelle, raollaan oleva tiskipöydän yläkaapinovi ja sieltä roikkuva ilmastimenletku ja ilmapumpun virtajohto ja koko komeus apukeittiön tiskipöydällä. Minulla oli ilmeisesti jokin kuningasidea mielessä, että miksi osa kasveista on istutettu tuonne pakastepurkkiin, en vaan muista sitä enää. Eikun, nythän se palautui mieleen, tuolla on hiekkaa osassa avaa niin vähän, että niitä ei pystynyt istuttamaan pohjaan. Ihan loogista siis.

Eli tämän alustuksen jälkeen pointti. Akvan kanssa puuhasin jotain ja mies kulki ohi ja totesin hänelle vakavalla naamalla, että "Eikö akvaario olekin kaunis ja harmoninen sisustuselementti?" Niin hänhän repesi täysin. :D :mrgreen:
pieni ja kaunis akvaario ;)
pieni ja kaunis akvaario ;)
sekoakva.jpg (121.24 KiB) Katsottu 2547 kertaa
bluefish1
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bluefish1 »

Saan kuulla monesti hauskoja kommentteja esim. "Mä en voi ymmärtää tota sun monni-innostusta". Ravuista kun puhuu, niin juttu siirtyy monesti rapukekkereihin/illallisiin. Selkärangattomien pidosta jotain, "On kanssa kyllä touhua" :mrgreen: .
Oma suku ja kaverit ovat kyllä todella kiinnostuneita akvaarioista ja joskus ne ovat jutun aiheena :D .
Niniel
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Niniel »

Meillä akvaariot ei ole saanu niin kamalasti kommentteja... Enemmän ihmetystä aiheuttaa muoviterraariossa elelevät lehtokotilot. Kotilot on siis "HYI!". Tosin rakas äitini joutui joksikin aikaa niiden hoitajaksi, niin sehän rakastui niihin täysin. Aina piti olla mökki täynnä salaattia ja ainaki lähes joka päivä niitä piti kylvettää, kun siitä niin tykkäävät. Asuivat äidin luona muuten lopulta keittön pöydän päädyssä.

Akvaariossakaan kotiloista ei tykätä... Meidän kauniit omput ja seepraomput sai juuri viikonloppuna kaverilta nimeksi "ällökotilot". Niin ja myös "eikö kotilot oo merkki likasesta akvaariosta?"

Appivanhemmat taas ihmetteli kerran kovin punaiseksi muuttunutta juovaharjarapua: "eikö ne mene yleensä punaseks keittäessä?" Ja on meiän komia taistokin saanut ihmettelyä osakseen... "Kui sen pää näyttää siltä, et se on ihan hakattu?" No se nyt vaan sattuu olemaan sen värinen.
60L+160L+kissa
heituliini
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Ou jea, äiti tempaisi. Keittiön miltsilää ihmetteli ja sanoi, että nuo näyttää ihan siltä, kuin niillä olis Libero-vaipat päällä... Ja lisäksi se "jatkuva" huuto; "Tuu kattomaan tuollakin on ihan vastasyntynyt kalanpoikanen" ja kun menee katsomaan niin kyseessä on jo toista senttiä hyvän matkaa pitkä yksilö. No hyvä jotta kiinnostaa.
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
Ninium85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Mun kaveri kävi toissapäivänä ihmettelemässä mun uusia kiekkoja, joita olen hehkuttanut ainakin kolme viikkoa jo.

Kaveri sitten kysyi hetken tuijotettuaan että-Eiks noi lehtikalat oo yleensä sellaisia, joilla on vaan valkosta ja sit ne raidat? :D Tämä ihminen omistaa myös akvaarion.. :mrgreen:
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Xiphophorus
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Xiphophorus »

Minulta kysyttiin kerran mustatetroistani:"ovatko nuo lehtikaloja". :roll:
54L
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mun kaiffari kuuli et olin hankkinu Käärmekalan niin se sano että se ei tuu enää kylään ko se voi ryömiä akvaariosta ja purra/syödä hänet. 8O :roll: Hän meinaan pelkää käärmeitä. :D
Siskon kommentti : ''Mikäs ihmeen free Willy teillä on altaassa ? ''
Siskon kommentti : ''Mikäs ihmeen free Willy teillä on altaassa ? ''
004 (450x600).jpg (176.11 KiB) Katsottu 2457 kertaa
005 (450x600).jpg
005 (450x600).jpg (178.39 KiB) Katsottu 2457 kertaa
:D
Tarkoitti ton Lehtikalan huntuevää mikä on ollu koko sen pienen iän käyrä. :mrgreen:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
nuppu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nuppu »

KalaKissa kirjoitti:Mun kaiffari kuuli et olin hankkinu Käärmekalan niin se sano että se ei tuu enää kylään ko se voi ryömiä akvaariosta ja purra/syödä hänet. 8O :roll: Hän meinaan pelkää käärmeitä. :D
No en yhtään ihmettele. Itse hyvä kun pystyin katsomaan Kurjessa ja Akvaariokeskuksessa käydessä niitä käärmekaloja. Menee väristyksiä kun vaan ajatteleekin.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Ootko lähiaikoina käyny kurjessa ? Voitas mennä sieltä hakemaan porukan lisäystä jos sieltä vielä löytyy :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
nuppu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nuppu »

Pari päivää sitten kävin. Mut en voi olla satavarma kummassa oli ja kumpia ja oliko juurikin noita käärmekaloja vai jotakin muuta. Oon vielä liian noviisi. [:I]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”