Hamsterin ulosteet lannoitteeksi

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja naatti »

PimpBot9000 kirjoitti:
Carmila kirjoitti:Minä leivoin kaninpapanoita savikuulien sisään.
Tuo ei kyllä enää ole tervettä.
Ei moni muukaan tässä maailmassa [;)]
Carmila
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Carmila »

naatti kirjoitti:
PimpBot9000 kirjoitti:
Carmila kirjoitti:Minä leivoin kaninpapanoita savikuulien sisään.
Tuo ei kyllä enää ole tervettä.
Ei moni muukaan tässä maailmassa [;)]
Ja olisittepa nähneet naapurien ilmeet, kun siskon kanssa tuossa pihalla viime kesänä "leivoskeltiin", välillä pienessä tihkusateessakin. Hullun maineessa kohta ollaan, kun sitten jonkun viikon kuluttua tuosta kaivettiin miehen kanssa kuusen kanto esiin, ja alettiin sutia maitoliimalla jne. muotintekotarkoituksessa.
Niillä ei varmaan ole edes mitään hajua siitä, miksi näitä kummallisuuksia teemme! :mrgreen:
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

Itse olen joskus harrastanut hirvenkakan poimintaa metsässä ja käyttänyt hirven ulostetta ihan sellaisenaan kasvilannoitteena. Paras apaja on sellainen, jossa uloste on seissyt jonkin aikaa ja päässyt kuivumaan. Sitten vaan marjaämpäriä täyttämään.

Kotona kakka kannattaa varastoida sopivaan tiiviiseen pussiin kunhan varmistuu ensin substanssin kuivuudesta.
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Tälleen kun on hurahtanut täysin akvaarioelämään niin ei sieltä sieni/marjametsältä koskaan tulla tyhjin käsin/saavein kotiin vaikka ei niitä sieniä ja marjoja löytyisikään.
Ainahan sieltä saa jotain uutta altaisiin-vaikka niitä pipanoita ja kiviä ja oksia. :mrgreen:
tarumarika
Junior Member
Junior Member

Re:

Viesti Kirjoittaja tarumarika »

toxic69 kirjoitti:Haen tallilta p*skaa. 8O
Sitähän riittää. :mrgreen:

Taitais yks lantapaakku riittää vuodeksi...

Taidan kokeilla tuota okahiiren kakkia, kerron jos huomaan "tuotteen" hyväksi taikka huonoksi. :D
Ja suorasanaista puhetta, sain tosimakeat naurut :D kohta me kaikki akvaristit riennämme johonkin pussit kädessä odottamassa sitä itseään :D

------------------------
peltsi92 kirjoitti:Akvaariokirjassa ainakin sanottiin että marsun ja kanin ulosteet käyvät hyvin kuten jo mainitsinkin!
Ja ne on kuulemma hyvä säilöä tiiviiseen purkkiin kuivana :D minäkin luin kirjasta että kyllä käy.

------------------------
waterwoman kirjoitti:Tälleen kun on hurahtanut täysin akvaarioelämään niin ei sieltä sieni/marjametsältä koskaan tulla tyhjin käsin/saavein kotiin vaikka ei niitä sieniä ja marjoja löytyisikään.
Ainahan sieltä saa jotain uutta altaisiin-vaikka niitä pipanoita ja kiviä ja oksia. :mrgreen:
Hehhee.. Ois aika hullua jos joku rupeaisi itse tuottamaan :D no nythän löytyy aina syy mennä metsään :)
Kissa, Hamsterin terra
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Hamsterin ulosteet lannoitteeksi

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Kyllä sai hyvät naurut tätäkin lukiessa. Akvaariokasveille en uskalla levän pelossa kanin kakkaa laittaa, mutta noille huonekasveille voisi. Kerrankin Mato ja Muhvi (mun kanit) tekee jotain muutakin hyödyllistä kun söpöilee. :twisted:
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Substral »

Kohta on myydään-palsta täynnä "Kanin papanoita 3e/100g pussi!" ilmoituksia :roll:
Eiköhän tämä ollut tässä..
tarumarika
Junior Member
Junior Member

Siitä puheenollen, voisiko joku antaa näitä jyrsijälemmikin papanoita? :)
Kissa, Hamsterin terra
-Mandell-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

hehheh kilpikonnan tuotoksia.. mitenköhä ne menis.. :roll:
onko kellää kokemuksia? vai tuleeko salmonella.. Heheheh mikä tiedon määrä mullakin.. [:I]

täst lähtien metis ei enää ookkaan sienestäjiä vaa papanastajia... haa mikä sana.. :mrgreen:

ei oo riemulla rajaa ku on päästänsä vajaa.. eiks se näin mee akvaristeilla... :D
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Kilpikonnan ulosteissa on tosiaan aina salmonellariski. Itsellänikin 2 maakonnaa. Ei välttämättä toimi kovin hyvin tuo kilpaarin uloste lannoitteena, mutta ainahan voit kokeilla. Itse en kokeilisi.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
tarumarika
Junior Member
Junior Member

Minä oon hevoshullu, ja käyn usein tallilla. Eli siis otanko pienen pussin mukaan ja siellä "salassa" sitten noukin kokkareen sinne? sekö siis pitäs kuivattaa? :D eipä tarttis kyl ostaa lannoitteita.
Kissa, Hamsterin terra
tarumarika
Junior Member
Junior Member

Re:

eliinaa_ kirjoitti:Itse laitoin kanin papanoita altaaseeni pohjalannoitteeksi ja tämän jälkeen alkoi intianvesitähdikki kukoistaa - levästä.. En kyllä toista kertaa aio kokeilla moista! :|
laitoikkohan liikaa? Siitäkin ne kuullemma voi alkaa riehuun :D Itse hankin hamsteria, en tuon takia oikeasti, vaan haluan lemmikin, sitten muistin yhtä äkkiä, että kappas, ei taida tarvita pohjalannoitteita ostaa jos ne on hyvömaineisia :)
Kissa, Hamsterin terra
tarumarika
Junior Member
Junior Member

Re: Re:

tarumarika kirjoitti:
eliinaa_ kirjoitti:Itse laitoin kanin papanoita altaaseeni pohjalannoitteeksi ja tämän jälkeen alkoi intianvesitähdikki kukoistaa - levästä.. En kyllä toista kertaa aio kokeilla moista! :|
laitoikkohan liikaa? Siitäkin ne kuullemma voi alkaa riehuun :D Itse hankin hamsteria, en tuon takia oikeasti, vaan haluan lemmikin, sitten muistin yhtä äkkiä, että kappas, ei taida tarvita pohjalannoitteita ostaa jos ne on hyvömaineisia :)
ja niin on hamsu meijän talossa, ja tänään muistin akvaa hoitaessa että miksi en noukkisi papanoita :)
Kissa, Hamsterin terra
Carmila
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Itse olen leiponut kanin kakkaa savipalleroihin. Mitään leväongelmia en näitä käyttäessä ole havainnut. Ravinteet vapautunevat saven joukosta hallitummin.
Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Kävisiköhän itämainen kissan kakka? Meiltä saa ostaa hintaan 1e/pökäle. Lisäksi hevosen sontaa 5e/muovikassillinen. :mrgreen:
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Paavo2006 kirjoitti:Kävisiköhän itämainen kissan kakka? Meiltä saa ostaa hintaan 1e/pökäle. Lisäksi hevosen sontaa 5e/muovikassillinen. :mrgreen:
En usko että kissan kakka kävisi.
Täytyypä sitten jossain vaiheessa muistaa vierailla tallilla, kunhan sen akvan saan. :D
Sarka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sarka »

Meiltä saa kanin papanoita tulla hakemaan...ihan ilmaseksi!! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”