Hiukan höpötystä jälleen!

Laitoin lastenkammariin eilen taas kiljupullon pöhisemään ja tuntuu, että tällä kertaa onnistui hyvin ilman erinäisiä säätöjä. Pari kertaa aiemmin on pitänyt lisätä hiivaa, kun ei ole lähtenyt kunnolla käymään, mutta tänään on kuplinut kerrasta kunnolla. Sooloilin myös liivatteen kanssa, kun kaapista löytyi vain pieniä levyjä. Sulatin kaksi sellaista kuumassa vedessä ja annoin jäähtyä siihen 42 asteen lämpöön, jonka jälkeen se oli hyvä lisätä sokerin ja kuivahiivan päälle. Pitänee huomenna mittailla taas vesiarvoja.
Soodaa piti lisätä parina päivänä, että sain kH:n ensin turvalliselle tasolle. Olen yrittänyt pähkäillä, että miten saisin tuon altaan kukoistamaan. Uudet putket ja hiilari +10 joten ravinteitakin pitäisi lisätä sitten sen mukaan. Eli? Kasvit ovat toistaiseksi pieniä, vasta istutettuja, mutta silti... Olisikohan ihan liikaa jos laittaisin joka toinen päivä jotain? Esim. LA -Flourish ja Iron, MA -Profito, KE -taas Flourish ja iron jne. Tähän vuorotteluun ei ole mitään muuta erityistä syytä, kuin että molempia on. (Profitoa 5 litran kanisteri) Kaliumia laitan vedenvaihdon yhteydessä, kerran viikossa. Riittäköhän se?
Isossa altaassa huomasin, että ulkkarin virtaus oli taas hyytynyt. On ollut tuossa vain kuukauden, mutta ei pelittänyt nyt kunnolla. Huuhtaisin massat ja päällimmäinen vanu olikin aika tukossa, mistä tuli mieleen, että unohdin ostaa sitä kaupasta. No, ei auttanut tuo säiliön virutus, joten pitäisi vissiin letkut rassata... Jaaaaa, siitä tuli taas mieleen, että sitäkin piti ostaa!
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mulla on imuputken letku 10 cm liian lyhyt eikä se yletä omalle paikalleen suodattimen nykyisestä paikasta! En tosin rupea letkuja irrottamaan ennen, kuin saan samalla uuden letkun vaihdettua. On meinaan aika haasteellinen homma sijaintinsa takia. Ja sitten tuli taas mieleen, että pesuhuoneessa odottaa toinen ulkkari huoltoa ja käyttöön ottoa... Ja minne hävisi se viikonlopun touhuvirta!? Joku kytki musta virrat pois päältä!
Tuon ison kipon laiminlyönti painaa mun mieltä ihan hirveästi koko ajan
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Toivottavasti saan siihen pian mieleisen juurakon ja voin ruveta niitä kasveja kiinnittämään ennen kuin levääntyvät pilalle jossain... Onneksi kaloja ei tunnu haittaavan, sillä veden vaihdot olen sentään tunnollisesti hoitanut!