Itsellä jäänyt laatikkoon lojumaan vanhoja ammattiliitonkortteja,eikä niille parempaa käyttöä voisi kuvitella.Toki saa kyllä ehdottaa muutakin uusiokäyttöä

Valvoja: Moderaattorit
Tiskiharja ei ole kovin tehokas lasien puhdistamiseen, minulla oli sellainen käytössä aikaisemmin ja kovasti sai hangata.tellu73 kirjoitti:Miten olisi tiskiharja?Varsikin löytyy niin ei tarvi koko kättä ainakaan upottaa veteen. Tosin en ole kokeillut,mutta kerran mietin josko se olisi sopiva .
Jep, itse olen käyttänyt liiiton korttia lasien puhdistamiseen levistä, hyvin lähtee eikä naarmuja tule.jari75 kirjoitti:Myös vanha pankkikortti,tai muu vastaava toimii hyvin.
Itsellä jäänyt laatikkoon lojumaan vanhoja ammattiliitonkortteja,eikä niille parempaa käyttöä voisi kuvitella.Toki saa kyllä ehdottaa muutakin uusiokäyttöä
http://shop.karavaanarit.fi/mp/db/tuott ... HOP=sfc_oyvappu kirjoitti:Sanokaa nyt ihmeessä, että mikä on ja mistä saa IHMESIENTÄ?
Näinhän se on lyhytvartisen skraban kuten Handyn kanssa, mutta onneksi on olemassa pitkävartisia, akvaariokäyttöön soveluvia, ei-kertakäyttöisiä hanskoja. Noita minä pidän kädessä akvaarioita hoitaessa ihan senkin takia, ettei tarvitse uida kainaloita myöten limaskassa tai riisua yläkroppaa paljaaksi kun haluaa skrabata lasin alas asti.maisu kirjoitti:En ole yhtään TetraTecin leväskraban kaveri, en saa mitenkään terää asennettua niin suoraan että sillä saisi koko leveydeltä levät pois. Se ottaa kontaktia lasiin vain kapeilta soiroilta ja menee hermo kun yrittää siistiä nanon takalasia. Toisaalta ei viitsisi kastella tassuja suolavedessä tuollaisen Skaren linkittämän Handynkään kanssa.
Itse kokeilin myös fluvalin sientä, kun heitin suodattimen pellolle ja hyvin toimi.murmeliotus kirjoitti:Katselin tässä aamulla kun yhden altaani lasiin oli kertynyt jo nähtävästi levää. Mietin siinä sitten että eipä ole niitä vanhoja luottokortteja tms. millä nyt voisi levää skrapata. Levämagneetit ja muut "teräaseet" ovat siirtyneet jo kaapin perälle naarmujen pelossa![]()
Mieleeni juolahti että sellainen sisäsuodattimen filtteri voisi toimia tässä. No, kokeilin sitten ja toimi mainiosti!!Sain pyyhittyä ihan pohjan tuntumastakin ja vaikka hiekka pöllysi, niin filtteri kuitenkin joustaa vaikka väliin joutuisi isompikin kivi
![]()
Kannattaa kokeilla, jatkossa aion käyttää vain filtteriä lasien puhdistukseen