"Matoja" hiekassa!

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Karsu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Karsu »

Ihan on sellainen asianlaita, että madot hävisivät sillä aikaa, kun olin lomailemassa Savonlinnassa, eli en tehnyt niille mitään. Mutta anteeksi nyt vain jos olen jotenkin töykeästi ilmaissut mielipiteeni, aika monet harrastavat sitätäällä, niinkuin sinäkin.
Elämän mahtuu tämänkokoisiin altaisiin :54 l. ja 40 l. No kyllä se aika pieneen tilaan mahtuukin <3
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

Karsu kirjoitti:Mutta anteeksi nyt vain jos olen jotenkin töykeästi ilmaissut mielipiteeni, aika monet harrastavat sitätäällä, niinkuin sinäkin.
Totuus satuttaa, joten itse en taida lähteä pyytelemään anteeksi mielipiteen ilmaisujani [;)].

Kun saa hiukan elämänkokemusta, saattaa havaita, että kaikki kohtaamansa vastaukset eivät aina miellytäkään. Tällaisissa tilanteissa on hyvä kehittää omia sosiaalisia taitojaan, niellä katkeruutensa ja hyväksyä se, että maailmassa on erilaisia ihmisiä. Ymmärrän oikein hyvin turhautuneisuutesi, mutta on myönnettävä, että minuakin harmitta joskus saadessani rakentavaa palautetta. Tällaisissa tilanteissa pohdin yleensä, miten minun olisi mahdollista kehittää toimintamallejani. Elämä on toisinaan tosi rankkaa.

Punainen lanka taisi hävitä juuri, mutta tämä oli jälleen hyvä esimerkki tyypillisestä Internetissä tapahtuvasta viestintätilanteen häiriöstä.
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”