Kierresarvikotilo

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Muratti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Muratti »

Pörri, itse harvennan kierteiskantaani lähes joka vedenvaihtokerralla, etteivät yksinkertaisesti pääse lisääntymään riesaksi asti. Tietysti homma ei ole niin suuri, kun akvani on vain n.60l.
Jos ei hiekan seasta huvita yksitellen ruveta tonkimaan, niin illasta ruokatabletti tms. vain pohjalle ja odotellaan.
Sitten nostetaan kasa tablettia ahmimaan tulleita kierteisiä pois akvaariosta ;)

Mutta eipä tosiaan itselläni ole vielä haitaksi asti lisääntynyt :)
Ovat aikalailla päivisin piilossa, eivätkä näin ollen "pilaa" akvaariomaisemaa, ja iltaisella tulevat taas esiin pohjaa ja kasveja putsaamaan. Itse pidän parhaana kierteismittarina sitä, kuinka paljon kierteisiä on kertynyt akvaarion etulasiin parisen tuntia valojen sammumisen jälkeen. Jos lasi on ns. täynnä (ei nyt sentään täysin kierteisten peitossa, mutta kuitenkin), niin olisi hyvä taas harventaa.
Seka-akvaario 60l & tulisukarapula 20l

O: Kääpiöruohoa ja petokotilo
Pörri
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pörri »

Mutta miten niiden tappaminen, kuori vaan murskaks vai miten? Eihän niitä voi vaan vetää vessanpöntöstä alas? :|
phanny
Member
Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS

Viesti Kirjoittaja phanny »

Pörri kirjoitti:Mutta miten niiden tappaminen, kuori vaan murskaks vai miten? Eihän niitä voi vaan vetää vessanpöntöstä alas? :|
Itse heitän kierteiset bio-jätteeseen kylmästi.. Vessan pöntössä kierteisiä on vähän sama juttu kuin soraa pytyssä eli tukkii putkistoa ikävästi. Voithan toki murskailla niitä ja heittää sitten bio-jätteeseen. :)
Phanny
Pörri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pörri »

Nojoo, vaikka sitten niin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”