Hullu hinnoittelija...
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Hullu hinnoittelija...
Enpä ole tuota seuraillutkaan. Mitäs pelkkä allas maksaa kaupassa? Lasihan on "ilmaista". Ainakin siis firmoille. "Meidän" tehtaalle maksaa muistaakseni jotain 5 vanhaa suomen markkaa per neliö. Tietty silikonit, kehykset ja työt maksaa mutta kuitenkin... Taitaa olla niissäkin hinnoissa ilmaa.Otto S. kirjoitti:...on iskenyt jälleen. Itse altaiden hinnat ovat mielestäni kutakuinkin kohdallaan,
Otto S.
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
Akvaarioissa käytettävä lasi taitaa kyllä maksaa "teidänkin tehtaalle" huomattavasti enemmän kuin 5 vanhaa suomen markkaa (elleivät sitten kyseessä ole TODELLA vanhat markat, suorastaan keräilykappaleet) neliöltä. Kaiketi altaidenkin hinnoissa on ilmaa enemmän kuin keskiverto hiihtoputkessa, mutta jotenkin niiden hinnat tuntuvat ainakin minun mielestäni suodattimien hintoja ymmärrettävimmiltä.
Puolittain leikillisesti vertaisin akvaariosuodattimia kahvinkeittimiin (vähän sähköelektroniikkaa, paljon muovia). Kahvinkeittimiä taidetaan myydä marketeissa alle 10 euron hintaan.
Otto S.
Puolittain leikillisesti vertaisin akvaariosuodattimia kahvinkeittimiin (vähän sähköelektroniikkaa, paljon muovia). Kahvinkeittimiä taidetaan myydä marketeissa alle 10 euron hintaan.
Otto S.
Entäpä jos kaikki baaritiskeillä pilkkivät siirtyisivät järviemme jäille?
Ihan vain yleisestä mielenkiinnosta kysyn mikä valuutta tuo RMB on?vristo kirjoitti:hinta: 80 RMB/ kappale eli alle 10 euroa.
567 litrainen - Akvaariosivuni
Malesian paikallinen "dollari" oli ränkylä kun viimeksi siellä kävimmevristo kirjoitti:Me suomalaiset täällä puhumme rämpylästä.

567 litrainen - Akvaariosivuni
-
- Aasian kirjeenvaihtaja
- Sukupuoli: Mies
Montako kiloa otat liejuryömijöitä?Pallokala kirjoitti:Juuh, Risto alkaa nyt vaan tuomaan/lähettämään sitä tavaraa tänne yleisön pyynnöstä!
Tilauslista:
Semmonen atmansuodatin
valaisin
niitä kevyitä sisustuskiviä
muutama viherpallokala ja kaikkia muitakin lajeja mitä löydät
Tuo samalla 2000 litran akvaario![]()
Kiitos. Maksan kun jaksan
Niitä myydään täällä marketeissa ruokakalaksi, elävänä siis. Hinta on n.20-30 RMB/kg.
Itsekin olen maistanut (pannulla paistettuna) ja on herkullinen kala

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Hahaa! Täydellinen vertauskuva jos minulta kysytään!!Otto S. kirjoitti:Puolittain leikillisesti vertaisin akvaariosuodattimia kahvinkeittimiin (vähän sähköelektroniikkaa, paljon muovia). Kahvinkeittimiä taidetaan myydä marketeissa alle 10 euron hintaan.

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Advanced Member
Tietysti valaisimien hinnoissa on ilmaa, mutta osa hinnasta selittynee pienillä volyymeillä. Yhden valaisintuotteen markkinaa pienentää tietysti edelleen se, että eri mittaisille altaille ja eri käyttötarkoituksiin (esim kasviallas vs. "tavallinen seura-akvaario) on tehtävä erikokoinen kotelointi, jne.prboy kirjoitti: Toinen akvaariotuote, jonka hintoja en pysty mitenkään ymmärtämään, on valaisin. Miten palat peltiä, muovia ja standardiosia voivat maksaa niin paljon.
Pienestä volyymistä seuraa ainakin pari seikkaa:
- Valmistaja ostaa materiaalit pienissä erissä, koska rahaa ei kannata makuuttaa varastossa. Pienet tavaraerät = suuret yksikköhinnat.
- Koska valaisimia tehdään vähän, ei valaisimia kannata tehdä automaation avulla. Valaisimet tehtäneen siis suurelta osin käsityönä. Käsityö, erityisesti suomalainen käsityö, on kallista.
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Viesti:
Hei!
Vakavasti aiheesta:
Jokin maahantuoja saisi innostua näistä vriston tarjoamista mahdollisuuksista.
Vai pannaanko kimppatilaus pystyyn?
Vakavasti aiheesta:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Aasian kirjeenvaihtaja
Itse tunnen melko vähän näitä imunuoliaisia, mutta viimeksi käydessäni kaupunkini akvamarkkinoilla (kaikki liikkeet ovat täällä samassa korttelissa), näin joitakin noita ison määrän eräässä myyntialtaassa.maisu kirjoitti: Onkos Kiinan akvaarioliikkeissä imunuoliaisia (Gastromyzon, Pseudogastromyzon tai Beaufortia-sukuja)?
Olisi varmasti viehättävä poikkeus pohjakaloihin. Eikös ne syö jonkin verran levää, vai miten on?
Tuskin kukaan suomessa edes myisi tuota tuotetta niin halvalla kuin sen sieltä Kiinasta saa. Ei vamaankaan hinta olisi suomessa kovinkaan paljoa halvempi kuin Eheimin vastaavat mallit, mutta eiköhän tuokin toimisi oikein hyvällä yhteistyöllä. Eihän tuohon tarvitsisi kuin 2 ihmistä, toinen joka ottaa tilaukset vastaan ja toinen joka hoitaa ostamisen Kiinassa. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Aasian kirjeenvaihtaja
Näin on.rambi kirjoitti:Uskon että jos maahantuoja niitä tuo niin hinta nousee lähelle Eheimin tasoa.
Katsokaapa vaikka näitä briitiläisen nettimyyntifirman sivuja.
Siellä Eheimit, Atmanit ja Fluvalit ovat jo lähes samoissa hinnoissa!
http://www.aquatics-online.co.uk/acatal ... es_20.html
Sähköpistoke pitäisi Atmaneissa kuitenkin muuttaa: täällä verkkojännite on 220 volttia (ei 235, kuten Suomessa), mutta pistoke on hieman erilainen.lagi kirjoitti:Tuskin kukaan suomessa edes myisi tuota tuotetta niin halvalla kuin sen sieltä Kiinasta saa. Ei vamaankaan hinta olisi suomessa kovinkaan paljoa halvempi kuin Eheimin vastaavat mallit, mutta eiköhän tuokin toimisi oikein hyvällä yhteistyöllä. Eihän tuohon tarvitsisi kuin 2 ihmistä, toinen joka ottaa tilaukset vastaan ja toinen joka hoitaa ostamisen Kiinassa.
Kuten jo mainitsin laite on CE-hyväksytty (näkyy noissa kuvissakin).
Minä ainakin voisin osallistua kimppatilaukseen, kaikkea kivaahan sieltä varmaan saisi halvalla. Jos Risto vaan jaksaa vaivata itseään niin eiköhän täältä kimppatilaus saada aikaiseksi, ostetaan sitten samalla jo hieman vara-osiakin. Minä olen kiinnostunut!jarvij kirjoitti:Hei!
Vakavasti aiheesta:

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
vristo kirjoitti:Sähköpistoke pitäisi Atmaneissa kuitenkin muuttaa: täällä verkkojännite on 220 volttia (ei 235, kuten Suomessa), mutta pistoke on hieman erilainen.
Kuten jo mainitsin laite on CE-hyväksytty (näkyy noissa kuvissakin).
No minua ei ainakaan haittaisi pieni nyprääminen (vaihtaa töpseli) haittais jos noistakin esim 5€ per laite, kaikkien kulejen lisäksi saisi omaan taskuun.
EDIT: Lainaus kuntoon. --Cory
-
- Aasian kirjeenvaihtaja
Ota se kahden kuukauden vapaa ja tule kiertelemään Aasiaa.Cory kirjoitti:Mangoja mulle!Plus muutaman kilo lychee:itä ja rambutaneja, kiitos. Eivät vain taitaisi kestää matkaa
eli taas yksi syy lisää mennä Singapuraan.....
Aloitetaan Singaporen Aquaramasta.
Voi olla kyllä, että jäät sille tielle, kuten minulle kävi...

Esim. Malesian ulkomaan kaupasta 40% on akvaariokaloja ja -kasveja!
Juu, kyllähän se niin on, että heti kun väliin tulee VIRALLINEN maahantuoja, nousee hintakin aivan huomattavasti. Usein juuri niin, että lopullinen myyntihinta vastaa kutakuinkin muiden vastaavien tuotteiden hintatasoa. Eli tässäkin tapauksessa maahantuoja lopulta olisi se, joka hyötyisi kenties halvemmasta hankintahinnasta, myisi Atmanit Eheimin hinnoilla.
Otto S.
Otto S.
Entäpä jos kaikki baaritiskeillä pilkkivät siirtyisivät järviemme jäille?
-
- Aasian kirjeenvaihtaja
Mutta, jospa minä voisin todellakin auttaa pyyteettömästi edistämään tätä meidän harrastustamme (minulle elämäntapa).Otto S. kirjoitti:Juu, kyllähän se niin on, että heti kun väliin tulee VIRALLINEN maahantuoja, nousee hintakin aivan huomattavasti. Usein juuri niin, että lopullinen myyntihinta vastaa kutakuinkin muiden vastaavien tuotteiden hintatasoa. Eli tässäkin tapauksessa maahantuoja lopulta olisi se, joka hyötyisi kenties halvemmasta hankintahinnasta, myisi Atmanit Eheimin hinnoilla.
Otto S.
Kiehtova ajatus :idea: .