Akvaarioliikkeiden nettisivujen ajantasaisuus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Tyhmä saa olla , muttei köyhä.
tuo on toinen mitä toistelee ihanainen vakioasiakkaamme myös :mrgreen: .

Adrianna sen jo sanoikin mistä sen näkee helposti KLIK-linksun sisällön. En näe mitään järkeä alkaa välttämättä jokaiseen kirjoittaa erikseen nimeä, varsinkin kun määränpään näkee niinkin pienellä vaivalla kuin siirtämällä kursorin haluamansa linkin päälle ja vilkaisemalla tuota vasenta alareunaa. Pääasia kun on ettei linkki ole sellainen poikkiruudun ja vielä ylikin menevä leimahdus...

Ja jotta menee OT:n Ot:n ot:eeksi ja vielä jankkaamiseksi tavallaan.
Tämähän on keskustelufoorumi, eikö?
Täällä kirjoittelee monen monia ihmisiä joilla on omat mielipiteensä asioista, eikö?
Tekstillä itsensä ilmaisu on puuttuvien kasvon ilmeiden, eleiden, äänenpainojen yms. takia erilailla ymmärrettävissä kuin sama asia kasvokkain puhuttuna, eikö?
Tekstin voi ymmärtää melkein yhtämonella tapaa kuin sillä on lukijoita. Kuka löytää piilomerkityksiä, kenestä se on ironinen, kenestä humoristinen jne.
Koska meitä on täällä niin paljon ja meitä ei kaikkia voi miellyttää samat asiat tai kirjoitustyylit niin syntyy konflikteja, eikö?
Jos tiedämme ettemme voi sietää jonkun kirjoitustyyliä tms. voimme jättää sen viestin lukematta ja myös kommentoimatta, eikö?

tälläistä pikku OT pohdintaa :D .
PaulaP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PaulaP »

Vielä tämän viestin verran.

Kiitos että kerroitte, mistä näkee, mihin linkki vie. Muutenhan tuo KLIK on ihan hauska juttu, mutta pyörryin tuohon KLIKkien määrään, kun en tiennyt, mihin ne johtaa. Aihepiiri oli minullakin selvillä, vaikka joissain kohti minut teilataan niin tyhmäksi, etten sitäkään olisi tajunnut. Tähän ei tarvitse puuttua eikä selitellä sen enempää.

Tämä ei mielestäni ollut konflikti, vaikka tuossa muuta yritetäänkin väittää. Luulin, että tuosta klikkimerestäkin saa puhua, vaan väärässä olin.

Ugh, olen puhunut, nyt vaikenen tämän asian tiimoilta.

Anteeksi että lipesin ketjun alkuperäisestä aiheesta.
frank
Member
Member

Uuh!

Viesti Kirjoittaja frank »

Lainaus:
Tyhmä saa olla , muttei köyhä.
tuo on toinen mitä toistelee ihanainen vakioasiakkaamme myös

*Punastuu* Ihanainen... :D [;)]
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Ot:n ot:n.....ot.
Taisin just saada saada monta vuotta lisää elinaikaa! :mrgreen: *:mrgreen:*
I'm #1 so why try harder?
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Kyselin siitä Akvaariokeskuksen kalalistasta ja sanoivat, että siitä on tulassa ihan sellainen ajantasalla oleva, mitä varastosta löytyy. Eli yksi henkilö vastaa siitä, että jos joku laji loppuu niin muutos päivitetään listaan vuorokauden sisällä ja uudet tulleet kalat päivitetään listalle karanteeniajan sisällä. Lista ei nyt ole vielä ihan valmis, mutta näin on aikomus se saada toimimaan.

Elikkä kuulostaa ihan hyvälle. :D
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Ajantasaiset kalalistat netissä on tietty ihan älyttömän hyvä juttu, mutta se mikä minua hieman ihmetyttää on tuo hintojen vertailu eri liikkeiden välillä 8O.
Kuinka voi verrata hintoja näkemättä ko kaloja? Kuinka yleensäkään voi ostaa/tehdä ostopäätöksen, kaloja näkemättä?? Ootteks te ihan pöljiä? :P

Joku singaporen halpistuonti on varmasti halvempaa kuin singaporesta esim. saksan kautta suomen tukkuun tullut kala. Samainen kala on käynyt saksasssa ja suomessa tukun karanteenit läpi ja vielä suomessa myyjäliikkeen karanteenin. Totta hemputissa se maksaa enemmän mutta ns. tilastotappiot (tautiset) on jo aika hyvin karsiutuneet matkalla.

Okei, nettikauppa on nykypäivää, mutta minusta on aivan eri asia ostaa joku tietty muovinen/metallinen merkkituote, esim. kamera, sieltä halvimmasta paikasta, se kun ei kauheasti muutu matkalla muuksi.

Mutta ostaa nyt elävä herkkä eläin, ja mikä kamalampaa, laittaa se samaan altaaseen jo rakkaiksi muodostuneiden kalojen kanssa....Ei jumpe, ei kai kukaan oikeasti kaloistaan välittävä niin tee? Eihän?

Okei, etelän ja varsinkin pääkaupunkiseudun tarjonta on varmasti parempi kuin muualla suomessa...Onko se silti syy vaiko hyvä tekosyy ostaa sikoja säkissä?

Kuitanneette tuon kaiken yllä kirjoitetun vain ja ainoastaan mielipiteeksi johon minulla on oikeus :twisted:

Yanna
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Yanna kirjoitti:Samainen kala on käynyt saksasssa ja suomessa tukun karanteenit läpi ja vielä suomessa myyjäliikkeen karanteenin.
Tuosta sen verran, että aika monet eurooppalaiset kalatukut toimivat hyvin pitkälti pelkästään välitysperiaatteella, eli kaloja ei karanteenata millään tavoin ennenkuin ne tuupataan vähittäisliikkeisiin eteenpäin.
Esim. Saksalainen jättitukku Glaser toimii tällä periaatteella. Eli välttämättä pysähdys useammissa tukuissa ei ole mitään bonusta kalan kannalta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
frank
Member
Member

Nettikauppa

En kuuna päivänä ostaisi kaloja näkemättä. Ei nettikauppa mielestäni sovi eläville olennoille.
Ei Suomessa välimatkat niin pitkät ole , ettei kaloja pääse ostamaan
alan liikkeistä.
Puhumattakaan siitä kuuluisasta myyjän vastuusta, jos kala kuolee kuljetuksen aikana. Nettikauppias varmaan syyttää kuljettajaa.
Akvaliikkeestä ostettu kala jos kuolee niin kauppias tulee vastuussa vastaan.
Mäkin meinaan kertoa yhdestä ahvenesta , joka kuoli tunti kotiutuksen jälkeen, jahka ehdin käymään liikkeessä :D
Anza
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

Kyllä Matkahuollon kautta kaloja matkaavilla liikkeillä on ihan samanlainen elävänä perille takuu kuin muutenkin, ei se kuljetustapa sitä asiaa muuta.
Ja itse pidän ehdottomasti parhaana vaihtoehtona sellaista, että kalat tulevat mahdollisimman vähien välikäsien kautta, stressaavia kokemuksiahan ne karanteenialtaista toiseen siirtymiset vain ovat.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

En kyllä kuuna päivänä ostaisi kaloja nettikaupasta! Kyllä mä haluan nähdä mitä ostan ja minkälaisista oloista mun kalaset tulee. Ei koiria tai kissoja tai vaikkapa jyrsijöitäkään tilata netistä! (ainakaan toivottavasti...)

Mistäs te ihmiset (jotka muuten kritisoitte joiden akvakauppojen huonoja oloja ja tietämättömyyttä) tiedätte, jos siellä nettikaupan tiloissakin on samanlaisia p*skasia akvaarioita ja urpoja myyjiä! Ei kiitos mulle vaan sikaa säkissä.

Okei, helppo sanoa, kun asuu Helsingissä ja täällähän näitä kauppoja piisaa, mutta sanonpa kuitenkin.
frank
Member
Member

mollylady kirjoitti:En kyllä kuuna päivänä ostaisi kaloja nettikaupasta! Kyllä mä haluan nähdä mitä ostan ja minkälaisista oloista mun kalaset tulee. Ei koiria tai kissoja tai vaikkapa jyrsijöitäkään tilata netistä! (ainakaan toivottavasti...)

Mistäs te ihmiset (jotka muuten kritisoitte joiden akvakauppojen huonoja oloja ja tietämättömyyttä) tiedätte, jos siellä nettikaupan tiloissakin on samanlaisia p*skasia akvaarioita ja urpoja myyjiä! Ei kiitos mulle vaan sikaa säkissä.

Okei, helppo sanoa, kun asuu Helsingissä ja täällähän näitä kauppoja piisaa, mutta sanonpa kuitenkin.
...tännehän rakennetaan lisää, kun Sipoo on vallattu.
Kaikki tänne vaan :mrgreen:
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Yanna kirjoitti:Kuinka voi verrata hintoja näkemättä ko kaloja? Kuinka yleensäkään voi ostaa/tehdä ostopäätöksen, kaloja näkemättä?? Ootteks te ihan pöljiä? :P
Yanna uskalsi ensin. 8-) Minulla oli jo perjantaina samanmoinen kirjoitus valmiina mutta painoin sitten kuitenkin deleteä, ja Yanna sanoikin asian varmasti kauniimmin kuin minä olisin osannut. :twisted: Eli yhdyn tähän ihmettelyyn täydestä sydämestäni; minusta kaloja tulee seurata tunteja ennen ostopäätöstä kuten olen monessa yhteydessä tuonut ilmi.

Hintakilpailu on iloinen asia mutta onko sitä mahdollista pitää yllä loputtomiin?
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Maisu kirjoitti:Hintakilpailu on iloinen asia mutta onko sitä mahdollista pitää yllä loputtomiin?
Tuo hintakilpailu kun on vielä kaksiteräinen miekka. Hyvä ja halpa on harvoin sama asia, joskus toki poikkeuksiakin löytyy. Siihen halvempaan hintaan on aina syy, ei kukaan kauppias hyvää hyvyyttään omia provikoitaan lahjoita. Tai jos on niin hyvä ihminen että vaan harrastuksekseen jakaa tekemättä voittoa, on pian entinen kauppias [;)]

Yanna
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”