Mikä suodatin

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Masa
Junior Member
Junior Member

ilman suodattimia

Viesti Kirjoittaja Masa »

Kyllä allas toimii vallan hyvin ilman mitään suodattimia tai veden kierrättäjiä. Kaikki on kiinni siitä miten paljon kalaa pytyssä on. Itselläni toimi 375L ihan hyvin miekkapyrstöjen altaana. Lukumäärää en muista, mutta kaloja oli tosi vähän 'normaaliin' kalatiheyteen verrattuna.
Puolet koko altaasta oli jaavansammaleen täyttämää ryteikköä ja homma toimi. Kaikki loppui kun 4-vuotias pentuni sai kaadettua koko litran purkin kalanruokaa altaaseen. :cry: Hän lisäsi myös joitain muita kemikaaleja joista en ole päässyt selvyyteen. :| Joka tapauksessa olin myöhässä jo asian havaittuani. Kaikki ongelmat eivät ole itse altaasta tai sen suodatuksesta johtuvia :?
Ratala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ratala »

Meillä on piskuisessa 40 l altaassa Micron merkkinen suodatin, joka tuli altaan mukana. Se toimi ensin ihan ok, mutta parin siivouskerran jälkeen se on alkanut rohista hirveästi. Vaikka olen yrittänyt asetella roottoria uudelleen paikalleen ja katsonut tarkasteli vedenpinnan korkeutta (ettei virtaava vesi pidä pulputusta), niin silti huoneessa on kauhea meteli. Lisäksi suodatin on säädetty melkeimpä minimiin! En pidä suodatinta lainkaan hyvänä kokemusteni perusteella.
einars
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja einars »

Ratala kirjoitti:Meillä on piskuisessa 40 l altaassa Micron merkkinen suodatin, joka tuli altaan mukana. Se toimi ensin ihan ok, mutta parin siivouskerran jälkeen se on alkanut rohista hirveästi. Vaikka olen yrittänyt asetella roottoria uudelleen paikalleen ja katsonut tarkasteli vedenpinnan korkeutta (ettei virtaava vesi pidä pulputusta), niin silti huoneessa on kauhea meteli. Lisäksi suodatin on säädetty melkeimpä minimiin! En pidä suodatinta lainkaan hyvänä kokemusteni perusteella.
Saman ongelman havaitsin joskus kyseisellä suodattimella, mutta vähäksi aikaa ainakin auttoi se, että käänsin sen ympäi, eli imi pinnan läheltä ja puhalsi pohjaa kohden. Nykyään suodatin ei ole enää käytössä, sillä hermostuin siihen niin paljon.
jarvimar
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jarvimar »

Kun tuo suodatinasia nyt tuntui ratkenneen, niin ei oo helppoo...nyt sitten pitäs keksiä paikka meidän huushollissa tuolle akvaariolle. [}:)]
Siis oikeeoppinen, joka sopii vaimon sisustukseen... :cry: pitäsköhän opetella sittenkin vaikka Golffaamaan... [:I]

Tiedoksi; en aio opetella golfia, etsin sen akvaarion paikan vaikka kantamalle telkkarin mäkeen. :twisted:
Harvemmin akvaariosta tulee huonoja uusintoja....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”