"Kainuun akvaarioseura" osa 2
Valvoja: Moderaattorit
Hanbuktun kanssa samoilla linjoilla eli mun mielestä teidän pitäisi kertoa vanhemmillekin tästä harrastuksesta. Äitinä olisin sitä mieltä, että ette voi vanhemmilta "salassa" tilailla tarvikkeita. Uskon kyllä teidän molempien vanhempien ymmärtävän, koska tunnutte kumpikin olevan ihan vakavissanne tämän harrastuksen kanssa.
Minä en ihan pysy perässä
Siis milloin se lannoite tulisi?
Minni: Onko minusta nyt hirveästi vaivaa ollut sinulle, kun kaikki tavarani sinun huostaasi pukkaan
Minun pitäisi päästä käymään kajaanissa lauantaina ja olisin siinä samassa hakenut ne tarvikkeeni sinulta, mutta jos se lannoite ei kerkiä tulla niin pitää joku muu kerta suunnitella.

Minni: Onko minusta nyt hirveästi vaivaa ollut sinulle, kun kaikki tavarani sinun huostaasi pukkaan
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kyllähän nuo meidän porukat tästä akvaariohommasta tietää, ja ovat oikein innoissaan
Aina kaikille kertovat "että kun se meidän Minna käy niiden akvaariokavereidensa kanssa tapaamassa toisiaan"
Mutta kyllä voin yrittä maksaa sen itse "tililtä tilille" että höntin ei tarvitse ottaa itse pienempää määrää
Kysyn vielä kerran että minne se maksetaan ja paljonko se oli? (jotain 7,? euroa) ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Et ole ollenkaan ilkeä ja olen itsekkin sammaa mieltä että tympee tillaaja olen, mutta eipä sattunut nyt kaikki nappiin, rahhaa oisi tullu tilille ja oisin voinu tilailla vaikka kaikille kerralla omilla rahoilla mutta ei ni ei, pyydän anteeksi. Ja jos sunnuntaina laitetaan tillaus ni ne on jo keskiviikkona, tai viimestään torstaina perillä. Miksi ei muka kerkiäisi? Lupaan että en enää tee yhteisiä tilauksia, kun perskoululaisella ei noita vakituisia tulonlähteitä ole.Hanbuktu kirjoitti:En halua ilkeä olla, mutta pitäisköhän seuraavan kerran kun jotakin tilataan, ruveta tilausta hoitamaan semmonen henkilö, jolla ei oo ihan euron päälle rahavarannot.Mikäs Hönttiä esti tilaamasta ennen kun kone lähti reissuun? Eikö Minzku voi pyytää vanhemmilta? tai Höntt? Kai te ootte jo kertoneet tästä? Nooh, eihän meillä kai kiire ollutkaan.. Muutenhan kukanenkin ois kai tilannut omia aikojaan..
Tuun varmaan 15.4-17.4 sinnepäin, ajatellen sitä tapaamista, mutta tällä menolla ainakaan pmdd ei siihen mennessä kerkeä..?
Minzku: kysyppä vanhemmilta miten maksetaan, tai voisko ne maksaa ja siellä yksityisviestissä on tilinumero ja määrä.
Meillä vanhemmat kyllä tietävät kanssa näistä hommista, eivätkä ole tätä (no, kauheasti

Minzku, jos et saa maksettua ni käsken iskän siirtää omalta tililtään mulle ni saahaan maksettua
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Hyvä höntti että selvensit tilannetta
Saat vastedeskin olla tilaaja, toki toki, sovitaan vaan porukalla aikataulusta. Minä ainaski tuun siis 15.4 viikonloppuna, mut maanantai ois varmaan ainut passeli tapaamispäivä, kun perjantaina teen tentin 12.00 alkaen, eli voipi täältä lähtö mennä jopa kolmeen. Maanantainakin ois asunnon katonta (vihdoin!) mut eiköhän se järjestyis, oottehan tekin koulussa ja töissä iltapäivälle?

Tänään maksan ja yritän saada tilauksen maanantaiksi viimestään eli saatte pmdd:nne maanantaina.
Ellei minzkulla ole nordeaa eikä hän saa muutenkaan tänään maksettua niin otan itse sitten vain litran. Kyllämää silläkin jonkunaikaa pärjään.
Sovitaanko tapaaminen maanantaina vaikka kello 5, vai onko 6 parempi?
Ellei minzkulla ole nordeaa eikä hän saa muutenkaan tänään maksettua niin otan itse sitten vain litran. Kyllämää silläkin jonkunaikaa pärjään.
Sovitaanko tapaaminen maanantaina vaikka kello 5, vai onko 6 parempi?
Mulla meinaa olla taas kerran vähäsen ongelmia. En saa kasveja oikein menestymään tuossa isossa altaassa ts. kasvit menevät lehtien kärjistä vähän ruskeiksi ja joissakin kasveissa lehdet ikään kuin ohenevat ja muuttuvat läpinäkyviksi. Missä vika?
Varsinkin vallut suorastaan mätänee pystyyn. Jostakin luin, että vallut saattavat vaatia kovempaa vettä ja meillä vesi on todella pehmeää. Olenkin nyt taipunut siihen suuntaan, että poistan vallut ja yritän keksiä jotain muuta taustakasvia tilalle.
Valoa mulla on 4 x 36W, enempää ei tällä hetkellä ole mahdollista laittaa. Hiilarihommaakaan en jostain syystä ole saanut onnistumaan. Tällä hetkellä kalasto on (vielä) sen verran niukka, että hiilarilisäys olisi varmaan tarpeen.
Jos tiedätte missä vika piilee, kertokaahan toki!
Varsinkin vallut suorastaan mätänee pystyyn. Jostakin luin, että vallut saattavat vaatia kovempaa vettä ja meillä vesi on todella pehmeää. Olenkin nyt taipunut siihen suuntaan, että poistan vallut ja yritän keksiä jotain muuta taustakasvia tilalle.
Valoa mulla on 4 x 36W, enempää ei tällä hetkellä ole mahdollista laittaa. Hiilarihommaakaan en jostain syystä ole saanut onnistumaan. Tällä hetkellä kalasto on (vielä) sen verran niukka, että hiilarilisäys olisi varmaan tarpeen.
Jos tiedätte missä vika piilee, kertokaahan toki!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Jännä juttu toi Minnin vallu-ongelma, koska mulla oli täsmälleen sama vasta käynnistetyn 450l kanssa. Kaikki vallisneriat (niitähän tarkoitit?) kuoli, ohenivat läpinäkyviksi ja sulivat pois. Oli tosi outoa sinänsä että Kajaanissa asuessani 128l kasvoi melkein umpeen vallisneriaa parin viikon välein.. Voisko vika jotenkin olla "tuoreessa" akvaariossa? Isossa altaassa mulla ei kyllä vieläkään ole vallisneriaa, mutta pienemmässä kylläkin. Sielläkään se ei nyt huippuvauhtia kasva, mutta pysyy hengissä.
Ikävä sinänsä, kun vallisneria on yksi mun lemppari kasveista.. Kerro ihmeessä Minni, jos keksit jonkin ratkaisun..
Ikävä sinänsä, kun vallisneria on yksi mun lemppari kasveista.. Kerro ihmeessä Minni, jos keksit jonkin ratkaisun..