Pääkallo

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Repe Sorsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Repe Sorsa »

jokelamaniac kirjoitti:Noi seinille koristeiksi laitettavat kallot yleensä käsitellään aika kovilla myrkky- ja suoja-aineilla, jotta säilyvät kunnossa. Itse joskus poron kallon sarvineen keittelin puhtaaksi, mutta alko tummua ja pilaantua kun ei tajunnut käsitellä millään. Akvaan näin käsitellyt kallot eivät tietysti sovellu.
Ei niitä millään kovilla myrkyillä ja suoja aineilla käsitellä.Kallot putsataan lihasta ja keitetään ja taas putsataa.Ainut myrkky mitä käytetään on vetyperoksidi jolla kallo valkaistaan.Mitään muita myrkkyjä ja suoja-aineita ei käytetä.Seinällä olevat kallot ei todellakaan pilaannu vuosien saatossa.Toki ne tummuvat pikkuhiljaa.
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Olen joksus pentuvuosinani putsaillut hiiren-, oravan-, piisamin- yms kalloja laittamalla ne muurahaispesään. Murkut syö kaiken orgaanisen ja vähän sihauttelee säilöviä muurahaishappoja lisukkeeksi. Hyvin nuo kallot ainakin huoneenlämmössä säilyivät, mikseivät myös huuhdeltuina akvassakin.

En akvassa tosin ole niitä kokeillut! :mrgreen:
Viola & eläintarhantynkä
nosegoblin
Member
Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

Tuli ao. linkki vastaan vastaavanlaisessa kallokeskustelussa eräällä jenkkipalstalla. Miksi turhaan nähdä vaivaa kallon puhdistamisessa kun Ameriiiikasta voi tilata niitä postitsekin? :mrgreen:

http://www.skullsunlimited.com/
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Täytyy sanoa, että vaikka idea kallosta altaassa kuulosti mun mielestä vähintäänkin omituiselta, niin toi srd:n kuva oli sen verta kivan näköinen, että taisi iskea se kallomania tännekin suuntaan.
Pitää varmaan hommata itsekkin tuollainen. :mrgreen:
I'm #1 so why try harder?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”