Hesarin mielipidekirjoitus 26.10 lemmikkieläimistä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Knirppu kirjoitti:
VilleJ kirjoitti:
Nyt sitten nirppanokat jaksaa valittaa koirankakoista, kun koirat tekevät tarpeensa ojaan tms. paikkaan.
Et ilmeisesti omista lapsia? Ne kun eivät liiemmälti ulkona leikkiessään kysele, ollaanko ojassa vai jalkakäytävällä [;)] Ja onpahan monet koiran omistajatkin valittaneet, kun koirankin tassut rypevät siinä ulosteessa...
Tuskin kyselivät parisataa vuotta sittenkään, kun jo kadulla virtasi ihmisen paskaa...

Ja kuten kirjotettu, jos hätä tulee keskelle katua, niin mukava koiranomistaja siivoaa ne. Ojat ovat asia erikseen, kaikkea paskaa siellä ojissa on jo muutenkin, joten koirankakat on pieni harmi. Mistä sitä koiraveroa maksettiinkaan alunperin? Pois koiravero, jos itse pitää siivota jäljet. Ja juu, en omista koiraa, että turha syyttää ilkeäksi koiraihmiseksi joka ei ajattele muitten parasta :)

Ainakin minulle lapsena kerrottiin, missä on hyvä leikkiä ja missä ei saanut leikkiä. Ojat eivät liene kovin suosittuja paikkoja, edes lapsille - vaikka silloin tällöin tuli kirkonrottaa leikkiessä jonnekin pusikkoon piiloiduttua. Oli sitä lapsenakin silmät toki päässä ja aivot, joilla ajatella - vaikka ei ihan differentiaaliyhtälöitä ratkaistukaan silloin vielä. Tosin löytyyhän näitäkin lapsia, jotka tunkee kaikkea suuhunsa mitä näkevät...

Jaa juu... Nykyäänhän vanhemmat eivät enää opeta mitään vaan kaikki selätetään koulun vastuulle. Vanhemmat eivät edes tunnu välittävän siitä, mitä lapset ulkona tekevät - kunhan vain ovat pois silmistä. Niin se aika muuttuu, voi niitä kultaisia lapsuusaikoja, kun kaikki oli vielä toisin - ihmiset fiksumpia, jopa lapsetkin osasivat ajatella itse ja kuritettiin, kun pahaa tehtiin...
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

No vaikka tästä kuinka puhutaan, niin ensi keväänä pyöräteillä menee taas sellainen puoli metriä leveä puhdas kiemurteleva ura, jossa ei ole koirankakkaa. Kumma, että vaikka kaikki koiranulkoiluttajat väittävät käyttävänsä koiraa siellä penkan puolella, niin silti keväällä lumien sulaessa pyörätie on siinä kunnossa, että saa tarkkaan katsoa mihin astuu, vaikka kävelisikin keskellä asvaltoitua aluetta.

Minun puolesta koirat saavat ulkoilla omistajansa kanssa missä haluavat, kunhan eivät yksityispihoille mene, mutta kunhan huolehtivat ne koirankakat sinne maaston puolelle, eikä siihen kevyenliikenteen väylälle. Se puoli metriä on yllättävän iso asia siisteyteen, mutta pieni askel jokapäiväisellä kävelylenkillä.

Eniten menee hermot noihin, jotka antavat koirien kusta postilaatikkojen jalkoihin, portinpieliin yms. Mitähän he tykkäisivät jos itse kävisin kuseksimassa heidän postilaatikon jalkaan tai portinpieleen? :roll:

Ps. En ole koirienvihaaja mitenkään, vaan välinpitämättömien koiranomistajien vihaaja. Voisin itsekin harkita koiran hankkimista, jos olosuhteet sen sallisivat ja kiinnittäisin erityisesti huomiota siihen, että se häiritsisi muita ihmisiä mahdollisimman vähän olemuksellaan ja jätöksillään.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

maspe kirjoitti:No vaikka tästä kuinka puhutaan, niin ensi keväänä pyöräteillä menee taas sellainen puoli metriä leveä puhdas kiemurteleva ura, jossa ei ole koirankakkaa. Kumma, että vaikka kaikki koiranulkoiluttajat väittävät käyttävänsä koiraa siellä penkan puolella, niin silti keväällä lumien sulaessa pyörätie on siinä kunnossa, että saa tarkkaan katsoa mihin astuu, vaikka kävelisikin keskellä asvaltoitua aluetta.
Kannattaa muistaa sekin, ettei pakosti kyseessä ole läjä keskellä katua, vaan aura on aurannut sen jostain ja lumien sulaessa tullut esille. Myös erä vaihtoehto on, että koiran vatsa on ollut sekaisin ja kadulle tuleekin lätäkkö läjän sijaan. Kokeilepa putsata sitä hauskapussilla - juu, jos koira olisi, niin takuulla jäisi siihen kadulle, milläs sellaisen putsaat? Mikrokuituliinalla?
Eniten menee hermot noihin, jotka antavat koirien kusta postilaatikkojen jalkoihin, portinpieliin yms. Mitähän he tykkäisivät jos itse kävisin kuseksimassa heidän postilaatikon jalkaan tai portinpieleen?
No, kohtahan on taas sen aika, kun miehet kuseskelevat porttikongeissa tai jossain nurkan takana keskellä kaupunkia. Parhaimmillaan suojaksi riittää pelkkä valotolppa. Ja ei aikakaan kun koittaa vappu ja naiset laittaa yhtä koreasti.

Vessan keksimisen jälkeen ei olla sitten yhtään viisastuttu.

Vähemmän mua se koiranpissa haittaa kuin ihmisen kusi.
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

VilleJ kirjoitti:Vähemmän mua se koiranpissa haittaa kuin ihmisen kusi.
No ei se itse koirankusi siinä haittaa sinänsä, vaan se periaate, että kun tämä ei ole oma tolppa, niin kuseksi vaan siihen naapurin tolppaan. Mielummin antaisivat kusta siihen parin metrin päässä olevaan liikennemerkki- tai valotolppaan, se on maksettu meidän kaikkien verorahoista eikä vain ja ainoastaan minun lompakosta.

Tietysti se aurakin niitä paskoja levittelee, mutta talvella näkee hyvin sen kun kasoja on auratulla alueella, että ei sitä koiraa ole ollenkaan sinne penkan päälle käsketty paskomaan, vaan siihen penkan juureen pyörätiealueelle. Ja tunnetusti talvella auratut väylä kapenevat jatkuvasti, niin lopputalvesta se kapea väylä on sitten reunustettu koiranpaskoilla jotka keväällä leviävät entistä pahemmin sulamisvesien mukana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”