Hienoin merikala [kuvia]

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Viestit: 1128
Liittynyt: 14:40, 07.03.2002
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

Minkä kokoinen se Mandariini on ruotsissa, onko punainen vai sininen värimuoto, uros vai naaras?
Alkuperämaa?, jos Philippineiltä niin onko rekisteröity keräilyasema.

Kimi
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Se minun kala oli ihan keskikokoa, siellä oli sekä uroksia että naaraita, alkuperämaasta en tiedä , no voin sen 20.- maksimissa maksaa [;)]

Kimi: myytkö kiveä koko laatikon ilman että nostat kiveä sieltä pois, paljonko on hinta jos näin ostaa, mailaa vaikka.
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Viestit: 1128
Liittynyt: 14:40, 07.03.2002
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

Anteeksi Rambi jos kysymykset ovat tylsiä, mutta hintahan muodostuu monesta tekijästä ei vaan lajista...

Acanthurus suvun välskärit kuuluvat minunkin kestosuosikkeihin. Useimmat elää luonossa hyvin matalassa vedessä. Ne syövät levää kiviltä missä aallot hakkaa jatkuvasti. Esim jos haluaa onnistua A. achilleksen kanssa on yksi tärkein tekijä veden liike, on simuloitava riutta tasannetta. Siis happirikas vesi ja paljon valoa. A japonicus vaatii samantyyppiset olosuhteet.
En suosittele pieniin altaisin, yli 400 litraa vähintään.

Kimi
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Viestit: 1128
Liittynyt: 14:40, 07.03.2002
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

rambi kirjoitti:Se minun kala oli ihan keskikokoa, siellä oli sekä uroksia että naaraita, alkuperämaasta en tiedä , no voin sen 20.- maksimissa maksaa [;)]

Kimi: myytkö kiveä koko laatikon ilman että nostat kiveä sieltä pois, paljonko on hinta jos näin ostaa, mailaa vaikka.
Olen aika halpa mies, eli se että nostan kivet laatikosta akvaarioon ei ole kallista [;)]
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Kysymyksiä tietäjille (Kimi):
Itselläni uiskentelee nyt 400 litraisessa keltävälskäri, keltasilmävälskäri ja haukkakala. Tarkoituksena olisi nyt lisätä jokunen kala mutta en ole löytänyt oikein mieleistäni joka miellyttäisi silmää että sopisi altaaseeni. Nyt ehdolla olisi mandariinikala ja uskon sen olevan ihan OK (keskustelin asiasta Tatun kanssa) mutta sopiiko joukkoon A japonicus? Tankin koko olisi juuri rajoilla mutta entä yhteensopivuus muiden kalojen kanssa? Netistä sai sen käsityksen, että se olisi 'vähemmän' agressiivinen kuin esim. keltavälskäri.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Mikael kirjoitti:....A. japonicus on sellainen, että tarvitsee aika ison altaan.
Itsekkin alkanut tutkia tätä. Monessa paikassa sanotaan, että tarvitsisi 180 senttisen altaan vähintään.

A sarjan välskärit on kovempia uimaan kuin Z sarjan. Joku tietäjä kertoi japonicusen luonnossa elävän ihan rannan tuntumassa ja syövän levää kivien päältä, mihin aallot hakkaa kovaa.

Useita harrastajia löytyi ~200-300 litran akvaarionkin kanssa, mutta ne ovat kyllä mielestäni aivan liian pieniä.
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:52, 04.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Täytyy laittaa tähän jatkoksi kuva 'mussukasta' joka haukottelee komeasti. Alkaa pikkuinen pian olla sen kokoinen että mahtuu ravut kitaan, ja on aika muuttaa riutasta omaan kotiin. Ehdottomasti kaunein kala (vaikka ei ehkä ole edukseen tässä kuvassa, kita ammollaan :mrgreen: )
Kuva
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Sam Salonen kirjoitti:Tämä lukeutuu ainakin minun suosikkeihin: A.japonicus

Kuva
Moni muukin kaipaili alkuvuodesta tätä A.japonicus:sta.
Nyt niitä on Siniriutassa ja porukka ei sitten käy hakemassa niitä pois! [;)]
Minä kävin omani ja olen tyytyväinen ja tänä päivänä ei edes tarvitse miettiä onko allas riittävän iso kyseiselle kalalle. :D
RoopeB
Akvaariokuvaaja 2005
Akvaariokuvaaja 2005
Viestit: 708
Liittynyt: 21:54, 21.07.2002
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja RoopeB »

Mikael kirjoitti:
Sam Salonen kirjoitti:Tämä lukeutuu ainakin minun suosikkeihin: A.japonicus

Kuva
Moni muukin kaipaili alkuvuodesta tätä A.japonicus:sta.
Nyt niitä on Siniriutassa ja porukka ei sitten käy hakemassa niitä pois! [;)]
Minä kävin omani ja olen tyytyväinen ja tänä päivänä ei edes tarvitse miettiä onko allas riittävän iso kyseiselle kalalle. :D
On kyllä kaunis :-) Oliko tuo silloin altaassasi kun olin vierailulla?

Roope
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Tänään kävin hakemassa Kimiltä.

Hyvin kotiutui muiden kanssa mutta tosin altaan pomo - keltasilmävälskäri - tietysti näytti kuka on purkin kunkku .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”