Noista magneettisista raaputtimista, tarkoitatteko niitä kaksikappaleisia mötkylöitä, joissa molemmissa on magnaatit ja toinen laitetaa akvaan ja toinen ulkopuolelle ja näin puhdistaa levää? Nimittäin itse ajattelin sellaisen hankkia, mutta jos tarkoitatte sitä, että se aiheuttaa naarmuja, taitaa jäädä se ostamatta.
Akvaarion pintanaarmut
Valvoja: Moderaattorit
OT
Noista magneettisista raaputtimista, tarkoitatteko niitä kaksikappaleisia mötkylöitä, joissa molemmissa on magnaatit ja toinen laitetaa akvaan ja toinen ulkopuolelle ja näin puhdistaa levää? Nimittäin itse ajattelin sellaisen hankkia, mutta jos tarkoitatte sitä, että se aiheuttaa naarmuja, taitaa jäädä se ostamatta.
-
kirjoplaty
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mutta mulla on tuollainen magneettileväraaputin, eikä mulla ole tullut siitä mitään naarmuja. Levämagneetti on muuten hyvä, mutta täytyy katsoa, ettei vedessä olevan magneettipalan ja akvaariolasin väliin mene mitään hiekkaa tms.!
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/