Tunze Doc 9010

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

TWallius kirjoitti:
Kimmo S kirjoitti:Katsotaan reilun viikon päästä uudelleen, kun saan laitteen uudelleen testattua.
No miten kävi?
Liotin laitteen huolella etikassa ja koitin sitä uudelleen - yhtä heikko suoritus. Pitää koittaa tuota puuakvaarion kikkaa, josko se auttaisi. (Nyt ei kyllä tule vettä ihan yhtäpaljon aukosta ulos.
JaBlo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaBlo »

Vanhemmassa 3130/2:ssa on myös reikä ja vettä tulee reippaasti ulos.
Kyseinen vaahdotin ei ole mulla oikein hyvin toiminut koskaan.
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Minulla 3140/2 ja siinä ei tuosta reiästä tule vettä ulos (juuri tein kokeita) ja vaahdotin toiminut OK.
TWallius
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TWallius »

TWallius kirjoitti:
Kimmo S kirjoitti:Ymmärtääkseni 9010 on lähestulkoon sama laite kuin 9015, jossa on vain pitempi nousuputki. Tältäpohjalta 9010n pitäisi puskea vaahtoa lyhyeen putkeen helposti lähes liikaa!
Onko näin ettei näissä tosiaan mitään muuta eroa ole, kuin pidempi nousuputki ja suurempi sakkakuppi? Jos näin on, niin kuulostaa aika rahastukselta maksaa noista lisistä 90eur.

Jos joku tietää paremmin noiden eroista niin kertokaa ihmeessä. Itse en ainakaan speksien mukaan mitään eroa niistä löydä.
Itse itseäni lainaten, no kuitenkin löysin vastauksen toiselta foorumilta (RC)...

"The 9010 and 9015 have the same pump and thus the same max flow capacity, however if you raise the air intake to that max level on a 9010 you will just get water so the 9015 allows you to do this. This also means you can upgrade a 9010 to a 9015."
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Jaksaisiko joku testata 9010/9015 tai vastaavan vaahdottajan pumppua ilman pumppupesän kantta. Minulla ainakin ilman tuota kantta roottori pomppii kolossaan eikä pyöri kunnolla.

Koska roottori on vain toisesta päästään kiinni- moottorin sisällä magneetista, luulisin sen toimivan ihan hyvin ilman tuota kantta, joten tältä pohjalta pumppu ei tunnu ehjältä.

Jos kannen laittaa paikoilleen, pumppu pyörii ihan ok ja venturin tuottaa kohtuullisesti kuplaa. Ilmeisesti kannen kanssa veden paine / virtaus pitää roottorin aisoissa. Mutta ilmeisesti se kannenkin kanssa vain pyörii liian hiljaa tms. koska vaahdotin on tehoton.

Jos joku jaksaa testata omaa pumppuaan ilman kantta, niin sitten voisin lähettää omani tunzelle takuuseen hyvillä mielin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”