"pieni nano - pieni saitti" eli tervetuloasivun lisäksi viisi muuta sivua.
Älkää tuomitko kovin ankarasti - Juissin Nano on samalla ensiretkeni Flash-ohjelmoinnin ihmeelliseen maailmaan.
No hyvät ne ovat. Saa kommentoida jos löytyy kummallisuuksia. Päivitän sitten niitä muutenkin sitä mukaa kun altaassa jotain tapahtuu.
Näin altaan kypsymisen ollessa meneillään en siis ehkä kovin usein.
Fisutytteli kirjoitti:Minä ostin apteekista ns. keinosiementäjän hanskoja(apteekkari kylläkin katsoi kieroon) , muuten hyvät mutta rikkoontuvat todella helposti ja koko on pikkaisen hankala mut ainakin aluksi...........
Keksin muuten niksin tuohon rikkoontumiseen. Itse laitan Tunze-hanskojen päälle vielä sellaiset apteekista saatavat lateksiset tutkimuskäsineet. Ovat sen verran paksut että suojaavat pitkävartisia hyvin siellä mihin ne raapaisut yleensä kohdistuvat. Kannattaa hankkia sellaisia missä ei ole puuteria tai mitään antibakteerijuttuja mukana.
Huijee! Hienot nettisivut! Minullakin kytee nanoajatus isomman merialtaan vierelle Kun kerran ollaan lähdössä merivesimaailmaan, niin sen voisi tehdä kerralla kunnolla. Jos on yksi allas niin on jo suurin osa vermeistä toista pikkuallasta varten...
Kertokee aloittelijalle, mikä sininen muovi soveltuu nanon väliseinämuoviksi?
Väri on makuasia, mutta Etolassa myytävistä tuo tumman sininen miellytti minua. Älä ota ainakaan läpikuultavaa... musta voisi olla varmaan myös hyvä.
Vaikka nano on yleensä pieni, täytyy väliseina tukea takapuolelta vaikkapa samasta muovista tehdyllä poikittaisella tuella. Muuten hiekka, kivet ja vedenpinnan mahdolliset erot saattavat vääntää väliseinän jopa irti.
Reilut kolme kuukautta on nyt Juissin Nano kypsynyt. Rihmalevä on vähentynyt mukavasti, voitte todeta tilanteen tänään päivitetyistä kuvista saittini etusivulla. Piilevää on tullut tilalle, lasit saa sutia melkein päivittäin jos haluaa pitää altaan paraatikunnossa.
Jokohan sinne voisi laittaa muuta elävää, vai vieläkö pitää malttaa?
Sain vihdoin kuvattua sen vihreän 'tuhatjalkaisen' altaastani. Mittaa sillä on yli 10 senttiä, veikkaisin 15 senttiä. Vaikea sanoa tarkkaa mittaa kun se pitää koko ajan takapäänsä kiven sisällä kolossaan.
No nyt sain altaaseeni ensimmäiset levyvuokot. Kiitos lahjoituksesta, mahven! Laitan kuvia Juissin Nanoon, kunhan vuokot ensin kiinnittyvät kunnolla suunnilleen sinne minne ne haluan...
Laitoin pari uutta kuvaa Juissin Nanoon 'Elävät' sivulle. Sain myös kuvan toistaiseksi piilossa pysyneestä ravusta. Se on sellainen, joka viuhtoo sukasilla ruokaa vedestä.
Sulla näyttää muutenkin olevan hyvin samanlaista eliökantaa ja leviä kuin omassa nanossani, ja rapukin näyttää samanlaiselta kuin mikä mulla on altaassa.
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Niissä on jotain bakteeriestoaineitta, ja kun parilla käyttäjällä on tullut samanaikaisesti niiden käytön kanssa myrkytyksiä altaaseen niin en ainakaan itse uskalla käyttää, mutta olisi hyvä lukea muidenkin kokemuksista.
Hienolta näyttää, Juissi! Mun upouuden nanon ekat vedet ovat juuri odottamassa että suola liukenisi. Jännää nähdä miten kokonaisuus tulee toimimaan Mikään ihan nano siitä ei sitten tullut, aika harvassa nanossa lienee ala-allas? Etolasta tuli hankittua sitä hienoa sinistä levyä taustalevyksi. Koitan saada kuvia otettua kunhan kivet on siirretty altaaseen...