Kalasto pohdintaa 450-litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Halutessasi voit käyttää tuota aiempaakin ehdotelmaani, kasvattaa vain esim. suppusuiden määrää. Halutessasi ja altaan ollessa kansilasillinen voisit lisätä pintaan vaikka isohkon kääpiötapparakala parven.
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minna.o1 »

Tarttis nyt hieman kalasto remppaa tehrä tuohon uuteen altaaseen.. mukana siellä tuli
Neontetroja
Lehtikaljoja 3 (marmori?)
Partiksia parikappaletta
Tiikerinuoliaisia 10
Ja sitten kaksi joiden lajista en ole päässyt vielä selville
http://kuvablogi.com/nayta/299781/
tuo vaalea ja takana oleva musta!? keitä mahtavat olla?
sitten on tuo 33cm iso köriläs (isopurjepleko?)
http://kuvablogi.com/nayta/299781/

Allas näyttää kovinkin tyhjältä ja remppaa tarttis tehä, mutta kertokees mitä? :mrgreen:
Minä, mies, poikia 3 kpl
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Etummainen on minusta haarniskamonni
Koita saada siitä tummemmasta parempi kuva, tuosta en ainakaan erottanut muuta kuin kalan siluetin.

Tässä blogistasi löytyvässä kuvassa tosiaan isopurjepleko, viestisi molemmat linkit veivät tuohon samaan kuvaan haarniskasta.

Haluatko välttämättä pitää jotain näistä lajeista joita altaan mukana tuli?
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

neonit tai sitten tiikerinuoliaiset olisi ainakin mukavat..!
mutta sitten taas kun tiikereitten kanssa ei voi laittaa mitään pienempiä monnisia.. :roll:
mutta plekosta voisin ainakin luopua.

---------------------

tässä siitä tummemmasta kuvia
http://kuvablogi.com/nayta/299860/
http://kuvablogi.com/nayta/299863/
Minä, mies, poikia 3 kpl
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Moiselle parvelle tiikerinuoliaisia tuo allas on minusta pieni, kyseessä kumminkin laji jolle tulee mittaa ja massaa ihan mukavasti ja vauhtia ja tilanteita piisaa.

Isopurjepleko on lempeä jättiläinen joka ei monnisia hätyyttele, eikä meidän yksilö kyllä muitakaan kaloja.

Neontetrat voisit oikeastaan sovittaa hyvinkin tuohon ehdottamaani kalastoon noiden suppusuiden tilalle, joku sellainen 40yksilön parvi alkaisi olla jo suht' näyttävä tuon kokoisessa altaassa.
Jos neontetrat haluat pitää kannattaa luopua lehtikaloista, ne tosin menisivät oikein komeasti myös tuohon kalastosuunnitelmaan noiden suppusuiden tilalle kyllä...
Partamonneja en pitäisi kuin siinä tapauksessa että ovat takuuvarmasti samaa sukupuolta, en välttämättä silloinkaan.
Haarniskamonnin puolestaan lahjoittaisin jollekin jolla näitä jo ennestään, tai sitten muokkaisin kalastosuunnitelmaa ja hankkisin tälle itse parven/ryhmän.

Muoks. näyttää se tummempikinh kaveri ihan haarniskamonnille ja uskallan sitä sellaiseksi väittää, aika lailla tuntuu oelvan vaihtelua noilla värityksessä mitä on tullut "luonnossa" yksilöitä nähtyä ja mitä kuvia selaillut.
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Tiikereitä itsekkin mietin, altaalla kun on pituutta 150 niin saattaa olla liian vähän, ovat niin vikkeliä kalasia :D olisivan vaan niin suloisia :)
Minä, mies, poikia 3 kpl
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Onhan ne suloisia, varsinkin pieninä. Itse olen sitä mieltä että tikrujen altaalla saisi olla runsaammin pohjapinta-alaa, sellainen 2-2,5m X 50cm vähintään. Vääntöä tästä asiasta taidetaan käydä useammassakin ketjussa täällä AW:ssä.
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Aivan.. Sillä tiikerinuoliaiset kasvat todellakin isoiksi. Olen niistä nyt luopumassa samoin Isopurjeplekosta ja Partamonneista voisin laittaa pohajlle joitain monnisia vipeltämään, niille olisi ainakin hyvin pohjatilaa :mrgreen:

Lehtikalat voisin jättää, mutta sillojn pitää luopua kyllä noista neontetroista, saattavat hyvinkin rueta häviämään yllättäen [;)]
Minä, mies, poikia 3 kpl
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”