Seepraplekot kotiutuvat

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Fisuliina kirjoitti:Paljonko sulla on lämmintä seepralassa?
29-30 astetta ja aikamoinen puhuri, mattosuodatin ja yksipatruunainen Eheim 2252, joten happea vedessä riittää nuolimonneillekkin.
Taju kirjoitti:"köyhän miehen seepra"?
Myös L-174(pikkuseeprapleko) on pienehkö kaunis ja hiukka halvempi kuin L-46. ;)

Kuva
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taju »

On kyllä todella kaunis tuokin! Pitäisiköhän sitä itsekin alkaa laajentamaan tuota plekotietoutta, kauniita ja kiinnostavia nämäkin. Tuollaisen tummaseeprankin kyllä ottaisin... :mrgreen:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Taju kirjoitti:Tuollaisen tummaseeprankin kyllä ottaisin... :mrgreen:
Näyttääpi tuolla olevan raitaseeproja myös, joita löytyy omastakin monnialtaasta. Muuten ostaisin lisää, mutta kun omani sain 2 kpl 500 kruunulla Tukholmasta, niin tuo 50€ kappale tuntuu hieman kovalta hinnalta. ;)
KLIK

Mahdottoman kiva katsella teidän seeprakuvia. Pikkuseeproja on kyllä pakko hankkia kunhan saa toisen plekolan pystyyn...
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Täytyy sanoa että ei noiden L-401:stenkään arvo yhtään mun silmissä ole laskenut. Ne on saaneet mittaa ihan mukavasti, ovat myös mielestäni todella kauniita.

http://s86.photobucket.com/albums/k103/ ... h=imgAnch1

http://s86.photobucket.com/albums/k103/ ... h=imgAnch2

EDIT: Rupesi hirveästi tekemään mieli katinkultien tilalle seepralaan pientä sterbai-parvea. Pitäisiköhän sittenkin päätyä tähän ratkaisuun? Onko kokemuksia, lähinnä seeprojen ruokailun onnistumisesta?
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Tulipa napsittua kuvatuspäivityksiä.

Toinen pienemmistä yksilöistä. Mittaa on tullut lisää mutta täysikasvuisia eivät kyllä vielä ole.

Toinen aikuisista & harvinainen hetki luolan suulla (nämä eivät oikein viihdy muuta kuin kannon- ja kivenkoloissa!

Viiksekäs kaveri. Toinen aikuisista. Sama häiskä. Koiras?

Kaikkein surkein otos, mutta näkee vähän kokoeroa; oikealla toinen pienemmistä ja vasemmalla viiksekäs kaiffari.

Pari kertaa olen käännellyt altaan sisustusta uusiksi, mutta ei nuo luolat oikein kelpaa vaikka ne kääntäisi mitenkä päin. Muuten elelevät oikein sopuisasti!
Suomu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Suomu »

Kylläpä ovat hienon näköisiä, Fisuliina!
Itse sain perjantaina lajialtaaseen nuo orinoconseepraplekot joita olin jo tovin etsiskellyt, viimeiset 4 kpl sain Akvaariokeskuksesta napattua :P .
Hyvin ovat kotiutuneet, mutta en ole nähnyt niiden vielä pahemmin syövän, mahtaneeko olla alku-ujoutta?

Seepraplekoja myös olen havitellut jo pidemmän aikaa, lajiallas niillekin on valmiina, sitä asuttaa tällä hetkellä 10-päinen rusomonnilauma jotta ei tarvitse sentään tyhjää allasta katsella.
Taitaa tämä kotimainen L-46 kanta olla vaan vielä lapsenkengissään, ei noita usein myynnissä kuule olevan. Mutta niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä... itsellä kyllä onkin aikaa odottaa vaikka muutama vuosi, jos niikseen tulee :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”