Se olisi tosiaan mukava tietää, mutta valmistajan sivuilta ei paljoa tietoa löydy.Panu kirjoitti:OT:Mitä se helpon elämän nestesuodatinplitku oikein on? Molekyylikaava vaikka? Onko Tietoo kellään? Vaikutusmekanismi olis kiva bonus?

Valvoja: Moderaattorit
Vapaasti suomennettuna: Patentoitu vesiliuos, joka sisältää epäorgaanista sakkauttavaa ainetta ja orgaanista hiutaloittavaa polymeeria.Seachem Laboratories kirjoitti:Proprietary aqueous solution of inorganic precipitating agent and organic flocculating polymer.
No SATEKilta löytyy jo nyt tuota Jukka Järven sivuille tässä keskustelussa linkattua PVP:tä. Kannattaa kokeilla: PVP on varsin kustannustehokas vaihtoehto vedenparannusaineille, sillä 50 grammasta kuiva-ainetta saa litran valmista käyttöliuosta, joka riittää 5000 litraan akvaariovettä.Panu kirjoitti:SATEK kuulolle, koskas on kustannustehokkaat suosi suomalaista vaihtoehdot tarjolla?
Minä kokeilin sitä tuossa 180 litraisessa suolapurkissa. Lupausten mukaan vesi sameni aluksi, muuta sitten ei ole tapahtunutkaan. Vesi ei ollut sen kirkkaampaa kuin ennenkään. Eli kokemukseni perusteella aine ei ainakaan minulla aiheuttanut mitään näkyvää hyötyä, tosin ei ilmeisesti mitään haittaakaan. Mitäs muuta se nyt lupailikaan kuin tuon samennuksen...Juissi kirjoitti:Kiinnostaa ja askarruttaakin, koka olen nyt kokeillut nanossani tuota litkua jo kohta pari kuukautta. Ajattelin katsoa kuinka se vaikuttaa ainaiseen leväongelmaani. Ei vaikuta suuntaan eikä toiseen. Mutta jotainhan siinä liemessä on oltava, vai myydäänkö meille vettä pullossa ja kehutaan sitä sitten ihmeaineeksi...![]()
-Juissi