teemu7117 kirjoitti:
Kerran eksyimme leppävaarioon, jossa on myynnissä silloin tällöin älyttömän isoiksi kotiakvaarioissa kasvaneita kaloja ja siellä oli todella altaassa tuollaisia 25 cm tiikerinuoliaisia. Emäntä painoi ulos liikkeestä eikä ole ikinä uskaltanut sinne takaisin tulla vaan odottaa autossa jos liikkeeseen on minulla asiaa.
Vastapainoksi olimme joskus aiemmin käyneet nyt edesmenneessä lemmikkikeskuksessa sörnäisissä, johon sain taluttaa hänet sen valtavan panssaripäämonnin ohi joka oli liikkeen sisäänmenokäytävässä, kun hän piti päätä takin sisässä, koska pelkäsi kalaa niin paljon.
Kuulostaa hassulta vaikka en haluakaan tässä naureskella ihmisen hädälle, mutta miten ihmeessä voit tuossa tilanteessa lainkaan pitää kotonasi kaloja? Eikö vaimoke pakkaa matkalaukkujaan ja kerro sukulaisille että olet päättänyt vaihtaa hänet nuoliaisiin? Minä ainakin tekisin niin jos kotiimme ilmestyisi chilentarantula tai lapsia nälkäisenä tuijotteleva suuri kuristajakäärme, riippumatta siitä miten omistautunut mies harrastukselleen olisi
Kuulostaa hassulta vaikka en haluakaan tässä naureskella ihmisen hädälle, mutta miten ihmeessä voit tuossa tilanteessa lainkaan pitää kotonasi kaloja? Eikö vaimoke pakkaa matkalaukkujaan ja kerro sukulaisille että olet päättänyt vaihtaa hänet nuoliaisiin? Minä ainakin tekisin niin jos kotiimme ilmestyisi chilentarantula tai lapsia nälkäisenä tuijotteleva suuri kuristajakäärme, riippumatta siitä miten omistautunut mies harrastukselleen olisi
No jotenkin tässä pärjäillään, kunhan hänen ei tarvitse koskea akvaarioihin, akvaarionveteen tai mihinkään siihen liittyvään. Lisäksi kaloilla on kokoraja. Yli 10 cm ei saa mennä kuin haarniskamonnit, joista vanhimmasta hän jollain tavalla pitää, kun se muistuttaa vanhempieni koiraa olemukseltaan. Mitään plekoja joiden koko menee yli 10 cm ei ole mitään mahdollisuutta hankkia.