Ja tähän samaan lisäten vielä: olisiko paras pakata kaikki kalaset omiin pusseihinsa? Jos yksi kala matkalla kuolee, ei saastunut vesi haittaisi muita... (taisin vastata itse omaan kysymykseeni).Helinä79 kirjoitti:Minuakin nyt sitten kiinnostaisi tietää tuosta pidemmän matkan kuljetuksesta (Hei vaan Johis), eli kuinka tarpeellinen tuo paastotus ja miksi? Joskus olen siitä jotain lukenut, mutta virkistäkää nyt muistiani...
Minun kalani matkaisivat likemmäs kaksi vuorokautta, onko tarpeen lisätä veteen happea?
Itse olen surutta kuljetellut toista vuorokautta kestäviä reissuja ilman lisähappea, eikä niitä kaloja siellä kaupassakaan kummemmin paastotettu... Aina on hengissä ja hyväkuntoisina tulleet perille. Mutta tietysti minäkin haluan varmistaa sen, että kalani selviäisivät reissusta mahdollisimman kivuttomasti ja ilman stressiä.
Toinen lähetys on menossa "vain" Ouluun, mutta pitkä on matka tässäkin kuljetuksessa.
Pisin tähänastinen kuljetus on mennyt Lapualle. Lähetys oli matkalla aamuseitsemästä ilta puolikuuteen, eli tuliskos tuosta 10,5 tuntia. Vesi oli haiskahtanut vähän, mutta tähän kuljetukseen pakkasinkin kaikki kalat samaan veteen. Enkä arvannut pikkuisia paastottaa ennen kuljetusta. Tämän paasto-ohjeen luin j.järven sivuilta eilen.