Kuvia monneistanne
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuvia monneistanne
Kökkö kuva mutta ei tuosta parempaa tahdo saada. Tuleva jätti, Oxydoras sifontesi
Korukissamonni, Chrysichthys ornatus
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Jestas mitä tyyppejä! Minkä kokoisia noista tulee?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Tuo kissamonni jää sinne n. 20cm tienoille ja okamonni taas kasvaa puolen metrin paremmalle puolelle. Tuo okamonni on siitä mukava kala ettei se tee pienillekkään kaloille pahaa. Tosin se söi muutamassa viikossa altaan tyhjäksi kierteisistä ja niitä oli todella paljon. Mistä lienee tullut nimi "mother of sails catfish"Riveriana kirjoitti:Jestas mitä tyyppejä! Minkä kokoisia noista tulee?
Sähän tarvitset uima-altaan tuon kokoiselle kalalle
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Samaa olen miettinyt omista katinkultamonneistani. Tuossa suvussa tai suvuissa riittää vielä selvitettävää. Värityshän noilla vaihtelee mielialan mukaan, joten siihen ei kannata liikaa tuijottaa. Kalan ja erityisesti kuonon muoto voisi olla erottava tekijä. Minkä kokoisia kalasi ovat?Mauiwee kirjoitti:Tässä olis kaksi katinkultamonnia.. tai sellasina ne ostettiin. Ovat mun mielestä niin erilaisia et oon alkanu epäillä ovatko samaa lajia ollenkaan?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mulla on tässä Markku Varjon akvaariokalat (2007) auki nenän edessä...
-Mandell-:
Monnisesi voisi olla Purjemonninen (Corydoras delphax) Kuvioinnin perusteella. Se ainakin vaikuttaa todella samannäköiseltä... Kirjan kuvan mukaan Onko mittaa?
Mauiwee:
Katinkulta1: Ehta kattari ("Parotocinclus" jumbo). Kirjassa miltei "sama" kuva, paitsi peilikuvana. pituus: 7cm
Katinkulta2: Hiutalevasamamonni (Parotocinclus sp. "Recife"). Pyöreät evät, väritys ja kokoero paljastivat fisun. Muuta-otsikon alla lukee näin:
" Tulee Suomeen yleensä katinkultamonnien mukana ja saatetaan myydäkin tämän nimellä. On kuitenkin melkoinen kasvien tuhooja ja saattaa järsiä jopa muovia! "
Vesiarvoissa hiukan eroa, lämpötila olisi hyvä olla 24-26`C jotta molemmat viihtyisivät (tämän lähteen mukaan)
-Mandell-:
Monnisesi voisi olla Purjemonninen (Corydoras delphax) Kuvioinnin perusteella. Se ainakin vaikuttaa todella samannäköiseltä... Kirjan kuvan mukaan Onko mittaa?
Mauiwee:
Katinkulta1: Ehta kattari ("Parotocinclus" jumbo). Kirjassa miltei "sama" kuva, paitsi peilikuvana. pituus: 7cm
Katinkulta2: Hiutalevasamamonni (Parotocinclus sp. "Recife"). Pyöreät evät, väritys ja kokoero paljastivat fisun. Muuta-otsikon alla lukee näin:
" Tulee Suomeen yleensä katinkultamonnien mukana ja saatetaan myydäkin tämän nimellä. On kuitenkin melkoinen kasvien tuhooja ja saattaa järsiä jopa muovia! "
Vesiarvoissa hiukan eroa, lämpötila olisi hyvä olla 24-26`C jotta molemmat viihtyisivät (tämän lähteen mukaan)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Ei ole delphax. Sen parhain tuntomerkki on selvää silmäntakaista vaaleaa hohtavaa vyötä seuraava toinen tumma vyö, joka alkaa selkäevästä ja jatkuu aika pitkälle alaspäin kohti vatsaa. Delphaxin kyljissä pisteet eivät ole tuollaisissa jonoissa, vaan selkeästi yksi per luupanssari. Selkäevän etuosa on musta/tumma, ei vaalea jne.MA7xGE kirjoitti: Mulla on tässä Markku Varjon akvaariokalat (2007) auki nenän edessä...
-Mandell-:
Edellä tulikin jo mainituksi kuvan kalalla olevat hämmentävät yksityiskohdat: selkäevän vaalea etuosa ja kylkien pisteiden schwartzimainen järjestys. Yleensä tämmöiset epäselvät kuuluvat pariskuntaan agassizi/ambiacus, mutta tämä ei ole niitäkään. Minä en osaa ko kalaa määrittää. Ettei vain olisi jossain syntynyt risteymä? Kuva kannattaisi lähettää Planettiin. Näkisin mielelläni Fullerin mielipiteen siitä.
Kyllä nuo molemmat ovat selviä jumboja ainakin nykytietämyksen mukaan. Sp. "Recife" on aivan toisenlainen. Sillä on jumboon verrattuna pääosin käänteinen väritys, tummalla pohjalla valkoisia täpliä. Jumbon muoto on hyvin poikkeuksellinen suvussa Parotocinclus. Alkuperäiskuvauksessakin todettiin, että se ei oikeasti kuulu tähän sukuun, mutta kuvaajaa ei huvittanut ryhtyä sorvaamaan uutta sukua. Jumboa pidettiinkin sen tullessa markkinoille pienennä plekona!MA7xGE kirjoitti: Mauiwee:
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"
Eino Leino & Juice Leskinen
-
- Advanced Member
-
- Advanced Member
Komea
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Ihan hyvin voi olla risteytys, eläinkaupasta ostettu vuonna nakki ja muussi nimellä tyyliä "pilkkumonninen" "kirjava monninen" "kirjomonninen" Näitä löytyy siis kolme kappaletta ja voi olla että jollakin niistä on hieman erilainen kuviointi, mutta yritäppä niitä kuvata kun niitä näkeekin niin harvoin, tuo kuva on otettu kun kultseja kuvasin ja sattumalta tuo tuli etulasin lähettyville Mikä tuo Planet-juttu on? neuvokaa tyhmempää mua kyllä kiinnostaisi ottaa selville mitä mun altaassa uiprboy kirjoitti:Ei ole delphax. Sen parhain tuntomerkki on selvää silmäntakaista vaaleaa hohtavaa vyötä seuraava toinen tumma vyö, joka alkaa selkäevästä ja jatkuu aika pitkälle alaspäin kohti vatsaa. Delphaxin kyljissä pisteet eivät ole tuollaisissa jonoissa, vaan selkeästi yksi per luupanssari. Selkäevän etuosa on musta/tumma, ei vaalea jne.MA7xGE kirjoitti: Mulla on tässä Markku Varjon akvaariokalat (2007) auki nenän edessä...
-Mandell-:
Edellä tulikin jo mainituksi kuvan kalalla olevat hämmentävät yksityiskohdat: selkäevän vaalea etuosa ja kylkien pisteiden schwartzimainen järjestys. Yleensä tämmöiset epäselvät kuuluvat pariskuntaan agassizi/ambiacus, mutta tämä ei ole niitäkään. Minä en osaa ko kalaa määrittää. Ettei vain olisi jossain syntynyt risteymä? Kuva kannattaisi lähettää Planettiin. Näkisin mielelläni Fullerin mielipiteen siitä
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Tässä viitataan sivustoon nimeltään http://www.planetcatfish.com/ . Sieltä löytyy melko kivasti kuvia monnisista ja muistakin monneista ja foorumilta monen tasoista tietäjää.
okei no mun täytyy kokeilla tuonne laittaa jotain jos ei täällä selkene, tosin kanatkin taitaa osata englantia paremmin kun minä
nappasin eilen muutamia kuvia (eihän siihen mennytkään yhtään aikaa ) ja sain jotain aikaseksi. pahoittelut lasien levistä '
pistin vertailun vuoksi viimeiseksi sen jo aikaisemmin olleen kuvan ja sitä edeltävät kaksi ovat siis erikalat. Ovat näköjään hyvin samanlaisia, mutta tuo yksi on erilainen. noissa on näköjään pilkuissa ja evissä ainakin eroja, mutta en mä kyllä siltikään tiedä mitä ovat
nappasin eilen muutamia kuvia (eihän siihen mennytkään yhtään aikaa ) ja sain jotain aikaseksi. pahoittelut lasien levistä '
pistin vertailun vuoksi viimeiseksi sen jo aikaisemmin olleen kuvan ja sitä edeltävät kaksi ovat siis erikalat. Ovat näköjään hyvin samanlaisia, mutta tuo yksi on erilainen. noissa on näköjään pilkuissa ja evissä ainakin eroja, mutta en mä kyllä siltikään tiedä mitä ovat
Tai sitten saattaisi ei. Eli kuinka se on mahdollista, kun selkäeävän ensimmäisen ruodon pitää olla harmaa?iras kirjoitti:Ihmemonnine saattaisi olla kirjomonninen.
Toki ne schwartzia muistuttavat, kuten jo edellä kérroin. Nuo lisäkuvat kyllä selvensivät sen verran, että todennäköisin vaihtoehto on C. cf. schwartzi (sensu Fuller & Evers). Kuvaamaton laji, jota kyllä usein väärin kutsutaan schwartziksi.
"Ei paha ole kenkään ihminen,
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Jas
Hei laitan nyt tänne kuva osioon vaikka kuuluis ehkä johki muualle. Mun partamonni on vaihtanu väriä,oli ennen sellanen perus harmaa mut nyt se on tullu oranssi sävyseksi.onko kellekään käyny tällein? onkohan tuo ihan terve? Se vaihto sitä sunnilleen ku rupesin pelastaa vanhaa akvaariota,ostin uusia kasveja ja kaloja ja rupesin hoitaa kunnolla.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3001461.jpg
Mut onhan toi ihan hieno tollein
Ai niin ja voisko joku neuvoo miten noi kuvat saa tollein että näkyy suoraan kuvana?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3001461.jpg
Mut onhan toi ihan hieno tollein
Ai niin ja voisko joku neuvoo miten noi kuvat saa tollein että näkyy suoraan kuvana?
-
- Advanced Member
- Viesti:
^Jos se yrittää saada paremmin sopivaa suojaväriä aikaan?
Ainakin mun mielestä voisi olla näin...
Ainakin mun mielestä voisi olla näin...
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Niin tosiaan, itellä käyny samalla lailla että valkotäplänen monni tuli keltaseks ja toinen toisinpäin. Ei o kukaa vie tienny mikä siinä sitten on. niin ja noista kuvista sen verran että laita ton Img-komennosta tulevien [img]asdfasdf[/img] väliin se osote.Karo_ kirjoitti:Hei laitan nyt tänne kuva osioon vaikka kuuluis ehkä johki muualle. Mun partamonni on vaihtanu väriä,oli ennen sellanen perus harmaa mut nyt se on tullu oranssi sävyseksi.onko kellekään käyny tällein? onkohan tuo ihan terve? Se vaihto sitä sunnilleen ku rupesin pelastaa vanhaa akvaariota,ostin uusia kasveja ja kaloja ja rupesin hoitaa kunnolla.
Tolla kuvalla ei jonku takia saa, tossa syy -Kuvan koon määritteleminen ei onnistunut.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Jas
http://kuvablogi.com/nayta/3001458/
Tosi söpöjä nuoliaisia näitä lisää mulle.Ei vaan meinaa mistään löytyä
Tosi söpöjä nuoliaisia näitä lisää mulle.Ei vaan meinaa mistään löytyä
-
- Advanced Member
Taas olisi pari kuvaa tarjolla.
- Liitteet
-
- Satulamonninen.JPG (41.51 KiB) Katsottu 3158 kertaa
-
- C. virginiae.JPG (48.26 KiB) Katsottu 3158 kertaa
Tässä kuva yhdestä kuparimonnisestani
- Liitteet
-
- kupari.jpg (160.36 KiB) Katsottu 3118 kertaa
-
- Junior Member
- Viesti:
Kuparimonninen juuri hiekkakylpyn ottaneena.
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Corydoras concolor. Yksi kaunemmista monnisista.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6197ac8231
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6197ac8231
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Laitetaanpa omaakin viiksiväkeä näytille.
Pikkuinen on tässä kuvassa vähän kalpea vietettyään muutaman tunnin ämpärissä. Tämä lienee koruripsimonnin poikanen: aitoudesta en menisi ihan takuuseen, mutta aika oikealta se näyttää yläleuan viiksien ripsineen päivineen. Selkäevän liehuke puuttuu vielä, muttei kaverilla ole mittaakaan kuin hädin tuskin kymmenen senttiä. Aran kalan maineeseensa nähden tämä on harvinaisen näppärä ahmimaan vähintään oman osuutensa isojen kalojen seasta kirkkaassa päivänvalossa. Joku on syönyt hyvin. Tämä möhömaha on ainakin prboyn taannoisen tuomion mukaan aidon tummaripsimonnin näköinen. Poimittu talteen pikkupoikasena Tuurin kalajutusta vuonna 2007. Lempeä jättiläinen, sulkaripsimonni. Tämäkin lienee peräisin Kalajutun takavuosien halvoista ripsimonnieristä, mutta tuli minulle harrastajan kautta. Upea, hyväluontoinen kala. Selkäuintia. Selkäuimarien uimatyyli vaatii vähän totuttelua. Jopa viherniilinhauki Lousku, jota eivät yleensä voisi muut kalat vähempää kiinnostaa, pysähtyi tuijottamaan omituisia tulokkaita. Akvaarion metusalemi on juovaokamonni Jaska, joka on kulkenut mukana akvaariosta ja muutosta toiseen liki 12 vuotta, ja porskuttaa todennäköisesti vielä toisen mokoman, ellei onnettomuuksia satu.
Pikkuinen on tässä kuvassa vähän kalpea vietettyään muutaman tunnin ämpärissä. Tämä lienee koruripsimonnin poikanen: aitoudesta en menisi ihan takuuseen, mutta aika oikealta se näyttää yläleuan viiksien ripsineen päivineen. Selkäevän liehuke puuttuu vielä, muttei kaverilla ole mittaakaan kuin hädin tuskin kymmenen senttiä. Aran kalan maineeseensa nähden tämä on harvinaisen näppärä ahmimaan vähintään oman osuutensa isojen kalojen seasta kirkkaassa päivänvalossa. Joku on syönyt hyvin. Tämä möhömaha on ainakin prboyn taannoisen tuomion mukaan aidon tummaripsimonnin näköinen. Poimittu talteen pikkupoikasena Tuurin kalajutusta vuonna 2007. Lempeä jättiläinen, sulkaripsimonni. Tämäkin lienee peräisin Kalajutun takavuosien halvoista ripsimonnieristä, mutta tuli minulle harrastajan kautta. Upea, hyväluontoinen kala. Selkäuintia. Selkäuimarien uimatyyli vaatii vähän totuttelua. Jopa viherniilinhauki Lousku, jota eivät yleensä voisi muut kalat vähempää kiinnostaa, pysähtyi tuijottamaan omituisia tulokkaita. Akvaarion metusalemi on juovaokamonni Jaska, joka on kulkenut mukana akvaariosta ja muutosta toiseen liki 12 vuotta, ja porskuttaa todennäköisesti vielä toisen mokoman, ellei onnettomuuksia satu.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!