Saviturvepallerot vs. Satek Voimapelletit

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Minä ainakin kannatan :P . Olen reilut pari kk käyttänyt ja todella tyytyväinen, kasvit kasvaa, levät ei. Tulevat halvemmaksikin kuin esim. Tetran tuotteet, eli ovat todella riittoisia. Nuo pelletitkin on sopivan kokoisia, eikä murene käsiin, niinkuin jotkut muut tabut.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Kuinka usein suunnilleen lisäätte noita voimapellettejä? Itsellä ollut kanssa ne käytössä, mutta en oikein osaa arvioida, että kuinka usein lisäisin niitä. Lisäksi työnnän rautanauloja ja joskus 7ballseja juurille.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Käykö noiden voimapellettien kanssa samoin, kuin saviturvepallerojen: savi tms jää hiekan sisään, eikä kasvit sitä käytä ja aina kasveja siirrellessä sitä lehahtaa veteen? Itse lopetin jo vuosi sitten tuon takia saviturvepalleroiden käytön ja edelleen sitä samaa mössöä löytyy pohjasta [}:)]

Haluaisin kokeilla noita, mutta pelkään tuota ilmiötä. Olen nyt käyttänyt Seran florenette a:ta, flore plussaa, Tetran gryptoa ja JBL:n ferrotabseja. Ainoastaan JBL on hyvää ja ehdottoman voiton vie Tetran initiall sticsit, joita vaan on hankala lisätä altaaseen nopean hajoamisen takia.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Höpötys kirjoitti:Käykö noiden voimapellettien kanssa samoin, kuin saviturvepallerojen: savi tms jää hiekan sisään, eikä kasvit sitä käytä ja aina kasveja siirrellessä sitä lehahtaa veteen? Itse lopetin jo vuosi sitten tuon takia saviturvepalleroiden käytön ja edelleen sitä samaa mössöä löytyy pohjasta [}:)]
Itse leipiinnyin savipalloihin samasta syystä. Voimapelletti on tasaista massaa joka vaikuttaisi sulavat sitä mukaa kun se tulee käytetyksi. Juuri tuon 130 tyhjentelin hiekasta ja basalttihiekan seasta löytyi vain kokonaisia/puolikkaita pellettejä kiinteinä möykkyinä, eivät liejuunnu. Nekin olivat kohdilta joihin piti siirtää kasveja mutta se sitten jäi, olivat jääneet hiekan alle odottamaan nälkäisiä juuria ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Mulla kyllä käy samalla tavalla voimapellettien kuin savipalleroiden kanssa! Eli jos vaikka siirrän kasvia, tai jostain muusta syystä pelletti nousee pintaan, se lehahtaa veteen oikein kunnolla ja vesi on sameeta seuraavaan vedenvaihtoon asti. On myös tosi "jänkkiä", eli tarttuu sormiin kun sitä yrittää painaa uudelleen hiekkaan. Ainut tapa estää leviämästä enempää on levittää hiekkaa päälle. Eli sulanutta pellettiä ei luonnollisesti voi enää painaa syvemmälle hiekkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”