Aloittelijan kysymykset

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Meillä aina kysäisen ukolta paljonko saaviin sitä suolaa nyt menikään :mrgreen: Siksi joka ikisen lannoitepurkin kylkeen on jo vuosien ajan ilmestynty tussimerkinnät siitä, kuinka paljon kuhunkin altaaseen laitetaan :mrgreen:

Jos heität 15 desiä saaviin ja mittat sen jälkeen niin saat jonkun käsityksen. Sitten lisää aina viitisen mittaa tai pari mittaa kunnes yhtäkkiä ollaankin jo mennyt yli :roll: Kannattaa siis säästää vähän RO-vettä (muutamia sankoja ainakin) siltä varalta, että menee liikaa suolaa, etenkin ekalla kerralla.

Sitten muistaa merkata sen desimäärän per saavi tussilla suola-astian kylkeen ja painat muistiin kuinka korkealla vesipinta oli saavissa (siitäkin voi vetää tussilla merkin saavin kylkeen) niin seuraavalle kerralle on jokin viitearvo ;) En itse kuitenkaan koskaan sekoittaisi suolaa näppituntumalla vaan mittaan aina suolapitoisuuden ennen vaihtoa (sekä altaasta että vastasekoitetusta suolavedestä - sitä joutuu aina säätämään).
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Katso linkin pdf-sivun alalaita
http://hw-wiegandt.com/produkt-infos/in ... mix_GB.pdf
eli 1kg/30 litraa

Itse olen käytännössä huomannut, että se on hiukan liian vähän. Normaalisti lisään luokkaa 1,1kg/30 litraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”